Subaru Forester e-Boxer on luokkansa turvallisin henkilöauto 2019.

Euro NCAP: Subaru Forester e-Boxer luokkansa turvallisin

Autojen turvallisuutta mittaava Euro NCAP on julkistanut ”Best of Class of 2019” -voittajat eri kokoluokissa. Luokassaan kaikkien aikojen korkeimmat pisteet lapsimatkustajien suojasta saanut Subaru Forester e-Boxer valittiin luokkansa turvallisimmaksi autoksi.

Subarun tavoite rakentaa maailman turvallisimpia autoja on selvästi saavutettavissa. Viidennen sukupolven uusi Subaru Forester e-Boxer valittiin Euro NCAP:n toimesta luokkansa turvallisimmaksi autoksi. Samaan ylsi toissa vuonna Subaru XV/Impreza.

Viidennen sukupolven Subaru Forester ei ole ainoastaan pärjännyt Euroopassa toteutetuissa kolaritesteissä. Malli saavutti Japanin NCAP -kolaritestissä kaikkien aikojen korkeimman arvosanan (96,5 pistettä) ja voitti arvostetun Grand Prix-palkinnon. Vastaava palkinto myönnettiin toissa vuonna myös Subaru Impreza/XV -mallille.

Myös Yhdysvalloissa toteutetuissa törmäystesteissä uusi Forester saavutti korkeimman Top Safety Pick -arvosanan.

Subarun tavoitteena on, että vuoteen 2030 mennessä yksikään ihminen ei menehdy tai loukkaannu vakavasti Subarussa. Tavoite ei koske ainoastaan kuljettajia ja matkustajia vaan myös suojaamattomia tienkäyttäjiä, kuten jalankulkijoita ja pyöräilijöitä.

Subaru on yhä ainoa autonvalmistaja maailmassa, jonka jokainen malli on saavuttanut ympäri maailmaa jokaisessa merkittävässä turvallisuustestissä täydet viisi tähteä.

Aiheet

Subarun emoyhtiö on Subaru Corporation. Yhtiön ensimmäisen sarjatuotantomallin Subaru 360:n valmistus käynnistyi reilut 60 vuotta sitten vuonna 1958. Subaru Corporationin tuotantolaitokset sijaitsevat Gunmassa Japanissa sekä Lafayettessä Yhdysvalloissa. Subaru valmistaa reilut miljoonan henkilöautoa vuodessa. Subaru-malleja ovat Impreza, XV, Outback, Forester, STI, BRZ ja Levorg. Subaru otti symmetrisen nelivedon käyttöön vuonna 1972 ja on valmistanut vuoden 1966 jälkeen jo yli 16 miljoonaa Boxer-moottoria.

Lehdistön yhteyshenkilö 040-618 49 21

Nelivetoinen Subaru vetoaa suomalaisiin

SUBARU Nordic Ab on Subaru-henkilöautojen maahantuoja Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiön toimialueilla myydään vuosittain noin 9 000 autoa, joista Suomen osuus on noin 1 400 autoa. Nelivetoisen Subarun myyntiä vauhdittavat Outback-, XV- ja Levorg -mallit sekä kestosuosikki Forester.

Subaru Suomi
Lautamiehentie 3