Subaru Outback turvallisin auto myös Japanissa

Subaru Outback turvallisin auto myös Japanissa

Subaru Outbackista tuli auto, joka sai korkeimmat turvallisuuspisteet kaikista Euro NCAP 2020-2021 -testatuista autoista. Nyt malli on toistanut saman saavutuksen Japanissa, ja JNCAP on myöntänyt sille Best Award 2021 -palkinnon.

Tokio, 25. toukokuuta 2022

Subaru Corporation ilmoitti tänään, että Outback on palkittu vuoden 2021 parhaalla palkinnolla Japan New Car Assessment Programissa (JNCAP), joka vastaa japanilaista Euro NCAP:ia. JNCAP:n toteuttavat maa-, infrastruktuuri-, liikenne- ja matkailuministeriö (MLIT) ja National Agency for Vehicle Safety and Victim Assistance (NASVA).

Tämä on toinen vuosi peräkkäin, kun Subaru on palkittu parhaalla palkinnolla. Viime vuonna Levorg palkittiin vuoden 2020 parhaan tuloksen palkinnolla. JNCAP 2021:ssä Five Star Award myönnetään ajoneuvoille, jotka on varustettu automaattisella hätäkutsujärjestelmällä onnettomuuksien varalta ja joiden törmäyssuojaus ja ennaltaehkäisevä turvallisuus on saavuttanut A-luokan. Kaikista JNCAP 2021:n viiden tähden ajoneuvoista Outback sai korkeimman kokonaisarvioinnin (185,02/190 pistettä).

Törmäysturvallisuuden osalta Outback perustuu Subaru Global Platformin ja sisäisen runkorakenteen yhdistelmään. Tällä saavutetaan suurempi vääntöjäykkyys ja iskuvoiman vaimennus verrattuna edellisen sukupolven Outbackiin. Lisäksi siinä on toinen törmäyssuojarakenne, jonka tarkoituksena on vähentää loukkaantumisriskiä paitsi oman ajoneuvonsa matkustajille myös Outbackiin törmäävän ajoneuvon osalta. Kahdeksan matkustajien turvatyynyä on vakiovarusteena. Japanissa vakiovarusteisiin kuuluu myös jalankulkijoiden turvatyyny, jonka tarkoituksena on vähentää jalankulkijoihin kohdistuvaa törmäystä.

Ennaltaehkäisevän turvallisuuden kannalta uuden sukupolven EyeSight-järjestelmä, jonka katselukulma on entistä laajempi, on vakiovarusteena kaikissa Outback-malleissa. Vakiovarusteisiin on myös äskettäin lisätty sähköinen jarruavustin, joka tarjoaa automaattisen jarrutusavustuksen vähentääkseen törmäysriskiä erilaisissa liikennetilanteissa.

Pyrkiessään "toimittamaan onnellisuutta kaikille" Subaru jatkaa turvallisuuden parantamista ensisijaisen, aktiivisen, passiivisen, ennaltaehkäisevän ja yhdistetyn turvallisuusteknologian avulla. Nämä viisi luokkaa yhdistyvät Subarun kokonaisvaltaiseen näkemykseen liikenneturvallisuudesta. Turvallisuus perustuu periaatteeseen, että kuljettajien ja kaikkien matkustajien on koettava turvallisuus selkeästi nautinnollisen ajamisen kautta. Näillä toimilla Subaru pyrkii saavuttamaan nolla kuolemaan johtanutta liikenneonnettomuutta [1]vuoteen 2030 mennessä.

<Arviointitulokset Legacy Outbackille (linkki NASVA:n verkkosivuille)>

[1] Visio siitä, että mikään liikenneonnettomuus, jossa joku matkustaa Subarulla tai joutuu Subarun alle, mukaan lukien jalankulkijat ja pyöräilijät, ei saa olla kuolemaan johtava.

Aiheet

Subarun emoyhtiö on Subaru Corporation. Yhtiön ensimmäisen sarjatuotantomallin Subaru 360:n valmistus käynnistyi reilut 60 vuotta sitten vuonna 1958. Subaru Corporationin tuotantolaitokset sijaitsevat Gunmassa Japanissa sekä Lafayettessä Yhdysvalloissa. Subaru valmistaa reilut miljoonan henkilöautoa vuodessa. Subaru-malleja ovat Impreza, XV, Outback, Forester, STI, BRZ ja Levorg. Subaru otti symmetrisen nelivedon käyttöön vuonna 1972 ja on valmistanut vuoden 1966 jälkeen jo yli 16 miljoonaa Boxer-moottoria.

Lehdistön yhteyshenkilö 040-618 49 21

Nelivetoinen Subaru vetoaa suomalaisiin

SUBARU Nordic Ab on Subaru-henkilöautojen maahantuoja Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yhtiön toimialueilla myydään vuosittain noin 9 000 autoa, joista Suomen osuus on noin 1 400 autoa. Nelivetoisen Subarun myyntiä vauhdittavat Outback-, XV- ja Levorg -mallit sekä kestosuosikki Forester.

Subaru Suomi
Lautamiehentie 3