Etelä-Suomen Sydänpiirin puheenjohtaja Eero Salo ja Vuosaaren Sydänyhdistyksen puheenjohtaja Eino Päivärinta ojentavat kunniamaininnan Kahvila Kampelan Pirjo Hassiselle ja Riina Dursunille

Sydänterveyden edistämisen alueellinen kunniamaininta Vuosaaren joulupolulle

Vuosaaren Joulupolku, sydämenään Kahvila Kampela, on palkittu sydänterveyden edistämisen alueellisella kunniamaininnalla. Kunniamaininnan myönsi Suomen Sydänliitto Etelä-Suomen Sydänpiirin esityksestä.

Vuosaaren Joulupolku on yhteisöllinen kaupunginosatapahtuma, joka kokoaa ihmisiä niin Vuosaaresta kuin kauempaakin ulkoilemaan Uutelaan 2,5 km pitkälle kynttilöin valaistulle, jouluiselle polulle.

Idean äiti ja Joulupolun pääorganisaattori, Kahvila Kampelan yrittäjä Riina Dursun odottaa joka vuosi Joulupolkua innolla ja iloitsee siitä, miten suuri vaikutus tapahtumalla on ollut koko pääkaupunkiseutuun.

”Kaikki sai alkunsa ideasta ehkäistä nuorten syrjäytymistä sekä saada ihmiset liikkumaan upeassa luonnossamme. Tämän tavoitteen toteutumisen lisäksi Joulupolku on tuonut esiin alueen monipuolisuutta ja näyttänyt, miten laajoja mahdollisuuksia täällä on vapaa-ajan toimintaan sekä luonnossa liikkumiseen.

Osallistuminen polulle ja pisteille on maksutonta, järjestelyt hoidetaan yhteisöllisesti vapaaehtoisvoimin. Polun varrella on noin 50 erilaista toimintapistettä erilaista yhteisöiltä ja yrityksiltä. Vuodesta 2012 järjestetyllä polulla on reippaillut kahdeksan vuoden aikana noin 100 000 henkilöä.Tänä vuonna Joulupolkua ei valitettavasti voida koronarajoitusten vuoksi järjestää.

Joulupolun järjestäjät kannustavat ihmisiä kuitenkin Uutelan poluille liikkumaan, onhan luonnossa liikkuminen todistettu olevan hyväksi sekä mielelle, että sydämelle. Ulkona liikkuminen on turvallinen tapa harrastaa liikuntaa näissä poikkeuksellisissa oloissa.

Sydänterveyden edistämisen alueellisen kunniamaininnan tarkoituksena on huomioida ja kiittää sydänjärjestöjen ulkopuolisia toimijoita alue- ja paikallistasolla. Palkitsemisella halutaan nostaa esiin erilaisia toimijoita sydänterveyden edistämisen laajalla toimintakentällä.

Suomen Sydänliittoon kuuluu 16 sydänpiiriä, 210 sydänyhdistystä sekä kolme valtakunnallista harvinaisempiin sydänsairauksiin liittyvää yhdistystä. Etelä-Suomen alueella toimivaan Etelä-Suomen Sydänpiiriin kuuluu 21 paikallista sydänyhdistystä, mm. Vuosaaren Sydänyhdistys.

Lisätietoja:

Anne Kihlman-Kitinoja , toiminnanjohtaja , Etelä-Suomen Sydänpiiri ry, anne.kihlman-kitinoja@sydanliitto.fi , 040 5725082

Riina Dursun, yrittäjä, Kahvila Kampela, riina.dursun@hotmail.com, 041 4682727

Alueet

Sydänliitto edistää suomalaisten terveyttä ja tukee sairastuneita. Toimimme monipuolisesti niin valtakunnallisesti kuin paikallisesti. Olemme noin 70 000 jäsenen sydänyhteisö, joka on järjestäytynyt 215 paikalliseen sydänyhdistykseen, 16 alueelliseen sydänpiiriin ja kolmeen valtakunnalliseen järjestöön (Sydänlapset ja -aikuiset ry, Sydän- ja keuhkosiirrokkaat SYKE ry ja Karpatiat ry).

Anne Kihlman-Kitinoja

Toiminnanjohtaja Etelä-Suomen Sydänpiiri 0405725082