Koe TCL:n näyttävä XL-kokoelma IFA 2022 -messuilla

Koe TCL:n näyttävä XL-kokoelma IFA 2022 -messuilla

TCL Electronics esittelee vuoden 2022 vaikuttavat Mini LED ja QLED -jättitelevisiot  IFA 2022:ssa.

TCL Electronics, Helsinki, 2. syyskuuta 2022 – TCL Electronics, yksi maailman nopeimmin kasvavista kulutuselektroniikkabrändeistä, julkistaa tänään Euroopan markkinoiden ensimmäisen 98 tuuman TCL-QLED-television. TCL 98C735 on viimeisin tulokas TCL:n XL-kokoelmaan, joka lanseerattiin USA:n markkinoille viime vuonna. TCL:n "Inspire Greatness"-tunnuksen jättitelevisiot sallivat kuluttajan sulkeutua huippuedistykselliseen tv-teknologiaan, jonka kruununa Google TV. Näin katsojat voivat nauttia palkitusta kuvanlaadusta sekä parhaimman luokan sisällöistä. TCL jatkaa XL-mallistonsa laajentamista useille markkinoille maailmanlaajuisesti vuonna 2022.

Uusi Euroopan XL-mallisto sisältää TCL-televisioita, joiden näyttökoko on yli 75 tuumaa. Erilaisten näyttökoko- ja teknologiavaihtoehtojen ansiosta televisiomallit sopivat joka kukkarolle ja tarjoavat huippuelämyksiä kotiteattereissa käyttäjille ympäri maailmaa. Huipputekniikan ansiosta jättinäyttö tempaa käyttäjänsä mukaan viihteen syövereihin ja sopii niin laatuelokuvan, huippu-urheilun kuin nopeiden pelienkin ystäville.

Elokuvateatterimainen kokemus omalla sohvalla
TCL XL Collection tarjoaa elokuvan ystäville fantastisen mukaansatempaavan kokemuksen, jota voi verrata maailman parhaiden elokuvateatterien tarjoamiin elämyksiin. 98-tuumainen Google TV:llä varustettu C735 on sarjan suurin, ja siinä on 4K-resoluution QLED-tekniikka, joka tarjoaa kotiteatteriviihdettä sädehtivillä väreillä. TCL suunnitteli 98 tuuman C735:n jäljittelemään elokuvateatterin parhaan paikan tarjoamia elämyksiä: kotisohvalla noin kolmen metrin päässä 98C735-näytöstä katsoja voi nauttia samasta 60 asteen näkökentästä kuin katsoessaan jättiläismäistä 30 metrin valokangasta elokuvateatterin keskirivistä. Sekä 98C735 että 75C735 ovat QLED-televisioita, ja ne voivat tuottaa 100 % väritoiston täsmälleen elokuvan tekijän toiveiden mukaisesti.

XL-kokoelmaan kuuluvat myös 75C935 ja 75C835 Mini LED-taustavalolla, jonka TCL on kehittänyt varmistamaan huippuluokan näytön myös valoisassa huoneessa. Tuhansien mini-LED-valojen ansiosta TV-mallit näyttävät huippuluokan HDR-sisältöä tuottaen uskomattoman kirkkauden ja paremman kontrastin. C935:n 1 920 paikallista himmennysaluetta takaavat myös syvän mustan, elävät värit ja entistä paremman kuvaresoluution.

Lisäksi mukana on 85 tuuman X925 Pro (CES Best of Innovation -palkinnon voittaja), jossa TCL:n OD Zero Mini LED -tekniikka ja 8K-resoluutio takaavat jännittävät yksityiskohdat ja selkeyden.

Kaikki 2022 XL -kokoelman televisiot tukevat useimpia markkinoilla olevia HDR-tekniikoita ja -muotoja, kuten Dolby Vision IQ, Dolby Vision, HLG, HDR10 ja HDR10+.

Suurempaakin suuremmat pelit ja urheilu
Pelaajille, jotka etsivät parasta mahdollista jättinäytön pelikokemusta, Mini LED -mallit 75C935 ja 75C835 tarjoavat alhaisen tuloviiveen ja jopa 144 Hz:n päivitystaajuuden HDMI 2.1 -sisääntulolla. Nämä TV-mallit antavat urheilun ystäville mahdollisuuden nauttia pelin käänteistä aivan kuin he olisivat itse stadionilla ja aitiopaikoilla vuoden suurimmissa ja halutuimmissa urheilutapahtumissa.

Kotiteatterielämyksen täydellisyys äänessä ja designissa
Uudella XL-kokoelmallaan TCL on työskennellyt kovasti kehittääkseen sarjan tuotteita, jotka tarjoavat mukaansatempaavan äänen vastaamaan näyttöjen huippuluokan visuaalista suorituskykyä. Uusimmat mallit TCL:n ainutlaatuisista palkituista RAY•DANZ-soundbareista X937U ja C935U, joissa on 7.1.4 ja 5.1.2 kanavat, tarjoavat upean soundstage-suunnittelun ja mukaansatempaavan äänen Dolby Atmosin ja DTS:X:n ansiosta.

Muotoiluakaan ei ole säästelty – kaikissa TCL XL -kokoelman malleissa on siro kehyksetön metallimuotoilu, joka sopii helposti mihin tahansa sisustukseen ja takaa maksimaalisen kuvan näkyvyyden sekä intensiivisen ja häiriöttömän katselukokemuksen.

Saatavuus ja hinnat
TCL:n uudet TV-mallit C93, C83 ja C73 ovat saatavilla valikoitujen pohjoismaisten jälleenmyyjien kautta.

TCL Electronics perustettiin 40 vuotta sitten ja se on kasvanut yhdeksi maailman suurimmista kuluttajaelektroniikkayrityksistä. TCL käyttää omia tuotanto- ja T&K-keskuksiaan koko maailmassa ja valmistaa tuotteita, joita myydään yli 160 maassa ja joita myytiin toiseksi eniten maailmanlaajuisesti vuonna 2021 myydyistä televisiolaitteista. TCL on erikoistunut kuluttajaelektroniikan tutkimukseen, kehitykseen ja valmistukseen, käsittäen kaikki TV-laitteista ja äänituotteista kodin älyelektroniikkaan. www.tcl.com