Ohjeet KLT- ja PHT-tutkintojen ylläpitokoulutuksista on päivitetty

Ohjeet KLT- ja PHT-tutkintojen ylläpitokoulutuksista on päivitetty

Uutisoimme aikaisemmin tässä kuussa KLT-tutkinnon ylläpitovaatimusten päivityksestä sekä PHT-tutkintoon liittyvän ylläpidon alkamisesta. Ylläpitokoulutusten ohjeet on nyt päivitetty.

Päivitetyissä ohjeissa on kerrottu esimerkiksi vaadituista todistuksista, koulutuspäivien laskemisesta sekä verkkokoulutuksista.

Suurimmat muutokset

Päivitettyjen ohjeiden mukaan myös muihin tutkintoihin tähtäävä jatkokoulutus hyväksytään ylläpitokoulutukseksi ilman rajoituksia, kunhan koulutukseen liittyvien kurssien aiheet ovat vaatimusten mukaiset.

Lisäksi ohjeisiin lisättiin suositus, että koulutusten järjestäjät kertoisivat tarjoamansa koulutuksen yhteydessä, minkä osa-alueen koulutuksesta on kyse ja kuinka monta ylläpitokoulutuspäivää kyseinen koulutus vastaa.

Sama koulutus voi käydä sekä KLT- että PHT-ylläpitoon

Jos koulutus on sekä KLT-ylläpitoon että PHT-ylläpitoon soveltuvaa, hyväksytään se molempiin tutkintoihin henkilöillä, jotka ovat suorittaneet sekä KLT- että PHT-tutkinnon.

Lue ohje KLT-ylläpitokoulutuksesta

Lue ohje PHT-ylläpitokoulutuksesta