AURINKOLASIT 2023 – NÄIHIN TYYLEIHIN KANNATTAA PANOSTAA

AURINKOLASIT 2023 – NÄIHIN TYYLEIHIN KANNATTAA PANOSTAA

Minkälaiset aurinkolasit ovat trendikkäät tänä keväänä ja kesänä? Synsamin trendiasiantuntija Wai Chan antaa ainutlaatuisen kurkistuksen Euroopan eloisan muotimaailman sykkeeseen.

Tänä vuonna muotimaailma ja katukuva täyttyvät mitä jännittävimmistä aurinkolasitrendeistä. Synsamin trendiasiantuntija Wai Chan on kolunnut läpi Euroopan suurimmat muotitapahtumat ja nostaa nyt esiin kolme trendiä, jotka nousevat tänä vuonna ylitse muiden.

Rohkeita värejä ja villejä muotoja

Tänä keväänä annetaan selvästi lisää tilaa aurinkolaseille, jotka hehkuvat trendiväreissä, kuten sininen, vihreä, violetti ja kirsikka. Maksimaalinen ja näyttävä tyyli näkyy myös kehyksien muodoissa.

– Suunnittelijat ympäri maailman tarjoavat kehyksiä, joissa on keskitytty entistä enemmän muotokieleen ja näyttävyyteen. Monien kehysten materiaalit ovat todella paksuja ja se korostaa trendiä, Wai kertoo.

Suuret kehykset myös suojaavat ohutta ihoa silmien ympärillä haitallisilta auringonsäteiltä.

Bottega Veneta- BV1142S 004 4922

Takaisin luontoon

Myös hieman vaatimattomammallakin tyylillä on oma paikkansa tämän kevään trendikattauksessa.

– Tämä näkyy turvallisina ja klassisina väreinä ja sävyinä, jotka vievät meidät luontoon. Monissa kehyksissä on myös uniikkeja kerroksellisia ja osittain läpinäkyviä kuvioita ja kun niistä tulee valo läpi, ne luovat vaikutelman elävästä pinnasta.

Luonto näkyy myös materiaalivalinnoissa, joissa korostuvat biomateriaalit sekä merestä kerätty muovi.

Circular Collection - S6 C65 5024

90-luvun paluu ja pilottilasien uusi tuleminen

Wain trendikatsaus sisältää useita selkeitä muotoja, jotka korostavat kasvojen luonnollista anatomiaa. Esimerkkinä mainittakoon linjat ja voimakkaat kulmikkaat leikkaukset, jotka ovat saaneet inspiraatiota 90-luvulta. Toinen suosikkimalli on pilotti:

– Me olemme Pohjoismassa pitäneet jo pitkään pilottimallista ja nyt se saa myös kansainvälistä huomiota. Tulemme näkemään epäsäännöllisen muotoisia reunoja, metallisia kehyksiä sekä laseja, joissa on yhdistelty erilaisia materiaaleja, Wai kertoo.

David Beckham - DB 7079/S KVI 5517

Suojaa silmiä

Kevätaurinko on hyvin voimakas ja siksi onkin tärkeää suojata silmät haitalliselta UV-säteilyltä. Mikäli käytät silmälaseja, kannattaa hankkia myös aurinkolasit vahvuuksilla. Tarkista optikoltasi, minkä kokoiset kehykset sinun kannattaa valita, jotta linssit sopivat yhteen voimakkuuksiesi kanssa.

Lisätietoa:
Jenny Fridh, Chief Communications and Sustainability Officer Synsam Group
+46 730 27 70 18, jenny.fridh@synsam.com

Synsam Group
Synsam Group on Pohjoismaiden johtava optikkoketju, jolla on laaja ja edullinen Lifestyle-tarjonta. Synsam Group tarjoaa laajan valikoiman silmien terveyteen ja silmälasimuotiin liittyviä tuotteita ja palveluja, jotka perustuvat asiakkaiden erilaisiin elämäntyyleihin ja tarpeisiin. Konsernilla on noin 4 000 työntekijää ja sen liikevaihto on noin 5 miljardia Ruotsin kruunua (2022). Synsam Groupilla on Pohjoismaissa noin 500 myymälää, jotka toimivat Synsam, Synsam Recycling Outlet ja Tanskassa Profil Optik brändien alla. Digitalisaation, sopimusmyynnin ja muiden innovatiivisten konseptien myötä Synsam Groupilla on vahva asema pohjoismaisilla optiikkamarkkinoilla, mm. asiakastyytyväisyydessä, tuotetarjonnassa ja ESG:ssä. Synsam Group on listattu Nasdaq Stockholmiin (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Vesa Mars

Lehdistön yhteyshenkilö Toimitusjohtaja +358 50 4477 681
Sami Verno

Lehdistön yhteyshenkilö Brand Manager Viestintä +358 40 831 9497

Suojaa silmäsi haitalliselta UV-säteilyltä – katso optikon vinkit!

Kesälomaan kuuluu usein paljon erilaisia aktiviteetteja niin vedessä kuin veden äärellä. Olitpa sitten uimassa, rantaleikeissä, kalastamassa, veneilemässä tai pelaamassa rantalentistä, silmäsi altistuvat suurille määrille haitallista UV-säteilyä eli ultraviolettisäteilyä. Synsamin asiantuntijat kertovat parhaat vinkkinsä, miten voit suojata sekä silmäsi että silmiesi herkän ihon mahdollisimman hyv

Synsam laajenee – pääkaupunkiseudun uusin liike avattiin tänään kauppakeskus Kaareen

Synsam tuo vastuullisen silmälasimuodin nyt Helsingin kauppakeskus Kaareen, kun uusi täyden palvelun Synsam Kaari avattiin perjantaina 14.4.2023 kauppakeskuksen 1. kerrokseen.
Synsam Kaaresta löydät laajan 2000 kehyksen valikoiman silmälaseja, aurinkolaseja, urheilulaseja, piilolinssit, piilolinssinesteet sekä muut optisen alan oheistuotteet. Synsamin ammattitaitoinen henkilökunta auttaa sinua

Synsam on Pohjoismaiden johtava optisen vähittäiskaupan ketju

Synsam Group on yksi Euroopan johtavia optisen vähittäiskaupan ketjuja, joka tarjoaa laajan valikoiman ainutlaatuisia silmänterveyden ja silmälasimuodin ratkaisuja asiakkaiden erilaisiin elämäntapoihin ja tarpeisiin.