STIHL lahjoittaa 500 000 euroa Ukrainan apuun

STIHL lahjoittaa 500 000 euroa Ukrainan apuun

STIHL lahjoittaa 500 000 euroa Ukrainan sodasta kärsineiden ihmisten avuksi. Lahjoitus jakautuu tasan neljän humanitaarisen avun järjestön kesken. Samaan aikaan on perustettu sisäinen kriisitiimi ja STIHL tytäryhtiöt Ukrainan naapurimaissa tarjoavat turvapaikkaa sotaa pakeneville STIHL työntekijöille.

Perheyritys STIHL lahjoittaa 500 000 euroa järjestöille, jotka toimivat auttaakseen Ukrainan sodan uhreja. Lahjoitus jaetaan SOS-lapsikylien, UN Refugee Aid Germanyn, DKH:n (Diakonie Katastrophenhilfe) ja Lääkärit ilman rajoja -järjestön kesken.

– Ukrainan sota on koskettanut meitä kaikkia syvästi. Ajatuksemme ovat miljoonien humanitaarisesta kriisistä kärsivien ihmisten luona. Perheyrityksenä välitämme syvästi ukrainalaisten tukemisesta heidän hädässään. Tällä lahjoituksella haluamme antaa pienen panoksen hädänalaisten auttamiseen, sanoo STIHL neuvottelu- ja hallintoneuvoston puheenjohtaja tohtori Nikolas Stihl.

STIHL on järkyttynyt Ukrainan nykytilanteesta ja tuomitsee Venäjän sotilaallisen hyökkäyksen jyrkästi. Yrityksen jokaisen työntekijän ja heidän perheidensä turvallisuus Ukrainassa on etusijalla. Waiblingenin pääkonttoriin on perustettu sisäinen kriisiryhmä, joka seuraa viimeisintä kehitystä ja ryhtyy asianmukaisiin toimenpiteisiin. STIHL on vahvasti sitoutunut tytäryhtiöönsä ja työvoimaansa Ukrainassa, joka sijaitsee aivan Kiovan ulkopuolella.

STIHL tytäryhtiöt Ukrainan naapurimaissa tarjoavat STIHL työntekijöille apua uudella aloitteella, jossa tytäryhtiö tarjoaa turvapaikkoja väkivaltaa pakeneville työntekijöille. Myös paikallisten STIHL tytäryhtiöiden työntekijät ovat toivottaneet perheet tervetulleiksi koteihinsa.

– Nyt meidän on osoitettava solidaarisuuttamme ja yhteenkuuluvuuttamme. Kansainvälisenä perheyrityksenä vedämme kaikki yhtä köyttä ja seisomme yhdessä vaikeina aikoina, sanoo tohtori Michael Prochaska, STIHL henkilöstö- ja lakiasiain johtokunnan jäsen.

STIHL toivoo konfliktin lieventymistä ja taisteluiden nopeaa loppua.

Avustusjärjestöt
STIHL on tehnyt pitkään yhteistyötä SOS-lapsikylien kanssa. SOS Children’s Villages Ukraine on käynnistänyt hätäapupaketin jopa 50 000 lapselle ja aikuiselle ja auttaa evakuoimaan ihmisiä konfliktialueilta ja tarjoamaan hätämajoitusta. Pakenevia lapsia ja perheitä majoitetaan SOS-lapsikyliin Puolassa, Romaniassa ja Saksassa.

Diakonie Katastrophenhilfe, DKH, tekee tiivistä yhteistyötä kumppaniorganisaatioidensa kanssa Ukrainassa ja naapurimaissa tarjoten ruokaa, juomavettä ja turvapaikkaa.

UN Refugee Aid Germany on YK:n pakolaisjärjestön (UNHCR) kansallinen kumppani. UNHCR on laajentanut vakiintunutta toimintaansa Ukrainassa ja tarjoaa humanitaarista apua, mukaan lukien peitot, patjat ja vesikanisterit.

Lääkärit ilman rajoja -järjestö on joutunut keskeyttämään säännölliset toimintansa Ukrainassa ja sen sijaan tarjoaa ensiapua taisteluissa loukkaantuneille.

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
Emma Birgersson, pohjoismainen PR- ja viestintäpäällikkö
+46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

Kategoriat

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 550 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,49 miljardia euroa vuonna 2022. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
Koivupuistontie 10