Strawberry hotellit laajentaa Turkuun

Strawberry hotellit laajentaa Turkuun

Strawberry jatkaa laajenemistaan Suomen markkinoilla. Syksyllä 2028 Turkuun avautuu uusi täyden palvelun hotelli osana yhtä Suomen suurimmista kehitysprojekteista, Ratapiha Areenaa.

Nykyaikaisen, maailmanluokan tapahtumaareenan rakentamiseen Turkuun investoidaan nyt lähes 370 miljoonaa euroa. Investointi pitää sisällään myös kauppoja, ravintoloita, toimistoja, asuntoja ja hotelleja. Kokonaisinvestointi on asunnot mukaan lukien 700 miljoonaa euroa. Strawberry operoi areenan hotellitoimintaa kiinteistönomistajan Turun Ratapihan Kehitys Oy:n kanssa solmitulla sopimuksella.

- Olemme katselleet Turkuun jo pitkään ja olemme siksi erittäin iloisia, että nyt on avautunut mahdollisuus avata hotelli yhdelle Suomen tämän hetken mielenkiintoisimmista kaupunkikehitysalueista. Samalla osallistua myös omalla osaamisellamme ja kokemuksellamme sen houkuttelevuuden rakentamiseen. Tämä tulee olemaan erittäin hyvä lisä Turun hotellimarkkinaan ja Strawberryn pohjoismaiseen hotelliportfolioon, sanoo Strawberryn omistaja Petter Stordalen.

Uusi hotelli suoralla sisäänkäynnillä areenalle, tuo 249 hotellihuoneen lisäksi markkinoille lisäkapasiteettia kokousten osalta lähes 1000 neliömetrin tiloilla. Tarkoituksena on myötävaikuttaa jatkossa Turussa järjestettäviin kokouksiin, kongresseihin ja tapahtumiin. Hotelli tarjoaa myös ensiluokkaisen ravintolaelämyksen hyviin raaka-aineisiin keskittyvällä luovalla ja kutsuvalla menulla. Myös juomista ja näkymistä voi tulla nauttimaan rakennuksen 12. kerroksen Skybariin tai sen terassille lämpiminä kesäiltoina.

- Tuntuu upealta, että historiallinen ja trendikäs Turku on seuraava iso ja tärkeä askel Strawberryn laajentumisessa Suomessa. Tällä upealla kokous- ja tapahtumahotellilla täydennämme sekä tuomme jotain uutta kaupungin hotellimarkkinaan. Samalla annamme viitteitä siitä, että Strawberryn matka Suomessa on vasta alkanut, sanoo Erika Ehrnrooth, COO Strawberry Finland.

Rakentamisen odotetaan alkavan vuonna 2025. Vuodesta 2028 alkaen aluetta avataan asteittain eri liiketoiminnoille. Hotellin ja areenan on määrä avata vuoden 2028 lopulla.

- Olemme erittäin tyytyväisiä Strawberryn kanssa tehtyyn vuokrasopimukseen ja erityisesti heidän innovatiiviseen ajatteluun Ratapiha-hotellin konseptista. Kiitos myös Finesco Capital Oy:lle ja Nordic Hotel Consulting Oy:lle, jotka auttoivat meitä neuvottelemaan ja viimeistelemään vuokrasopimuksen Strawberryn kanssa. Hotelli toimittaa Ratapihalle kansainvälisen palvelukonseptin, joka mahdollistaa kaupungin keskustan laajentamisen ja alueen kehittämisen. Hotelli palvelee tietysti myös Logomoa ja muita alueen toimijoita ja monipuolistaa samalla koko kaupungin hotellitarjontaa, sanoo Turku Ratapihan Kehitys Oy:n hallituksen puheenjohtaja Ilkka Kilpimaa.

Kiinteistönomistajan Turku Ratapihan Kehitys Oy:n ja Strawberryn välinen vuokrasopimus on solmittu 20 vuodeksi.

Lisätietoja saat ottamalla yhteyttä:
        Daniel Stenbäck, Kehitysjohtaja Strawberry, +46 70 1616806
        Erika Ehrnrooth, COO Strawberry Finland, +358 50 465 93 45

Faktaa hotellista:
        Hotellin operaattori: Strawberry
        Kiinteistön omistaja: Turku Ratapihan Kehitys Oy
        Hotellihuoneiden lukumäärä: 249
        Ravintola
        Sky-baari
        Kattoterassi
        kuntosali
        Suora sisäänkäynti hotellilta areenalle
        Hotellin avajaiset: myöhään syksyllä 2028

Aiheet

Strawberry koostuu laajasta hotellivalikoimasta, kokous- ja konferenssitiloista, ravintoloista ja kylpylöistä sekä tietenkin ainutlaatuisista jäseneduista. Yhteensä yli 225 hotellimme joukosta löydät tutut ketjumme Comfort Hotel®, Quality Hotel, Clarion Hotel® ja Clarion Collection® Hotel sekä yli 40 itsenäistä hotellia. Sovelluksemme, sivustomme ja jäsenyytesi kanssa hyppäät mukaan seikkailuun ja me lupaamme, että elämästäsi tulee entistäkin hauskempaa matkassamme! More to explore at strawberry.fi

Press enquiries Strawberry

Lehdistön yhteyshenkilö +46 76 108 01 32

Pohjoismaiden johtava hotelliryhmä

Strawberry koostuu laajasta hotellivalikoimasta, kokous- ja konferenssitiloista, ravintoloista ja kylpylöistä sekä tietenkin ainutlaatuisista jäseneduista. Yhteensä yli 225 hotellimme joukosta löydät tutut ketjumme Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® ja Clarion Collection® Hotel sekä yli 40 itsenäistä hotellia. Sovelluksemme, sivustomme ja jäsenyytesi kanssa hyppäät mukaan seikkailuun ja me lupaamme, että elämästäsi tulee entistäkin hauskempaa matkassamme!