Taitonetti jatkoi nopeaa kasvuaan ja panostaa kansainväliseen kauppaan

Käytettyihin tietokoneisiin erikoistunut Taitonetti Oy on kasvanut kolminkertaiseksi kolmessa vuodessa. Kasvun myötä Taitonetti on vakiinnuttanut asemaansa Suomen suurimpana käytettyjen tietokoneiden vähittäismyyjänä. Kiertotalouden trendin myötä yritys on jatkanut kasvamistaan ja kasvua on tukenut myös uuden GreeniX -pelikonesarjan lanseeraaminen. ”Edulliset hinnat ja nopea toimitus ovat valttikorttejamme. Kasvusta huolimatta olemme pystyneet pitämään laatutason korkealla.", Taitonetin toimitusjohtaja Mikko Veijola toteaa.

Myös yritysasiakkaat ovat olleet tyytyväisiä Taitonetin myymiin tietokoneisiin. Yhä useampi yritysasiakas palaa asioimaan Taitonettiin aina uudelleen, sillä yrityksissä on huomattu, että tehokkaat käytetyt tietokoneet ovat varteenotettava vaihtoehto yrityksen avaintehtävien suorittamiseen. "On myös nähtävissä, että yhä suuremmat yritykset hankkivat tietokoneensa käytettyinä. Koneita ei hankita enää pelkästään sekundaariseen käyttöön.", Veijola kertoo.

Taitonetti on ollut mukana Kasvu Openissa, joka on valtakunnallinen yritysten sparrausohjelma ja tarjoaa apua liiketoiminnan kehittämiseen ja kasvuun. Yrityksellä on kivijalkamyymälä Oulussa Limingantullissa, sekä verkkokaupat Suomessa ja Ruotsissa. “Pyrimme pitämään nopeaa kasvua yllä panostamalla Ruotsin verkkokauppaan. Ruotsin markkinoilla myyntimme on kasvanut jatkuvasti ja siellä on olemassa edelleen paljon hyödyntämätöntä potentiaalia.”, Veijola toteaa.

Yrityksen hyvä taloudellinen omavaraisuus jatkaa kasvuaan ja yritys työllistää jo yhteensä 25 työntekijää. Taitonetti myi vuonna 2018 yhteensä n. 20 000 tietokonetta ja tänä vuonna tuo luku tulee kasvamaan n. 30 000 myytyyn koneeseen.

Taitonetti Oy on oululainen käytettyjen yritystietokoneiden myyntiin erikoistunut yritys. Taitonetin tuotteet ovat leasing-käytöstä poistuneita yritystietokoneita, jotka on huollettu Taitonetissä ennen myyntiä. Taitonetillä on kivijalkamyymälä Oulussa sekä verkkokauppa Taitonetti.fi ja se myy käytettyjä tietokoneita myös Ruotsiin www.bytdator.se-verkkosivun kautta. Taitonetti työllistää tällä hetkellä 25 vakituista työntekijää.