Uutinen -

Tavaran haaliminen ja luopumisen vaikeus puhuttavat Kuinka paljon on tarpeeksi? -tapahtumassa

Viimeisten 50 vuoden aikana hyvinvointi ja vaurastuminen toivat lieveilmiönä tavaratulvat, jotka nyt ahmaisevat kodeista kaiken tilan. Moni suomalainen ilmiö edisti asiaa - (joulu)lahjakulttuuri, käden taitojen vaaliminen, tehtaanmyymälät ja itsepalvelukirpputorit, mutta myös amerikkalaisen mallin mukaiset hypermarketit ja kaiken sortin hullut päivät. Suomalaiset osoittautuivat erinomaisen taitaviksi haalijoiksi, mutta nyt on aika laittautua turhasta eroon.

Mutta miksi on moninkertaisesti vaikeampaa poistaa vuosien varrella kerätty mökkivaatevarasto, muumimukikokoelma tai lehtileikearkisto kuin on sitä kerätä? Mitä kummaa tavaralle tapahtuu sen hankkimisen tai vastaanottamisen jälkeen - kasvaako sille juuret?

Tästä ja paljon muustakin, kuten omasta sisäisestä anu tuomisestaan kertoo ammattijärjestäjä Anne te Velde-Luoma Kuinka paljon on tarpeeksi? -tapahtumassa lauantaina 21.1.2017 klo 15.30. Aikaa riittää myös yleisökysymyksille.

Kuinka paljon on tarpeeksi? -tapahtuma

La 21.1.2017 klo 11 - 18, Pelastusarmeijan Templet, Uudenmaankatu 40, Helsinki

Tietoja puhujasta:

Anne te Velde-Luoma on ammattijärjestäjä, tietokirjailija ja kouluttaja. Hän kouluttautui vuonna 2000 ammattijärjestäjäksi toisessa kotimaassaan Hollannissa ja toi 2009 alan Suomeen. Te Velde-Luoman 2010 julkaistu kirja Kaaoksen kesyttäjä on saanut suuren suosion, ja siitä otettiin jo kolmas painos vuonna 2016. Hän pitää kursseja ja luentoja mm. työväenopistoissa ja kouluttaa uusia ammattijärjestäjiä Suomeen. Te Velde-Luoma on Suomen ammattijärjestäjät ry:n kunniapuheenjohtaja.

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika

Ulla Lundqvist