Tilitoimistoammattilainen, hyödynnä uusi mahdollisuus päästä mukaan ELY-keskuksen asiantuntijaverkostoon kaudelle 2021-2022

Taloushallintoliitto kannusti tilitoimistoammattilaisia hakeutumaan ELY-keskuksen asiantuntijaverkostoon

Kyseinen yritysten kehittämispalvelujen Analyysi- ja Konsultointi palveluja koskeva hankinta (HAMELY/1620/2019) on nyt keskeytetty ja kilpailutetaan kokonaan uudelleen nopeutetulla menettelyllä.

Hankinnan keskeyttäminen tarkoittaa sitä, että aiempi hankintaprosessi päättyy. Huhti-toukokuussa avoinna olleessa tarjousmenettelyssä annettuja tarjouksia ei ole avattu eikä tulla avaamaan.

Syynä keskeyttämiseen on hanki.tarjouspalvelu.fi -palvelussa tarjousajan päättymishetkellä ilmennyt tekninen häiriö. Häiriö on häirinnyt liitteiden liittämistä järjestelmään ja siten tarjousten jättämistä.

Tekninen häiriö on liittynyt ainakin yhteen internetselaimeen, joten se ei ole vaikuttanut kaikkiin tarjoajiin. Osa tarjoajista ei ole saanut varmistettua tarjouspyynnössä pyydettyjen tarvittavien asiakirjojen tallentumista järjestelmään ja tarjouksia on tiettävästi jätetty ilman tarvittavia liitteitä tai koko tarjouksen jättäminen määräajassa on jäänyt tekemättä. Hankinta on keskeytettävä, jotta tarjoajien tasapuolinen kohtelu toteutuu.

Uusi tarjouskilpailu käynnistetään nopeutettuna ja uusi tarjouspyyntö julkaistaan mahdollisimman pian. Kaikkien 8.4.2020 julkaistuun tarjouspyyntöön tarjonneiden on lähetettävä kokonaan uusi tarjous hanki.tarjouspalvelu.fi -palvelussa ja vastattava uuteen tarjouspyyntöön. Aiemmin jätettyjä tarjouksia ei huomioida. Aiemmin tarjouksensa jättänyt voi halutessaan ja omalla vastuulla käyttää hanki.tarjouspalvelu.fi -palvelun "omat tiedot" -osioon tallentuneita asiakirjoja hyväkseen uutta tarjousta jättäessään.

Tarjouskilpailu on kaikille avoin ja tarjouksen voivat jättää myös ne, jotka eivät ole tarjonneet 8.4.2020 julkaistuun tarjouspyyntöön. Tarjouspyyntö julkaistaan nopeutetulla menettelyllä ja tarjousaikaa tulee olemaan noin 15 päivää.

Hankintayksikkö kehottaa tarjoajia toimimaan ajoissa. Tarjouksen tekeminen kannattaa aloittaa mieluiten välittömästi tarjouspyynnön julkaisun jälkeen. Tarjouksen tekeminen on työlästä ja vie aikaa.

Ari Lahdenkauppi

Johtaja, jäsenpalvelut ja pätevyydet 050 592 9509