​TCS:n alusta Euroclear Finlandin uudessa Infinity-järjestelmässä

​TCS:n alusta Euroclear Finlandin uudessa Infinity-järjestelmässä

Uudistushanke toteutettiin 22 kuukauden ennätysajassa. TCS:n BaNCS for Market Infrastucture -alusta mukana siirtymässä kohti yhteiseurooppalaista T2S-järjestelmää.

Helsinki, 4.5.2015: Tata Consultancy Services (TCS) on tänään ilmoittanut, että Suomen arvo-osuusjärjestelmän hallinnoija Euroclear Finland on ottanut käyttöön uuden Infinity-rahamarkkinajärjestelmän. Ensimmäistä fixed income -luokan vaiheen käyttöönottoa edelsi 22 kuukauden implementointijakso. Seuraavat vaiheet toteutetaan vuoden 2016 aikana, ja ympäristön osana otetaan käyttöön uusi keskusrekisteri ja osakemarkkinajärjestelmä.

Monivuotisen Infinity-hankkeen pohjana toimii TCS:n BaNCS for Market Infrastucture -alusta. Infinity on olennainen osa Euroclear Finlandin arvopaperiselvityksen siirtymistä TARGET2-Securities-selvitysjärjestelmään (T2S) osana Euroopan keskuspankin neljättä siirtymävaihetta helmikuussa 2017. TCS BaNCS valittiin hankkeeseen vuonna 2013. BaNCS-alustaratkaisu T2S-erikoisosaamisineen on ollut mukana lukuisissa rahamarkkinajärjestelmähankkeiden infrastruktuuriuudistuksissa eri puolilla maailmaa. Infinity-hankkeessa TCS BaNCS toimittaa Euroclearille liiketoimintoja helpottavan yhdistetyn alustan, joka tukee rahamarkkinajärjestelmän eri osa-alueita.

"Suomen pääomamarkkinoiden siirtyessä kohti yhteistä T2S-järjestelmää halusimme uudistaa teknologiaratkaisumme hyvissä ajoin, jotta markkinat saavat tarvitsemansa ajan siirtymäprosessiin", sanoo Yannic Weber, Euroclear Finlandin ja Euroclear Swedenin toimitusjohtaja. "TCS Finance Solutions -yksikkö on auttanut meitä korvaamaan vanhan järjestelmän ja tuonut yhteen suuren määrän toiminnallisuuksia, jotka aiemmin pyörivät useilla eri alustoilla. Tulevina kuukausina työskentelemme yhteistyössä TCS:n kanssa muokaten toimintavarmaa infrastruktuuria, joka tukee yhtiötapahtumien koko elinkaarta, kaikissa eri omaisuusluokissa."

"TCS on toimittanut liiketoimintakriittisiä ratkaisuja markkinajärjestelmätoimijoille yli 20 vuoden ajan", sanoo TCS:n johtaja R. Vivekanand. "Ainutlaatuista TCS BaNCS:issa on sen kyky käsitellä kaikkia omaisuusluokkia, mikä tarkoittaa asiakkaillemme useiden eri alustojen korvautumista vain yhdellä. Olemme luoneet selkeän T2S-tiekartan auttaaksemme asiakkaitamme muutoksessa ja kilpailukyvyn kehittämisessä. Se, että Euroclear on valinnut TCS BaNCS-alustan, ja että hankkeen ensimmäinen vaihe on saatettu päätökseen, kertoo myös meidän omistautumisestamme tälle alueelle."

Mediayhteydet:

Jirimiko Oranen, viestintäjohtaja, TCS, Pohjoismaat
jirimiko.oranen@tcs.com

TCS Nordic

TCS on toiminut ja vahvistanut läsnäoloaan Pohjoismaissa vuodesta 1991. Yhtiö palvelee johtavia pohjoismaisia yrityksiä kahdeksan tuhannen Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä yhtiön globaalissa toimitusverkostossa työskentelevän ammattilaisen voimin. TCS on kaksinkertaistanut liikevaihtonsa alueella vuodesta 2010 ja lisännyt merkittävästi paikallisten työntekijöidensä määrää. Yhtiö on voittanut pohjoismaisen asiakastyytyväisyystutkimuksen kuutena viimeisenä vuonna (KPMG sekä Whitelane Research/PA Consulting). Monet johtavat pohjoismaiset yritykset, kuten Nokia, Ericsson, TDC, ABB, Telenor, NETS sekä DNB, ovat TCS:n asiakkaita. Vuonna 2015, kolmannen peräkkäisen kerran, Top Employer -instituutti myönsi TCS:lle parhaan eurooppalaisen työnantajan sertifikaatin kahdeksassa maassa. Pohjoismaissa yhtiö sijoittui listan kärkeen Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa.

Tata Consultancy Services tarjoaa IT-palvelujakonsultointia sekä yritysratkaisuja. Yhtiö tuottaa globaaleille yrityksille tuloksia johtavalla toimitusvarmuudella. TCS tarjoaa asiakkailleen konsultointilähteisiä IT-BPS-infrastruktuuri-suunnittelu- sekä testaus- ja laadunvarmistuspalveluja. Toimitusvarmuus perustuu yhtiön ainutlaatuiseen, tunnustettuun Global Network Delivery Model™ -malliin. TCS on osa Tata-ryhmää, Intian suurinta teollisuuden monialayritystä. Yhtiö työllistää yli 319 000 konsulttia 46 maassa. TCS:n liikevaihto oli 31.3.2015 päättyneellä tilikaudella 15,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria. TCS on listattu National Stock Exchange - sekä Bombay Stock Exchange -pörsseissä. Lisätietoja osoitteesta www.tcs.com.

Seuraa Twitterissä.

Tilaa TCS:n tiedotteet RSS-syötteenä