STIHL perustaa uuden tuotantolaitoksen Romaniaan

STIHL perustaa uuden tuotantolaitoksen Romaniaan

STIHL investoi 125 miljoonaa euroa uuteen sähkö- ja akkukäyttöisten tuotteiden tuotantolaitokseen Oradeaan, Romaniaan. Perustamisella kehitetään kansainvälistä tuotantoverkostoa, mikä lisää perheyrityksen tuotantokapasiteettia ja vahvistaa toimitusketjuja.

STIHL laajentaa kansainvälistä tuotantoverkostoaan investoimalla lähivuosina noin 125 miljoonaa euroa uuteen sähkö- ja akkukäyttöisten tuotteiden tuotantolaitokseen. Investointi ei ainoastaan lisää tuotantokapasiteettia, vaan myös vahvistaa toimitusketjujen joustavuutta ja tehokkuutta.

Akkukäyttöiset tuotteet ovat STIHL:n nopeimmin kasvava markkina-alue nykyään.
- Odotamme akkukäyttöisten tuotteiden kysynnän kasvavan lähivuosina nopeammin kuin minkään muun tuoteryhmän. Tämä tarkoittaa, että Tirolin tehtaamme, joka tuottaa tällä hetkellä suuren osan akkukäyttöisestä valikoimastamme, saavuttaa lopulta maksimikapasiteetin. Uusi tehdas Romaniassa laajentaa maailmanlaajuista tuotantoverkostoamme ja auttaa säilyttämään asemaamme tarjoamalla asiakkaille akkukäyttöisiä tuotteita jatkossakin, sanoo Martin Schwarz, STIHL:n valmistus- ja materiaaliosaston johtokunnan jäsen.

Sijoitus tulevaisuuteen
STIHLillä on ollut kansainvälinen tuotantoverkosto yli 40 vuoden ajan. Nykyään yrityksellä on tuotantolaitoksia yhteensä seitsemässä maassa, Saksassa, Sveitsissä, Itävallassa, Yhdysvalloissa, Brasiliassa, Kiinassa ja Filippiineillä. Uusi tehdas Romaniassa on huippuluokan tuotantolaitos, joka on suunniteltu tehokkaan tuotannon periaatteiden mukaan ja jossa on korkea digitaalitaso.

Itse tuotantohallien lisäksi tiloihin tulee toimistoja, kahvila ja henkilökuntahuoneita. STIHL ottaa uudisrakennuksen suunnitelmissa huomioon myös yhtiön ilmastotavoitteet ja hiilijalanjäljen varmistamalla kestävän suunnittelun ja energiatehokkaan tuotannon. Uusi tuotantoyhtiö ANDREAS STIHL Power Tools S.R.L. suunnittelee aloittavansa tuotannon vuoden 2024 puoliväliin mennessä. Toimipaikka luo noin 500 uutta työpaikkaa Oradeaan.

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
Emma Birgersson, pohjoismainen PR- ja viestintäpäällikkö
+46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

STIHL yrityksenä
STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä digitaalisia ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 000 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,06 miljardia euroa vuonna 2021. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii myös Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 20 550 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,49 miljardia euroa vuonna 2022. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
Koivupuistontie 10