Suomen koulutusvienti sai uuden veturin

Suomeen syntyi 1.4.2014 toimialajärjestelyllä Pohjoismaiden suurin koulutusyhtiö. Kansainvälisen uran tehnyt KTM Timo Helosuo, 47v, on 2.4.2014 nimitetty Soprano Training & Consulting -koulutus- ja konsulttiorganisaation johtajaksi. Soprano on suomalainen Nasdaq OMX -listattu pörssiyhtiö.

TOIMIALAJÄRJESTELY

Toimialajärjestelyn tuloksena syntynyt Soprano Training & Consulting nousee Pohjoismaiden suurimmaksi johtamisen, viestinnän ja tietoteknologian koulutus- ja konsulttiyhtiöksi.
Samaan yksikköön kuuluvat nyt Pohjoismaiden tunnetuimpiin kuuluvat koulutusbrandit, kuten Tieturi, Informator, Aspectum ja MIF (JTO, FINTRA ja Infor).

Yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto oli vuonna 2013 yli 20 miljoonaa euroa, niillä on noin 5 000 yritys- ja yhteisöasiakasta ja yli 60 000 valmennettavaa eri maissa.

Omat toimipisteet sijaitsevat Pietarissa, Tallinnassa, Tukholmassa, Göteborgissa ja Malmössä sekä Helsingissä, Kirkkonummella, Jyväskylässä, Tampereella ja Oulussa. Yritysjohdon ja vientihenkilöstön valmennus- ja konsultointiprojekteja yhtiöt toteuttivat viime vuonna 28 maassa.

KUMPPANEINA MAAILMAN ARVOSTETUIMMAT YLIOPISTOT

Arvostettujen kansainvälisten yliopistojen IMD:n, UC Berkeleyn sekä Ashridge Business Schoolin kanssa Soprano MIF järjestää EMBA Creative Leadership -tutkintoja sekä ajankohtaisia Blue Ribbon -tapahtumia. MIF Academy tarjoaa ainutlaatuisen kansainvälisen digitaalisen valmennustarjonnan mobiilisti vuorokauden ympäri.

SUOMEN KOULUTUSVIENNIN UUSI VETURI

KTM Timo Helosuo on toiminut menestyksekkäästi lukuisissa strategisissa myynnin, markkinoinnin ja tuotekehityksen johtotehtävissä Nokia Oyj:ssä 1999-2010 (USA:ssa 2008-2010) sekä konsulttiyhtiö Accenture Management Consulting Oy:n Oppiminen ja Organisaatiot -yksikön johtajana 2011-2012. Elokuusta 2012 hän on toiminut Management Institute of Finland – MIF Oy konsernin toimitusjohtajana. MIF-konserni liitettiin 1.4.2014 toimialajärjestelyssä osaksi Soprano-konsernia.

Soprano Oyj:n toimitusjohtaja Arto Tenhunen : " Suomen kansantaloudelle ja elinkeinoelämälle elintärkeät kansainvälisen kaupan, johtamisen, viestinnän ja tietoteknologian koulutus- ja konsulttiyhtiöt saatiin nyt toimialajärjestelyn ansiosta koottua yhteen. Maahamme syntyi riittävän suuri, aidosti kansainvälinen ja kilpailukykyinen koulutus- ja konsulttiorganisaatio. Uskon sen kasvuun vahvasti, sillä osaamisen kehittäminen on Suomen kansantalouden ainoa mahdollisuus pärjätä kovassa kansainvälisessä kilpailussa. ”

Lisätietoja:

Soprano Training & Consulting, johtaja Timo Helosuo, 010 7555 502 , timo.helosuo@mif.fi

Soprano Oyj, t oimitusjohtaja Arto Tenhunen, 0400 413314 , arto.tenhunen@soprano.fi

Soprano on Pohjoismaiden suurin johtamisen, viestinnän ja tietoteknologian yhdistävä asiantuntijayritys. Yhtiön konsultit auttavat asiakkaita kommunikoimaan, palvelemaan ja ansaitsemaan digitalisoituvassa yhteiskunnassa aikaisempaa tehokkaammin. Soprano palvelee kymmenessä kaupungissa Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä, verkostonsa kautta kymmenissä maissa ja virtuaalisesti ympäri maailman. Yhtiöllä on toimipisteet Helsingissä, Kirkkonummella, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa, Tukholmassa, Göteborgissa, Malmössä, Tallinnassa ja Pietarissa. Soprano Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä, osakkeen tunnus on SOPRA.

www.soprano.fi

Tieturi on vuonna 1983 perustettu valmennus-, koulutus- ja konsultointipalveluita tarjoava yritys. Tarjoamme johtamiseen, ohjelmistokehitykseen, infrastruktuurin ja tiedonhallintaan sekä toimistotyöskentelyyn liittyviä palveluita. Tieturi on osa Soprano-konsernia. Soprano on Pohjoismaiden suurin johtamisen, viestinnän ja tietoteknologian yhdistävä asiantuntijayritys. Yhtiön konsultit auttavat asiakkaita kommunikoimaan, palvelemaan ja ansaitsemaan digitalisoituvassa yhteiskunnassa aikaisempaa tehokkaammin. Soprano palvelee kymmenessä kaupungissa Suomessa, Ruotsissa, Virossa ja Venäjällä, verkostonsa kautta kymmenissä maissa ja virtuaalisesti ympäri maailman. Soprano Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin pörssissä, osakkeen tunnus on SOPRA.