Testivoittoja STIHL tuotteille Pohjoismaissa

Testimenestystä Tanskassa ja Ruotsissa

STIHL iMOW robottiruohonleikkuri on valittu tanskalaisen kuluttajaneuvosto Tænk:in (taenk.dk) robottiruohonleikkuri vertailussa "Testin parhaaksi". STIHL iMOW RMI 632 –valittiin tämän vuoden testin voittajaksi 23 testatun robottiruohonleikkurin joukosta. Testissä robotti-ruohonleikkureita on arvioitu leikattavan nurmialan, käytön helppouden, akun keston, energiankulutuksen ja melutason suhteen. Kiitosta iMOW RMI 632 sai kuluttajaneuvostolta myös hyvästä leikkuutuloksesta. Testissä mainitaan myös robotin suoriutuvan kostean ja pitkäksi kasvaneen nurmikon leikkaamisesta. Lisäksi RMI 632 selviää myös rinteistä ja epätasaisuuksista ilman ongelmia.

Samassa vertailussa STIHL iMOW RMI 422 sijoittui kuudenneksi samoin arvosteluin kuin isompi malli RMI 632. iMOW RMI 422 sopii pienille ja keskisuuriille nurmikoille aina 800 neliömetrin nurmialoille asti.

Myös ruotsalainen kuluttajajärjestön julkaisu Råd & Rön (www.radron.se) on valinnut STIHL iMOW RMI 632 parhaaksi omassa robottiruohonleikkuritestissään. Testattuja robottiruohonleikkureita oli kaiken kaikkiaan 23 ja testivoittajan lisäksi, pienempi STIHL malli RMI 422 sijoittui yhdeksänneksi. Råd & Rön testissä arvioitiin leikkuutulosta, melutasoa, leikkaamiseen tarvittavaa aikaa, kuinka hyvin robottiruohonleikkuri pystyy käsittelemään esteitä, kuten puita ja akun latausaikaa.

STIHL RMI 632 sai Råd & Rön testipaneelilta kiitosta kapasiteetista leikata suuria nurmialueita, erityisen hyvästä leikkuujäljestä ja kyvystä selviytyä sekä rinteistä että epätasaisuuksista. Lisäksi kiitettiin helppoa ohjelmointia.

Tanskalainen kuluttajaneuvosto Tænk on vertaillut myös perinteisiä ruohonleikkureita ja valitsi akkukäyttöisen STIHL RMA 339 C ruohonleikkurin "Testin parhaaksi". Testissä oli mukana yli 80 ruohonleikkuria ja arvioinnissa kiinnitettiin huomiota erityisesti koneen leikkuukykyyn, sen helppokäyttöisyyteen, melutasoon ja suorituskykyyn yhtä latausta kohden. RMA 339 C sai kiitosta kyvystä leikata pitkää ja märkää ruohoa, nopeudesta ja käytön vaivattomuudesta sekä akun kestosta ja energiankulutuksesta.

RMA 339 C ei ollut ainoa STIHL ruohonleikkuri joka sijoittui testissä hyvin. Kymmenen parhaaksi arvioidun ruohonleikkurin joukossa on kaikkiaan neljä STIHL ruohonleikkuria: RMA 339 C, RM 448 TC, RMA 448 TC ja RMA 443 C.

STIHL oli suosikki myös Tænk:in pensasleikkureiden testauksessa, jossa oli mukana 19 erilaista sähkö/akkukäyttöistä pensasleikkuria. STIHL tuotteet ovat tässä kuluttajatestissä sekä ensimmäisellä, toisella että kolmannella sijalla. Pensasleikkurit HLA 56, HSE 81 ja HSE 71 saivat kunniamaininnan "Testin paras". Testissä arvioitiin erityisesti leikkuunopeutta, helppokäyttöisyyttä ja akkukäyttöisten laitteiden akunkestoa.

Voittajaksi selviytyi STIHL HLA 56, joka on suunniteltu leikkaamaan korkeita ja leveitä pensaita tai pensasaitaa. Erityiskiitosta tuli erinomaisesta ulottuvuudesta, jonka ansiosta vältytään riskialttiilta tikkaiden kanssa tasapainottelulta. Myös johdottomuus mainittiin etuna.

Lue lisää testatuista tuotteista:

STIHL iMOW robottiruohonleikkurit https://stihlgarden.fi/robottiruohonleikkurit

STIHL ruohonleikkurit https://www.stihl.fi/STIHL-tuotteet/092304/Ruohonleikkurit.aspx

STIHL pensasleikkurit https://www.stihl.fi/STIHL-tuotteet/0600/Pensasleikkurit.aspx

Lisätiedot ja tuotekuvat:

Mari Kilpiö, Markkinointikoordinaattori, mari.kilpio@stihl.fi, +358 9 7596 9304

Aiheet

STIHL Group kehittää, valmistaa ja jakelee metsä- ja maatalouden, puutarhanhoidon ja maisemoinnin sekä rakennusalan ammattilaisille ja vaativille yksityiskäyttäjille tarkoitettuja moottorikäyttöisiä työkaluja. Tuotteiden jakelu tapahtuu yksinomaan valtuutettujen jälleenmyyjien kautta, ja siitä vastaavat 40 myynti- ja markkinointiyritystä, noin 120 maahantuojaa ja enemmän kuin 50 000 jälleenmyyjää yli 160 maassa. STIHL on ollut maailman eniten myyty moottorisahamerkki vuodesta 1971. Yhtiö perustettiin vuonna 1926, ja sen kotipaikka on Stuttgartin lähellä oleva Waiblingen. Vuonna 2019 STIHL:in liikevaihto oli 3,93 miljardia euroa. Konsernilla on 17 122 työntekijää 160 maassa.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
Koivupuistontie 10