Tiedote -

Sulava Oy ja filosofi Esa Saarinen auttavat IT-alan nuoria osaajia räjähdysvoimaisempaan starttiin työelämässään. Sulava palkkaa kaikkiaan 30 uutta työntekijää aloittamaan helmikuussa 2019, joista 15 on työelämän kynnyksellä olevia tulevaisuuden superosaajia ja 15 kokeneita ammattilaisia vaativaan asiantuntijatyöhön.

Sulava järjestääasiantuntijoidensa kanssa Kummipäivä-tapahtuman sadalle opiskelijalle, joka käynnistää 15 nuoren ammattilaisen etsinnän. Helmikuussa käynnistyy 15 palkatulle nuorelle osaajalle Sulavan oma koulutus töiden ohessa mestari-kisällihengessä kokeneiden asiantuntijoiden johdolla. Näin Sulava haluaa olla luomassa uutta, innostavaa työnhakukulttuuria.

Kummipäivä tarjoaa opiskelijoille ainutlaatuisen tilaisuuden nähdä, kuinka Microsoftin pilvipalveluita hyödynnetään konkreettisesti suomalaisissa kärkiyrityksissä, haastatella potentiaalista työnantajaa ja kokea käytännönläheisesti, miten alan ammattilaiset tekevät työtään. Kummipäivään osallistuva saa hyvät eväät hakea Sulavalle töihin.

IT- ja ohjelmistoalalla tarve niin kokeneista kuin uusista osaajista on suuri ja osaajista on pulaa. Modernin työn, alusta- ja pilvipalveluiden sekä liiketoiminnan tuottavuuden konsultointi- ja koulutuspalveluita tarjoava Sulava Oy etsii jatkuvasti riveihinsä lisää rautaista osaamista ja nuorta valovoimaa. Tulevaisuuden osaamisen takaamiseksi Sulava haluaa tukea nuoria IT-ammattilaisia nopeampaan alkuun uralla ja työskentelee yhdessä filosofi Esa Saarisen kanssa ainutlaatuisella tavalla.

- Kummipäivä on räjähdysvoimainen avaus kohti innostavaa ylärekisteriajattelua: yhdessä olemme enemmän. Sulavan ihmisuskoinen ja vuorovaikutusintensiivinen kulttuuri tarjoaa kukoistusalustan, jossa yksilöllinen erityisyys voi yhdessä toisten kanssa kohota upeimpaan loistoonsa, kommentoi Saarinen.

- Palkkaamme Sulavaan 30 uutta ammattilaista, 15 nuorta- ja 15 kokeneempaa osaajaa. Nuorista sparraamme ammattilaisia mestari-kisällimallilla. Henkilöstön kasvattaminen kolmellakymmenellä prosentilla kertaheitolla on luonnollisesti iso ponnistus mille tahansa yritykselle. Olemme onnellisia siitä, että saimme Esa Saarisen avuksi tämän toteuttamisessa, kertoo Sulavan toimitusjohtaja Aki Antman.

Kummipäivä järjestetään 18. joulukuuta pääkaupunkiseudulla. Päivän aikana opintojen loppuvaiheessa olevat tai juuri valmistuneet IT-alan korkeakoulu- ja AMK-opiskelijat viettävät työpäivän Sulavan asiantuntijoiden matkassa todellisten asiakkaiden kanssa. Tapahtuman kruunaa iltatilaisuus.

Kummipäivän ainutlaatuinen konsepti on rakennettu yhdessä filosofi Esa Saarisen ja hänen assistenttinsa, diplomi-insinööri Eero Tiilikaisen kanssa. Saarinen työskentelee Aalto-yliopistolla Tuotantotalouden laitoksen professorina. Tiilikainen puolestaan on Aalto-yliopiston informaatioverkostojen koulutusohjelman uunituore diplomi-insinööri, joka myös kouluttaa vuorovaikutustaitoja yrityksissä.

- Kummipäivä on konkreettinen ja tärkeä heittäytyminen kohti uudenlaista työkulttuuria, jonka voimavaroina ovat inhimillisyys ja läsnäolevuus sekä niistä kumpuava syvä merkityksellisyys, kommentoi Tiilikainen.

Päivän aikana kummi on läsnä opiskelijaa varten: kummi toimii siltana työympäristön ja nuoren välillä. Opiskelija voi esimerkiksi kysyä kummiltaan mitä vain liittyen niin Sulavaan kuin IT-alalla työskentelyyn ja nähdä kuinka Microsoftin pilvipalveluita otetaan käyttöön ja hyödynnetään Suomen parhaissa ja tunnetuimmissa organisaatioissa.

- Opiskelijalle avautuu aitiopaikka kokea, onko Sulava ilmapiiriltään, arvoiltaan, kulttuuriltaan ja ennen kaikkea fiilikseltään sellainen työpaikka, jossa on mukava työskennellä ja johon hakea töihin. Ensimmäisen työpaikan valinta on nuorelle osaajalle haastava tilanne. Hyvään starttiin uralle Sulavalla kuuluu paitsi kouluttautuminen, myös kilpailukykyinen palkkaus, kommentoi Sulavan HR-johtaja Juha Heikkonen.

Päivä on osa Sulavan suurta rekrytointia, jonka kautta etsitään sekä tulevaisuuden superosaajia että kokeneita ammattilaisia. Kummipäivään osallistuminen antaa juuri työelämän kynnyksellä olevalle hyvät eväät hakea töihin Sulavalle.

Helmikuusta 2019 alkaen 15 työsuhteeseen valitulle nuorelle ammattilaiselle käynnistyy Sulavan oma koulutus, joka sparraa tulevaisuuden tähdistä ammattilaisia. Koulutus toteutetaan töiden ohella mestari-kisällihengessä Sulavan kovimpien asiantuntijoiden johdolla. Mukana kouluttamassa ovat muun muassa Kimmo Bergius, Jussi Roine, Heidi Enho, Sami Laiho ja Sulavan koko muu asiantuntijakaarti. Jokaiselle valitulle tehdään oma osaamispolku, jossa yhdistyy opiskelu, työ, sertifiointien suorittaminen, asiantuntijaidentiteetin julkinen rakentaminen viestinnällä sekä ongelmanratkaisu mukavassa tiimissä.

- Olemme luoneet uusille Sulaville aivan poikkeuksellisen koulutus- ja mentorointiputken. Koulutus antaa sekä valmiudet itsenäiseen työskentelyyn että mahdollisuuden suorittaa kattavan Microsoftin sertifiointiputken tuoreimmista teknologioista. Näin kannamme samalla kortemme kekoon alallamme olevan kroonisen osaajapulan korjaamiseksi. Tavoitteenamme on toistaa tämä ohjelma syksyllä 2019, Antman kommentoi ohjelman taustoista.

Kummipäivä huipentuu iltatilaisuuteen, jossa paikalla on Sulavan asiantuntijoita ja asiakkaiden edustajia. Nuorilla ammattilaisilla on mahdollisuus keskustella syvemmin tulevista töistä japäästä kontaktiin Sulavan asiakkaiden kanssa. Iltatilaisuudessa Esa Saarinen ja Aki Antman asettuvat dialogiin keskustellen inhimillisen lämmön, keskinäisen kannustuksen ja elämänuskon merkityksestä niin työuralla kuin elämässä ylipäätään.

Modernien pilvipalveluiden hyödyntäminen kasvaa erittäin voimakkaasti suomalaisissa yrityksissä ja julkishallinnon organisaatioissa ja sen myötä Sulava Oy on voimakkaassa myötätuulessa. Toteutettujen projektien määrän ja koon kasvaessa Sulava rekrytoi jatkuvasti IT-ammattilaisia toteuttamaan muutosta asiakkailleen. Marraskuussa 2018 Sulavalla on 90 työntekijää.

Sulava on kotimainen henkilöstönsä omistama vuonna 2010 perustettu kasvuyritys, jonka liikevaihto vuonna 2017 oli 8,4M€ ja liikevoitto 8,5%. Kuluvan tilikauden liikevaihto tulee olemaan noin 10,5M€ ja liikevoitto noin 11%. Vuonna 2019 Sulavan kasvu tulee olemaan merkittävästi kuluvaa vuotta suurempi ja liikevoitto säilyy vähintään nykyisellä tasolla.

Aki Antman, Sulava Oy CEO, aki.antman@sulava.com, +358 40 743 23 77

Eero Tiilikainen, filosofi Esa Saarisen assistentti, eero.tiilikainen@gmail.com, +358 44 088 7771

• Koulutus

• esa saarinen
  • opiskelijat
  • ura
  • työpaikat
  • rekrytointi
  • sulava oy

Sulava - parempaa työelämää ihmisen arkeen

Ei ole työelämää ja muuta elämää, jokaisella on vain yksi elämä. Kun asiakkaamme navigoivat työn, kodin, perheen ja muun itselle tärkeän välillä, Sulava tekee kokemuksesta mahdollisimman joustavaa, huoletonta ja saumatonta. Tarjoamme yrityskohtaisesti suunniteltuja kaikkikanavaisia työelämäarkkitehtuureja, jotka perustuvat asiakkaan uniikkeihin työntekijäpolkuihin, tarpeisiin ja kohtaamispisteisiin. Hoidamme työelämäkokemuksen konseptoinnin ja teknisen käyttöönoton sekä tuemme kokemuksen läpiviennissä jokaisen työntekijän arkeen.

Aki Antman

Lehdistön yhteyshenkilö CEO +358 40 743 2377