Ohita
Synsamin ensimmäinen Ruotsissa valmistettu silmälasimallisto oli hitti – nyt lanseeraamme 6 uutta mallia 3 eri värissä

Uutinen -

Jämtö™, Synsamin ensimmäinen Frösönin uudessa tuotanto- ja innovaatiokeskuksessa valmistettu silmälasikehys on saanut loistavaa palautetta. Mallisto on Synsamin tähän mennessä paras lanseeraus House Brands -portfoliossa ja nyt uusi erä Jämtö-kehyksiä on julkaistu.

Jämtön 18 uutta mallia on saapunut Synsamin myymälöihin. Kestävien materiaalien sekä ajattoman ja tyylikkään muotoilun yhdistelmä tekee mallistosta houkuttelevan valinnan asiakkaiden keskuudessa.

- Olimme toivoneet Jämtölle suosiota, mutta täydellinen myyntimenestys ja loppuunmyydyt tuotteet olivat enemmän kuin olimme uskaltaneet haaveilla. Siksi on erittäin mukavaa, että voimme tuoda lisää malleja markkinoille ja näin vastata asiakkaiden toiveeseen lähellä tuotetuista, korkealaatuisista ja tyylikkäistä kehyksistä, sanoo Synsam Groupin innovaatiojohtaja Martin Daniels.

Synsam Groupin pääsuunnittelijan Wai Chanin suunnittelema uusi mallisto koostuu 18 kehyksestä, kuudessa mallissa ja kolmessa värissä:

- Mallisto, jossa on nyt yhteensä 24 mallia, on saanut inspiraationsa luonnosta ja Jämtlannin alueen historiasta. Olemme halunneet vangita Jämtö-kehysten kuvioihin ja väreihin maiseman valot ja värimuutokset tunturissa, taivaalla, metsissä ja järvissä. Se on ollut erittäin luova prosessi, joka on johtanut tyylikkäisiin ja ajattomiin silmälasimalleihin, Wai Chan sanoo.

Kehysten etuosassa oleva pieni merkki "<" tarkoittaa riimukirjoituksessa luovuutta ja on kunnianosoitus ainutlaatuiselle käsityölle silmälasien valmistuksessa. Mallisto sai nimekseen Jämtö, joka viittaa paikalliseen tuotantoon sekä Jämtlannin maisemaan.

Synsamin tuotanto- ja innovaatiokeskus Frösönissä Jämtlannissa keskittyy kierrätykseen, kiertotalouteen ja paikallisesti tuotettuihin materiaaleihin. Jämtö-kehyksissä on 69 % biopohjaista materiaalia, joka on valmistettu puumassasta ja kasviöljyistä. Puumassa on FSC-sertifioitua. Kotelo on valmistettu Östersundissa kierrätetystä villasta. Synsamin elinkaarianalyysi* osoittaa, että Frösönillä valmistetulla Jämtö-kehyksellä on 30 % pienempi hiilijalanjälki kuin vastaavalla Aasiassa tuotetulla silmälasikehyksellä.

*Kehysten ilmastojalanjälki (CO2e) elinkaarianalyysissä (LCA) on analysoitu ja laskettu viidessä vaiheessa: raaka-aineen louhinta, saapuva kuljetus, valmistus, lähtevä kuljetus ja jätteen hyödyntäminen. Aasian ja Ruotsin tuotantolaitoksissa tehtyjä valmistusprosesseja koskevat laskelmat ovat perustuneet perustietoihin.

Synsam Groupin tuotanto- ja innovaatiokeskus

Synsam Group on aloittanut silmälasituotannon kotiutuksen Aasiasta Pohjoismaihin osana konsernin kestävän kehityksen ohjelmaa. Synsam Groupin tuotanto- ja innovaatiokeskus Ruotsin Frösönissä Östersundin ulkopuolella aloitti toimintansa elokuussa 2022. Muutto on tärkeä seuraava askel konsernin pyrkimyksessä pienentää ilmastojalanjälkeä lyhyillä kuljetuksilla, keskittymällä kiertotalouteen, kierrätettyihin ja lähellä tuotettuihin materiaaleihin sekä tuomalla tuotteet markkinoille nopeammin. Tuotantokapasiteetti on miljoonat silmälasit vuodessa, ja kyseessä on Pohjoismaiden ensimmäinen moderni silmälasien valmistuslaitos. Tuotanto- ja innovaatiokeskus on myös työntekijöiden, asiakkaiden ja elinkeinoelämän kohde ja se tarjoaa silmien terveyteen liittyviä koulutuksia.

Synsam Group

Synsam Group on Pohjoismaiden johtava optikkoketju, jolla on laaja ja edullinen Lifestyle-tarjonta. Synsam Group tarjoaa laajan valikoiman silmien terveyteen ja silmälasimuotiin liittyviä tuotteita ja palveluja, jotka perustuvat asiakkaiden erilaisiin elämäntyyleihin ja tarpeisiin. Konsernilla on noin 4 000 työntekijää ja sen liikevaihto on noin 5 miljardia Ruotsin kruunua (2022). Synsam Groupilla on Pohjoismaissa noin 500 myymälää, jotka toimivat Synsam, Synsam Recycling Outlet ja Tanskassa Profil Optik brändien alla. Digitalisaation, sopimusmyynnin ja muiden innovatiivisten konseptien myötä Synsam Groupilla on vahva asema pohjoismaisilla optiikkamarkkinoilla, mm. asiakastyytyväisyydessä, tuotetarjonnassa ja ESG:ssä. Synsam Group on listattu Nasdaq Stockholmiin (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Jani Nyman

Implementation Manager +358 40 576 8350
Vesa Mars

Lehdistön yhteyshenkilö Toimitusjohtaja +358 50 4477 681
Sami Verno

Lehdistön yhteyshenkilö Brand Manager Viestintä +358 40 831 9497

Synsam on Pohjoismaiden johtava optisen vähittäiskaupan ketju

Synsam Group on yksi Euroopan johtavia optisen vähittäiskaupan ketjuja, joka tarjoaa laajan valikoiman ainutlaatuisia silmänterveyden ja silmälasimuodin ratkaisuja asiakkaiden erilaisiin elämäntapoihin ja tarpeisiin.