TCL kasvattaa äänituotesarjaansa innovatiivisellä ja palkitulla Ray·Danz-soundbarilla

TCL:n uusi RayDanz-soundbar with Dolby Atmos on muotoiltu käyttäjien tarpeiden mukaisesti, ja se luo mukaansatempaavan elokuvakokemuksen – järkevään hintaan. Soundbar on markkinoille tulonsa jälkeen saanut useita huomionosoituksia, ja se on ollut saatavilla pohjoismaisilta jälleenmyyjiltä huhtikuusta alkaen.

TCL Electronics, Tukholma, 12. kesäkuuta 2020 – TCL Electronics esitteli ensimmäisen kvartaalin aikana uusimman soundbar-tuotteensa TCL RayDanz:n. Myynti käynnistyi Pohjoismaissa huhtikuussa, jonka jälkeen soundbar on saanut useita hyviä arvosteluja ja maailmanlaajuista huomiota.

– RayDanz esiintyy todellakin edukseen markkinoilla luoden täydellisen äänikokemuksen erittäin järkevään hintaan. Koska tuote on nyt markkinoille tulon jälkeen saanut hyviä tuloksia lukuisista testeistä huomionosoitusten lisäksi, voimme todeta, että olemme pitäneet asiakaslupauksemme. Jatkamme matkaamme ihmisten arjen kehittäjinä älytuotteilla ja ensiluokkaisilla kokemuksilla, sanoo Johan Huss, TCL Nordicsin Country Manager.

Innovatiivinen akustinen muotoilu
Perinteisten, keinotekoisia äänikuvia luovien digitaalisten signaaliprosessoreiden sijaan ainutlaatuinen RayDanz-teknologia perustuu ns. akustisiin reflektoreihin. Vaikkei heijastimien käyttö kaiuttimissa ole uusi asia, on tämän teknologian käyttö kuitenkin vallankumouksellista soundbareissa. Niiden ansiosta soundbarin muotoilu on kapea mukaansatempaavasta ja luonnollisesta äänenlaadusta huolimatta. Reflektoreiden muotoilu ja käyttö takaa myös laajemman ”sweet spotin”, mikä tarkoittaa, että voit liikkua vapaasti soundbarin läheisyydessä äänenlaadun kärsimättä.

Viihteestä tulee myös dynaamisempaa Dolby Atmos -tekniikan ansiosta. Se on moniulotteinen ääni, joka syventää elokuvan katselukokemusta ja tekee siitä jännittävämmän ja vaikuttavamman. Tuotteen helppokäyttöisyys ja helposti tehtävät asetukset tekevät siitä myös osaltaan pidetyn kuluttajien keskuudessa. RayDanz-soundbarin basso on todella tehokas – kiitos langattoman subwooferin. Ulkoista subwooferia on myös hyvä käyttää, jos huone on suuri ja haluat täyttää tilan. Musiikin ystäville mukava asia on, että soundbarissa on Bluetooth-tuki, jolla voit yhdistää laitteen mobiililaitteeseesi.

Arvostettu tuote
Tuote on saanut arvostusta muotoilustaan ja toiminnallisuudestaan jo ennen markkinoille tuloaan pohjoismaisille jälleenmyyjille. Kymmenen maailmanlaajuiseen huomionosoitukseen ja palkintoon kuuluu kokonaiset seitsemän ”Best of IFA Awards”- ja kuusi ”Best of CES 2020 Awards” -palkintoa, sekä upeita arvosteluja Business Insiderilta, Digital Trendsiltä ja Mashablelta. Näistä nousee esille arvostettu iF Design Awards -palkinto, joka antaa tunnustusta RayDanzille tekniikasta ja muotoilusta akustisten refkektoreiden takana.

Tekniset tiedot lyhyesti TCL RayDanz (TS9030):

• RayDanzin tekniikka
  • Dolby Atmos
  • Langaton subwoofer
  • Langaton musiikin suoratoisto Bluetoothin kautta
  • Äänen enimmäisteho: 540 W
  • Lisäkeskikanava
  • HDMI ARC & HDMI Input
  • Täydellinen 55-tuumaisille ja suuremmille televisioille
  • Mitat (l x k x s) 1050 x 58 x 110 mm

Saatavuus ja jälleenmyyjät
TCL RayDanz (TS9030) on ollut saatavilla huhtikuusta 2020 alkaen jälleenmyyjiltä, ja sen suositushinta on 499 EUR.

Lisätietoa: Lue lisää malleista täältä

Oletko kiinnostunut tuotetestauksesta?
Testimallit tulevat saataville kesäkuun aikana. Ota yhteyttä lehdistövastaavaan (yhteystiedot alla) päästäksesi odotuslistalle.

TCL Electronics perustettiin 35 vuotta sitten ja se on kasvanut yhdeksi maailman suurimmista kuluttajaelektroniikkayrityksistä. TCL käyttää omia tuotanto- ja T&K-keskuksiaan koko maailmassa ja valmistaa tuotteita, joita myydään yli 160 maassa ja joita myytiin toiseksi eniten maailmanlaajuisesti vuonna 2019 myydyistä televisiolaitteista. TCL on erikoistunut kuluttajaelektroniikan tutkimukseen, kehitykseen ja valmistukseen, käsittäen kaikki TV-laitteista ja äänituotteista kodin älyelektroniikkaan. www.tcl.com