Ohita
Akkukäyttöinen STIHL KMA 120 R -kombimoottori tarjoaa kiinteistönhoitoon ja suurempien kiinteistöjen ja puutarhojen omistajille monipuoliset työkalut viheralueiden hoitoon.

STIHL KMA 120 R: uusi akkukäyttöinen kombimoottori monenlaisiin töihin

Olipa kyseessä sitten pensasaitojen tai puiden leikkaus, kävelyteiden ja viheralueiden hoito tai maan muokkaus uutta istutusta varten, akkukäyttöinen STIHL KMA 120 R -kombimoottori hoitaa työn. KMA 120 R voidaan yhdistää tusinaan erilaisia STIHL-kombityökaluja kätevän pikaliitännän avulla. Se tarjoaa siten kaivattua monipuolisuutta kiinteistönhoitoon ja suurempien puutarhojen hoitoon.

STIHL lanseeraa akkukäyttöisen KMA 120 R -kombimoottorin, joka sopii yhteen kahdentoista eri työkalun kanssa ja kattaa monenlaiset käyttöalueet. Kombimoottori saa virtansa tehokkaasta EC-moottorista, jonka nopeutta voi helposti vaihtaa kahden asetuksen välillä. Näin käyttö on energiatehokasta ja akku kestää pitkään. KMA 120 R:n suorituskyky takaa töiden hoitumisen tehokkaasti suuremmissa kiinteistöissä, minkä lisäksi kombimoottorin suunnittelussa on huomioitu ergonomisuus.

– KMA 120 R ei aiheuta häiriötä käyttäjälleen tai ympäristölle. Se on niin hiljainen, että kaikkia kombityökaluja puhallinta lukuun ottamatta voi käyttää ilman kuulosuojaimia. Laite on kevyt ja miellyttävä käsitellä sen ergonomisen rengaskahvan ansiosta. Kahvaa voi siirtää helposti varressa käyttäjän pituuden mukaisesti, STIHL Nordenin Product Launch Manager Mats Gustafsson kertoo.

Kätevä ja tehokas
    STIHL KMA 120 R saa virtansa 36 V:n litiumioniakusta, joka on osa STIHL AP -akkujärjestelmää. Akku asetetaan helposti rungon akkupaikkaan. Laite on lisäksi erittäin hyvin tasapainotettu. Kombimoottori toimii ongelmitta myös sateessa ja märissä olosuhteissa. Kätevän pikaliitännän ansiosta käyttäjä voi vaihtaa työkalua hetkessä ja käyttää ruohotrimmereitä, reunaleikkureita, oksasahoja, pensasleikkureita, vesakkoleikkureita, puhaltimia ja harjateloja. STIHL KMA 120 R yhteensopivine työkaluineen on monipuolinen kumppani ammattilaisille, jotka huolehtivat puutarhoista, viheralueista ja kiinteistöistä.

STIHL KMA 120 R on saatavilla valtuutetuilta STIHL-jälleenmyyjiltä marraskuussa 2023.

Tärkeimmät ominaisuudet:

• Monipuoliset lisätarvikkeet: akkukäyttöiseen STIHL KMA 120 R -kombimoottorin voi yhdistää kaksitoista STIHL-kombityökalua. Pikaliitännän ansiosta työkalun vaihtaminen on helppoa.

• Tehokas ja ergonominen: kombimoottorissa on tehokas, harjaton EC-moottori. Se on niin hiljainen, että lähes kaikkia kombityökaluja voi käyttää ilman kuulosuojaimia. Moottorin enimmäisnopeutta voi säätää kaksiportaisesti, joten sen voi mukauttaa kuhunkin työhön sopivaksi. Tämä myös pidentää akun kestoa. STIHL KMA 120 R on varustettu ergonomisella rengaskahvalla, jonka asentoa varressa voi säätää.

• Akkutekniikkaa ammattilaisille: kombimoottorissa on 36 V:n litiumioniakku, joka on osa ammattilaisille suunniteltua STIHL AP -akkujärjestelmää. Kaikki AP-järjestelmän akut ovat yhteensopivia KMA 120 R:n kanssa, mutta AP 300 S on suositeltu vaihtoehto ihanteelliseen toimintaan.

• Helppo yhdistäminen: kun kombimoottorissa on STIHL Smart Connector, se voidaan yhdistää helposti STIHL-pilvipalveluun. Ratkaisu tarjoaa ammattikäyttäjille yksityiskohtaista tietoa laitteista, kuten käyttöajan, iän ja huoltohistorian.

Tekniset tiedot

Akku: Litiumioni
    Moottori/jännite: Harjaton (EC) / 36 V
    Yhteensopivat kombityökalut:

• FS-KM-ruohotrimmeri, jossa
    AutoCut C 25-2 -trimmauspää tai
    GSB 230-2 -leikkausterä

• RG-KM-rikkaruohotrimmeri

• FCB-KM-reunaleikkuri

• BG-KM-puhallin

• KW-KM-kumiharjatela

• KB-KM-harjatela

• HT-KM-oksasaha

• HL-KM 0° -pensasaitaleikkuri

• HL-KM 145° -pensasaitaleikkuri
    • FH-KM 145° -vesakkoleikkuri

• BF-KM-jyrsin

Tärinätaso vasen/oikea (m/s²): * ≤ 5.0 / ≤ 3.1
    Paino (ilman akkua): 3.5 kg
    Teränopeus: 3 000 rpm

* K-kerroin direktiivin 2006/42/EY mukaisesti = 2 m/s² (enimmäisarvo soveltuville yhdistelmäkoneille)

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
    Emma Birgersson, Nordic PR & Communications Manager,
    +46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 550 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,49 miljardia euroa vuonna 2022. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
    Koivupuistontie 10