Palkintosadetta ja myyntiennätyksiä TCL Electronicsille Pohjoismaissa

Palkintosadetta ja myyntiennätyksiä TCL Electronicsille Pohjoismaissa

TCL Electronics julkaisi aiemmin keväällä uuden QLED-sarjan: QLED800:n ja C81:n. Kaksi TV-mallia, jotka menestyvät hyvin EISA:n kuva- ja ääniasiantuntijoiden tekemissä testeissä. Yritys on tehnyt samalla maailmanlaajuisen myyntiennätyksen ja kasvanut Pohjoismaissa ennätyksellisesti kilpailijoihin verrattuna.

TCL Electronics, Helsinki, 12 marraskuuta 2020 – EISA:n ääni- ja kuva-asiantuntijat esittelivät aikaisemmin tänä vuonna tuotteita, joita he pitivät vuosien 2020–2021 edelläkävijöinä useissa eri kategorioissa. TCL:n QLED-malli C815 nousi tässä kilpailussa kirkkaaseen kärkeen, ja jopa TCL:n RayDanz-soundbar sai palkinnon parhaana äänituotteena.

– Nyt kun olemme saaneet yhä useampia positiivisia arvosteluita, tuntuu todella siistiltä, että monet toimittajat ja testaajat ovat sitä mieltä, että valmistamamme tuotteet eivät ole ainoastaan fantastisia, vaan monissa tapauksissa kaikkein parhaita. Haluamme jatkaa haastajana ja edelläkävijänä kilpailukykyisellä hinnalla, mutta näemme myös, että meistä on tulossa yhä vahvempi haastaja laadun ja erittäin korkeaa tasoa ylläpitävien tuotespesifikaatioiden suhteen, TCL Nordicsin televisiotuotespesialisti Marcus Hammächer kommentoi.

TCL:n QLED-TV tekee hienon läpimurron
EISAn antamien huomionosoitusten lisäksi TCL C815 QLED-malli on saanut hienoja arvosteluita myös testaavilta toimittajilta. Poiminta alla:

• Ääni & Kuva antoi huomionosoituksen ”Vuoden TV 2020-2021” ja arvosanan 5 / 6, ”Rohkea ja raikas edullinen televisio. TCL C815:n kuva on selkeä ja siinä on runsaasti älykkäitä hienouksia hyvään hintaan. Saat lisäksi kirkkaan äänen!”
  • Hemmabiotidningen, yksi Ruotsin suurimmista ääni- ja kuvajulkaisuista antoi ”Hyvä ostos” -huomionosoituksen numerossa 8 2020: ”Suurenmoinen kuva ja lisäherkkuja!”
  • Sweclockers, yksi Ruotsin suurimmista tekniikkafoorumeista on antanut yhden testaajan kokeilla C815:ttä. Hänkin vaikuttui tästä QLED Android TV -mallista ja Onkyo-äänestä: ”TV on tehnyt minuun vaikutuksen selkeällä kuvalla ja toiminnoilla. Aion epäilemättä katsoa tarkemmin, mitä TCL tarjoaa ensi kerralla, kun olen ostamassa televisiota.”

Jopa pohjoismainen QLED-malli TCL QLED800 (joka on muun Euroopan markkinoilla mallinimellä C71) sai hienoja tuloksia.

• Ääni & Kuva antoi arvosanan 4 / 6, QLED-uutuus TCL:ltä”.
  • M3, yksi Ruotsin suurimmista ääni- ja kuvajulkaisuista antoi arvosanan 4 / 5: ”TCL 55 QLED800: Hintansa arvoinen laatunäytöllinen yllättäjä.”
  • Hemmabiotidningen, nro 10 2020. ”TCL 65QLED800 on todellinen kilpailija laajakuvatelevisioissa ja erinomainen edullinen vaihtoehto noin tuhannen euron hintaluokassa.”

EISAn ääniasiantuntijat palkitsivat aikaisemmin TCL:n RayDanz-soundbarin hienosta äänenlaadustaan ja ainutlaatuisesta tekniikastaan. Hemmabio-aikakauslehti antoi arvosanan 9 / 10 ja ”Hyvä ostos” -huomionosoituksen. ”TCL Ray-Danz on todellinen löytö. Sen ääni ja multiroom ovat erinomaisia ja lisäksi siinä on musiikin suoratoisto ja kaikkea mitä voit toivoa. On faktaa, ettemme löydä toista tuotetta tässä hintaluokassa, jossa on vastaava määrä hienoja toimintoja, joten TCL RayDanz saa lämpimimmät suosituksemme!”

TCL Electronicsin myyntiennätys
Varsin erikoisesta markkinatilanteesta vuoden aikana huolimatta TCL on ylläpitänyt vaikuttavia myyntilukuja maailmanlaajuisesti. Jo vuoden 2020 ensimmäisen kvartaalin aikana myytiin 4,27 miljoonaTCL-televisiota ja QLED-televisioiden myynti kasvoi 217,1 % verrattuna samaan ajanjaksoon vuotta aikaisemmin. TCL Electronics on tuplannut myyntinsä Pohjoismaissa vuoden 2020 1.–3. kvartaalien aikana verrattuna samaan kauteen vuonna 2019. Koko TV-segmentti on lähtenyt lentoon vuoden 2020 aikana, mutta TCL:n kasvu on käynnistynyt jo vuosia sitten. TCL Nordic on asettanut myynnin kasvu tavoitteen vuodesta 2017 noin 50–80 prosenttiin, ja on selvää, että osa markkinaosuudesta on haettu alan kilpailijoilta.

– Olen uskomattoman ylpeä ja iloinen voidessani osallistua tähän matkaa, jolla olemme juuri nyt. TCL on ollut maailmanlaajuisesti tunnettu tuotemerkki jo monien vuosien ajan, ja olemme esimerkiksi Yhdysvalloissa televisiomarkkinoiden toisella sijalla. Me olemme monille Pohjoismaissa edelleen suhteellisen tuntemattomia, mutta jopa täällä olemme todella alkaneet vaikuttaa brändeihin kahden viime vuoden aikana. Ja vuonna 2020 voimme todeta, että olemme todella aloittaneet matkan Pohjoismaiden valloittamiseksi, eikä vähiten myös tuotteidemme saamien hienojen testitulosten ansiosta.

TCL Electronics perustettiin 35 vuotta sitten ja se on kasvanut yhdeksi maailman suurimmista kuluttajaelektroniikkayrityksistä. TCL käyttää omia tuotanto- ja T&K-keskuksiaan koko maailmassa ja valmistaa tuotteita, joita myydään yli 160 maassa ja joita myytiin toiseksi eniten maailmanlaajuisesti vuonna 2019 myydyistä televisiolaitteista. TCL on erikoistunut kuluttajaelektroniikan tutkimukseen, kehitykseen ja valmistukseen, käsittäen kaikki TV-laitteista ja äänituotteista kodin älyelektroniikkaan. www.tcl.com