VALITSE SOPIVA PAINEPESURI

VALITSE SOPIVA PAINEPESURI

Pianon aika ottaa esiin ulkokalusteet, valmistaa ulkotila sesonkia varten ja pestä auto, vene ja moottoripyörä. Kaikkiin käyttöalueisiin, tarpeisiin ja työtehtäviin löytyy painepesuri, joka puhdistaa nopeasti suuret ja pienet alueet.

STIHL on tarjonnut painepesureita jo yli 25 vuoden ajan, ja laaja valikoima sisältää laadukkaita laitteita aina kompakteista, kotipihojen puhdistustöihin sopivista malleista raskaista puhdistustöistä suoriutuviin laitteisiin. Yksityiskäyttöön ja pieniin ammattilaistöihin on pääasiassa kuusi STIHL mallia. Sopivin malli riippuu käyttöalueesta ja siitä, kuinka paljon laitetta käytetään.

– Painepesuri on todella kätevä apuväline ja uskon, että meiltä löytyy laite jokaiseen tarpeeseen. Kannattaa valita laadukas painepesuri, joka on helppokäyttöinen ja suoriutuu tehtävästä. Muita tärkeitä ominaisuuksia ovat ergonomisuus ja toiminnallisuus, sanoo pohjoismainen tuotepäällikkö Mats Gustafsson, STIHL.

Sopivan laitteen valitsemisen lisäksi tulee käytön aikana huomioida myös muita tärkeitä asioita.

– Muista sopeuttaa vedenpaine pestävän alustan mukaan ja käyttää oikeaa puhdistusainetta. Mikäli sinulla on esimerkiksi kovasta puulajista valmistettu patio, voit käyttää painepesuriin asennettua pesuharjaa tai patiopesuria. Hieman pehmeämpi puulaji on taas puolestaan parempi puhdistaa käsin harjalla tai säätää painepesurin paine matalaksi. Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä – pidän perinteistä saippuaa tai soodan ja tärkkelyksen seosta hyvänä vaihtoehtona herkän puulajin pesuaineeksi, sanoo Mats Gustafsson.

Mukava käyttää
STIHL tarjoaa suorituskyvyltään erilaisia painepesureita, jotka on kaikki suunniteltu mukavaan ja nopeaan käyttöön hyvillä lopputuloksilla. Laitteiden komponentit ovat korkealaatuisia, esimerkiksi pumppupesä on valmistettu alumiinista tai messingistä ja kaikki roottorin suuttimet ruostumattomasta teräksestä – suuremmissa malleissa roottorin suutin on vahvistettu keraamisella pinnoitteella kestävyyden lisäämiseksi.

Niin sanotussa kompaktiluokassa on kolme helppokäyttöistä ja kätevää painepesuria, jotka on suunniteltu kotipihalla ja puutarhassa tehtäviin puhdistustöihin sekä esimerkiksi ajoneuvon pesuun.
Keskiluokassa on kaksi mallia erittäin hankalan lian puhdistamiseksi esimerkiksi autotalleissa ja korjaamoissa. Laitteet, joiden työpaine on jopa 150 baria, on tarkoitettu ensisijaisesti vaativille omakotitalon omistajille ja ammattikäyttäjille.

– Laatu on yksi avainsanoistamme, ja tuotteita tulee olla helppo ja mukava käyttää. Siksi painepesureissa on muun muassa mukava pistoolikahva pyöritettävällä suihkuputkella ja pyörivällä pikaliittimellä. Pikaliitin estää letkua kiertymästä, ja suihkuputken avulla vesisuihkun suuntaus voidaan helposti säätää puhdistustehtävään sopivaksi joko pistoolikahvasta tai suoraan laitteesta, sanoo Mats Gustafsson.

Esimerkkejä toiminnoista:

• Kaikissa STIHL painepesureissa on tukeva kantokahva, jonka avulla pesuria on helppo nostaa ja siirtää. RE 90:ssä on kiinteä kuljetuskahva, kun taas muut mallit on varustettu teleskooppikahvalla, joka helpottaa kuljetusta ja säilytystä.
  • RE 90:ssä on hiiliharjallinen moottori ja keskiluokan malleissa hiiliharjaton moottori, mikä tekee niistä entistä vankempia ja kestävämpiä.
  • PLUS-malleissa on mukavuutta lisääviä älykkäitä yksityiskohtia, kuten kätevät koukut, joihin virtajohto on helppo kelata, ja taitettavalla kammella varustettu letkukela.
  • Painepesureiden käyttömahdollisuuksien laajentamiseen, erityisiin käyttökohteisiin ja puhdistustarpeisiin on saatavana lukuisia lisävarusteita, kuten autonpesusarja, pyörivä pesuharja ja patiopesuri.
Kompaktiluokka Keskiluokka
RE 90 RE 110 RE 130
RE 150
RE 170
Työpaine (bar) 10–100 10–110 10–135 10–140 10–150
Teho (kW) 1,8 1,7 2,3 2,9 3,3
Korkeapaineletku (m) 6 7 9 12 12
Virtajohdon pituus (m) 5 5 5 5 5
Paino (kg) 9,8 17,6 21,2 31 31

STIHL painepesurit RE 282 PLUS ja RE 362 PLUS sopivat vaativiin ja korkeaa painetta edellyttäviin puhdistustöihin esimerkiksi maataloudessa, metsätaloudessa, kunnissa ja rakennusyrityksissä.

Jos haluat lisätietoja, ota yhteyttä:
Timo Lindström, maajohtaja / lehdistökontakti Andreas STIHL Oy, timo.lindstrom@stihl.fi, 09 7596 9300

Aiheet

STIHL kehittää ja valmistaa työkaluja puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Tuotteita myydään vain valtuutettujen jälleenmyyjien kautta yli 1000 erikoisliikkeessä pohjoismaissa. Suomen pääkonttori sijaitsee Vantaalla. Vuonna 2019 konsernin liikevaihto oli 3,93 miljardia euroa. Konsernilla on lähes 17 000 työntekijää noin 160 maassa. Lue lisää www.stihl.fi.

Lehdistön yhteyshenkilö PR- ja viestintäpäällikkö +46 73 736 23 14

Tiennäyttäjä yli 90 vuotta

STIHL tarjoaa laitteita ja tuotteita puutarhaan, metsätalouteen ja maisemointiin. Sertifioidut jälleenmyyjät tarjoavat kuluttajille ja ammattikäyttäjille akkukäyttöisiä puutarhakoneita, kuten robottiruohonleikkureita, pensasleikkureita ja ruohonleikkureita sekä painepesureita, moottorisahoja, raivaussahoja ja älykkäitä ratkaisuja. STIHL on maailmanlaajuinen konserni, joka pyrkii edistämään kestävämpää tulevaisuutta, ja sen avainsanoja ovat laatu ja turvallisuus. Konsernissa on noin 19 805 työntekijää, ja liikevaihto oli 5,3 miljardia euroa vuonna 2023. Pohjoismaiden pääkonttori sijaitsee Ruotsissa ja yritys toimii Norjassa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: www.stihl.fi.

Andreas Stihl Oy
Koivupuistontie 10