Lantmännen modernisoi IT-infrastruktuurinsa yhteistyössä TCS:n kanssa

Lantmännen modernisoi IT-infrastruktuurinsa yhteistyössä TCS:n kanssa

Lantmännen valitsi Tata Consultancy Servicesin modernisoimaan ja hallinnoimaan yhtiön IT-infrastruktuuria sekä tarjoamaan digitaalisia työkaluja työntekijäkokemuksen vahvistamiseksi.

HELSINKI, 5.9.2023: Lantmännen Ekonomisk Förening (Lantmännen), pohjoiseurooppalainen maatalouden, koneiden, bioenergian ja elintarvikkeiden alan toimija, on valinnut Tata Consultancy Servicesin (TCS) strategiseksi kumppanikseen. Osana monivuotista sopimusta TCS auttaa Lantmännenia uudistamaan IT-infrastruktuurinsa ja tarjoamaan digitaalisia palveluja toimipisteissään.

TCS yhtenäistää Lantmännenin digitaalisen työympäristön, mikä mahdollistaa tietoturvallisen ja ketterämmän hybridityöskentelyn kaikille käyttäjille ja parantaa työntekijäkokemusta. TCS myös uudistaa Lantmännenin globaalin service desk -palvelun, joka tulee tarjoamaan tehokasta ja monikielistä tukea ympäri vuorokauden. Lisäksi TCS modernisoi Lantmännenin infrastruktuurin ja tarjoaa jatkuvia, liiketoiminnan resilienssiä tukevia toimintoja. TCS toimittaa palvelut nopeasti hyödyntämällä vahvaa paikallista läsnäoloaan Ruotsissa ja muissa Pohjoismaissa.

Lantmännen valitsi TCS:n luotetuksi teknologiakumppanikseen, koska TCS:llä on vahvaa näyttöä laajamittaisiin digitaalisiin transformaatioihin liittyvästä asiantuntemuksesta ja koska yhtiöiden yrityskulttuurit ovat hyvin samankaltaiset.

”Yhtiöllämme on 10 000 työntekijää ja toimintoja yli 20 maassa, joten tarvitsimme luotetun teknologiakumppanin, jolla on todistetusti kokemusta korkealaatuisten IT-palveluiden tarjoamisesta paikallisella ja globaalilla tasolla. TCS oli itsestään selvä valinta, sillä yhtiö on saavuttanut alalla lukuisia onnistumisia, ja uskomme, että olemme löytäneet täydellisen kumppanin toteuttamaan Together towards smarter ways of working -visiomme”, sanoo Lantmännenin tietohallintojohtaja Ove Hansson.

”Olemme iloisia voidessamme julkistaa Lantmännenin kanssa solmitun strategisen kumppanuuden, joka hyödyntää digitaalisten innovaatioiden ja yhteistyön voimaa yhtiön infrastruktuurin resilienssin ja ketteryyden kehittämiseen. Syvän toimialatietämyksemme ja teknologiaosaamisemme avulla autamme edistämään Lantmännenin liiketoiminnan muutosta ja kasvua”, kertoo TCS:n Pohjoismaiden johtaja Avinash Limaye.

TCS on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1991 alkaen ja sillä on tällä hetkellä yli 20 000 työntekijää, joiden tehtävänä on auttaa Suomen, Ruotsin, Norjan ja Tanskan johtavia yrityksiä kasvun ja muutoksen edistämisessä. TCS on myös saanut Top Employers -instituutin huipputyönantajatunnustuksen Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. TCS on saavuttanut riippumattomassa asiakaskyselyssä Pohjoismaiden kärkisijan asiakastyytyväisyydessä 14 vuotta peräkkäin.

Kuva: Stephen Radford, Unsplash

Lantmännen

Lantmännen on maatalousosuuskunta ja Pohjois-Euroopan johtava toimija maatalous-, kone-, bioenergia- ja elintarviketoimialalla. Lantmännenin omistaa 18 000 ruotsalaista maanviljelijää, ja sillä on 10 000 työntekijää sekä toimintaa yli 20 maassa. Yhtiön vuotuinen liikevaihto on 60 miljardia Ruotsin kruunua (SEK). Tehtävämme on edistää maanviljelyn elinvoimaisuutta. Tunnetuimpia tuotemerkkejämme ovat Vaasan, Myllyn Paras, Start!, AXA ja GoGreen. Liiketoimintamme ja tutkimus- ja kehitystyömme kattaa koko arvoketjun, ja yhdessä kannamme vastuun pellosta pöytään.

TCS on globaali IT-palveluita, konsultointia ja liiketoimintaratkaisuja tarjoava yhtiö, joka on toiminut monien maailman suurimpien yritysten muutoskumppanina jo yli 55 vuoden ajan.

TCS on osa Tata-konsernia, joka on Intian suurin teollinen monialayritys. TCS työllistää noin 614 000 huippupätevää konsulttia 55 maassa ja sen liikevaihto oli 31.3.2023 päättyneellä tilikaudella 27,9 miljardia Yhdysvaltain dollaria. TCS on listattu BSE- ja National Stock Exchange -pörsseissä Intiassa. TCS:n proaktiivinen asennoituminen ilmastonmuutokseen ja palkittu työ yhteisöjen hyväksi eri puolilla maailmaa on tuonut yhtiölle aseman merkittävissä kestävän kehityksen mittareissa, kuten MSCI Global Sustainability Index ja FTSE4Good Emerging Index.

TCS on toiminut Pohjoismaissa vuodesta 1991. Yrityksen suomalaisia, ruotsalaisia, norjalaisia ja tanskalaisia asiakkaita palvelee kaikkiaan 20 000 asiantuntijaa. Viimeksi kuluneiden 14 vuoden aikana TCS:n asiakkaat ovat joka vuosi valinneet yrityksen parhaaksi IT-konsultointipalvelujen toimittajaksi Pohjoismaissa. TCS on myös saanut huipputyönantajan Top Employer -tunnustuksen Suomessa kolme vuotta peräkkäin.