Mukavat ja kevyesti vetävät akkukäyttöiset STIHL ruohonleikkurit

Mukavat ja kevyesti vetävät akkukäyttöiset STIHL ruohonleikkurit

STIHL esittelee kolme uutta, kevyttä ja kätevää akkuruohonleikkuria keskisuurille nurmikoille. Uusissa ruohonleikkureissa on vario-pyöräveto ja helppo nopeuden säätö. Saatavana ruohonkeruusäiliöllä tai ilman.

RMA 2 RPV, RMA 443 PV ja RMA 448 PV ovat kolme uutta akkukäyttöistä ruohonleikkuria, joissa on säädettävä työskentelynopeus. Ne korvaavat aiemmat yksinopeuksiset STIHL mallit.

Nopeutta säädetään helposti suoraan kahvasta, ja vario-pyöräveto helpottaa nopeuden sovittamista ruohon korkeuden sekä käyttäjän toiveiden ja tarpeiden mukaan. Nopeutta säädetään kuudessa portaassa.

RMA 2 RPV on bioruohonleikkuri, joka silppuaa ruohon hienoksi. RMA 443 PV ja RMA 448 PV on varustettu 55 litran ruohonkeruusäiliöllä. Ruohonkeruusäiliössä on selkeä täyttöasteen ilmaisin, joka näyttää milloin on aika tyhjentää säiliö. Ruohonkeruusäiliö on nopea ja helppo avata ja tyhjentää kannen taittomekanismin ansiosta. Ainutlaatuisen ja mukavan työntöaisan ansiosta ruohonkeruusäiliöön on helppo päästä käsiksi.

Mukava työntöaisa voidaan säätää kahteen korkeuteen. Aisassa on upotetut urat säätimiä varten, mikä tekee siitä erityisen mukavan ja helposti käsiteltävän myös pienillä käsillä. Ruohonleikkureissa on turva-avain ja aktivointipainike leikkuuterien käynnistämiseksi.

Harjattoman EC-moottorin ansiosta ruohonleikkurit ovat tehokkaita ja hiljaisia ja sopivat siksi hyvin myös meluherkkiin ympäristöihin. Ne sopivat hyvin esimerkiksi kiinteistönhoitajille ja asuinalueiden viheralueita hoitaville henkilöille.

Uudet ruohonleikkurit kuuluvat AP-akkujärjestelmään, joka sisältää laajan valikoiman puutarhatuotteita ja antaa akkukäyttöisille ruohonleikkureille halutun tehon ja käyttöajan. Ruohonleikkureissa on kaksi aktiivista akkupaikkaa käyttöajan keskeytettämättömäksi pidentämiseksi, ja kun eko-tila on päällä, ruohonleikkuri tunnistaa työolosuhteet ja säätää terän kierrosluvun automaattisesti. Tämä optimoi akun käyttöajan. RMA 443 PV ja RMA 448 PV voidaan ostaa erillisinä koneina tai settinä akun ja laturin kanssa.

RMA 2 RPV RMA 443 PV RMA 448 PV
Leikkuuleveys 46 cm 41 cm 46 cm
Paino (ilman akkua) 23 kg 24 kg 24 kg
Leikkuuala yhdellä akulla 510 m² (AP 300) 420 m² (AP 200) 400 m² (AP 300)
Ääniteho dB (A) 88 91 95

Uudet akkukäyttöiset ruohonleikkurit ovat saatavissa STIHL jälleenmyyjiltä maaliskuusta lähtien.

Kategoriat

STIHL kehittää ja valmistaa työkaluja puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Tuotteita myydään vain valtuutettujen jälleenmyyjien kautta yli 1000 erikoisliikkeessä pohjoismaissa. Suomen pääkonttori sijaitsee Vantaalla. Vuonna 2019 konsernin liikevaihto oli 3,93 miljardia euroa. Konsernilla on lähes 17 000 työntekijää noin 160 maassa. Lue lisää www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
Koivupuistontie 10