Kuva: Eric Josjö

Kyselyn tulos: suomalaiset lähtevät mieluiten jooga- tai pyöräilylomalle – Tjäreborgin järjestämien aktiivilomien määrä kasvanut 10 prosenttia vuoden takaisesta

Tjäreborgin kesäkuussa toteuttaman asiakaskyselyn* tulosten mukaan suomalaiset valitsevat mieluiten jooga- tai pyöräilyteemaisen aktiiviloman. Matkatoimiston asiakaspaneeliin vastanneet suomalaiset toivovat aktiivilomaltaan kuitenkin eniten yleistä liikuntaan, ruokavalioon sekä kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin liittyvää ohjelmaa.

Rantaloma voi olla myös liikunnallinen irtiotto arjesta, ja aktiivilomat ovat kasvattaneet suosiotaan suomalaisten keskuudessa viimeisen vuoden aikana. Tjäreborgin järjestämien aktiivilomien määrä on lisääntynyt noin 10 prosentilla viime vuodesta. Erityisesti joogamatkat sekä pyöräilylomat ovat suosittuja, ja Tjäreborgin asiakaspaneeliin* vastanneista 23,9 % kokee jooga- ja mindfulness-aktiiviloman kiinnostavaksi, ja 22,2 prosenttia sanoi lähtevänsä mieluiten pyöräilyteemaiselle aktiivilomalle. Lähes puolet (46,1 %) kyselyyn vastanneista

”Suomalaiset ovat ottaneet aktiivilomat omakseen. Järjestämiemme aktiivilomien määrä on kasvanut, ja niille lähtee kaikenikäisiä suomalaisia – aktiivilomalle lähtevien asiakkaidemme ikähaarukka on 20-80 vuotta. Suosituimpia aktiivilomat ovat 40-65-vuotiaiden asiakkaidemme keskuudessa. Esimerkiksi joogalomalle voi hyvin lähteä, vaikka ei olisi aiempaa kokemusta joogan parista”, kertoo Mira Savolainen, ryhmäosaston koordinaattori, Tjäreborg.

”Aktiivilomalle voi hyvin lähteä yksinkin. Uusi ympäristö voi motivoida uudella tavalla liikkumaan, ja matkalla on mahdollisuus tutustua samanhenkisiin ihmisiin. Aktiivilomalla on aikaa syventyä itselle rakkaaseen harrastukseen tai kokeilla uutta lajia kaikessa rauhassa oman kunnon mukaan”, sanoo Aura Soininen, viestintäpäällikkö, Tjäreborg.

Aktiivilomalle lähdetään nauttimaan liikunnan ja lomailun parhaista puolista, ja aktiivilomatarjontaa on nyt laajennettu myös kaukokohteisiin. Syksyllä ja talvella järjestetään seuraavat aktiivilomat:

13. – 20.9.2018
Liikuntaloma Kreetalla (vielä muutama paikka vapaana)

12. –19.11.2018
Liikuntaloma Kap Verdellä

13. – 20.11.2018
Jooga- ja mindfulnessloma Gambiassa

24.11. – 8.12.2018
Pyöräily- ja kuntoviikot Maspalomasissa

21. – 28.11.2018
Pilatesmatka Gran Canarialle

15. – 22.1.2019
Joogaloma Gambiassa

5. – 19.2.2019
Tanssi- ja rumpumatka Gambiaan

Lisätietoa tulevista aktiivilomista: https://www.tjareborg.fi/aktiivilomat

*Asiakaskyselyyn vastasi 3 546 Tjäreborgin asiakaspaneeliin kuuluvaa henkilöä. Kysely suoritettiin 28.5.-3.6.2018. Asiakaspaneeliin voivat ilmoittautua kaikki matkailusta kiinnostuneet henkilöt, eikä siihen kuuluminen edellytä Tjäreborgin asiakkuutta.