Kreeta on yksi kesän suosituimmista rantalomakohteista

Kesämatkojen kysyntä ennätysvilkasta – Tjäreborg lisää lentoja Kreetalle ja Bulgariaan

Kesän rantalomamatkojen kysyntä on ollut ennätysvilkasta ja Tjäreborgin kesämatkoista on myyty reilut kolme neljäsosaa, mikä on noin kahdeksan prosenttia enemmän kuin vastaavana aikana viime vuonna. Kovasta kysynnästä johtuen on tarjontaa lisätty sekä Kreetalle että Bulgariaan.

Kesälomamatkoja on varattu huomattavasti enemmän kuin viime vuonna ja rantalomamatkoista on myyty jo reilut kolme neljäosaa. Matkojen kysyntä on niin vilkasta, että Tjäreborg on lisännyt syyskuulle lentoja Kreetalle ja Bulgariaan. Kreetalle on lisätty kolme viikoittaista tilauslentoa ja Bulgarian Kultahietikolle on lisätty yksi tilauslento. Matkoja on myyty melko tasaisesti kaikkiin eri rantalomakohteisiin, mutta suurimpina suosikkikohteina voidaan erottaa Kreeta ja Rodos. Kroatia, Mallorca, Kypros ja Bulgaria ovat myös suosituimpien kohteiden joukossa.

- Matkoja on varattu tänä vuonna erityisen hyvissä ajoin ja muutamia hajapaikkoja lukuun ottamatta matkat juhannukseen asti ovat loppuunmyytyjä. Heinä- ja elokuun matkoista on myyty lähes kaksi kolmasosaa. Edullisia äkkilähtöjä ei ole tarjolla, ja mikäli haluaa varmistaa lämpimän lomaviikon kesälomalle, kannattaa matkavaraus tehdä pian. Huomaa selvästi, että tänä kesänä matkustetaan enemmän ja siksi olemme hyvillämme, että onnistuimme saamaan lisälentoja syyskuulle, joka on osoittautunut hyvin halutuksi matkustuskuukaudeksi, kertoo Arja Pucilowski, Tjäreborgin tiedotuspäällikkö.

Lisälennot Kreetalle ja Bulgariaan
Suurin Tjäreborgin kesän lomakohteista on Kreeta ja sinne on myös myyty eniten matkoja. Jotkut lähdöistä ovat jo loppuunmyytyjä ja varsinkin matkoja suosittuihin perhehotelleihin on myyty erityisen paljon. Tjäreborgin syyskuun lisälennot suuntautuvat Kreetan Heraklioniin, missä suosituimmat lomakohteet ovat Hersonissos, Makrigialos, Agios Nikolaos ja Ierapetra. Bulgarian matkoja on myyty huomattavasti enemmän kuin viime vuonna vastaavana ajankohtana ja varsinkin Kultahietikko ja Albena ovat nostaneet suosiotaan tänä kesänä. Tjäreborgin lisälento syyskuussa suuntautuu juuri Bulgarian Varnaan, missä lomakohteina ovat Kultahietikko, Albena ja Balchik.

Muut kesän suosikit - Costa del Sol, Malta ja Välimeren risteilyt
Perinteisten tilauslennoilla tehtävien pakettimatkojen lisäksi kesällä matkustetaan paljon Euroopan suurkaupunkeihin ja sellaisiin lomakohteisiin, joissa voi viettää sekä ranta- että kaupunkilomaa kuten esimerkiksi Maltalle ja Costa del Solille, joihin on varattu enemmän matkoja kuin viime vuonna. Yksi selvästi kasvavista lomailumuodoista ovat risteilyt, niin perheiden, pariskuntien kuin kaveriporukoidenkin keskuudessa. Eniten risteilyjä on myyty Royal Caribbean Internationalin ja Costa Cruises -varustamojen Barcelonasta ja Roomasta lähteville Välimeren risteilyille.

- Kesälomamatka voi olla myös omatoiminen reittilennolla tehtävä matka. Tällöin matkan ajankohdan ja pituuden voi itse päättää omaan aikatauluun sopivaksi. Lento- ja kohdevaihtoehtoja on paljon ja jos omaan lempikohteeseen ei ole enää tarjolla perinteisiä pakettimatkoja, voi hyvän vaihtoehdon löytää lukuisten muiden matkakohteidemme joukosta, sanoo Arja Pucilowski.

Lue myös SMAL:in tiedote kesän vapaa-ajan matkojen kysynnästä ja tarjonnasta.