Lehdistötiedote: Jo lähes puolet lomailijoista suosii konseptihotelleja

Lehdistötiedote: Jo lähes puolet lomailijoista suosii konseptihotelleja

Erilaisiin elämäntilanteisiin ja yksilöllisiin lomatoiveisiin suunniteltujen konseptihotellien suosio kasvaa kohisten. Yli 40 % kesän matkoista onkin myyty juuri näihin asiakaslähtöisesti suunniteltuihin konseptihotelleihin, joissa yöpyminen on vain yksi osa lomakokemusta. Viime kesään verrattuna niiden myynti on kasvanut jopa 30 %.

Tjäreborgin kesän matkoista on tällä hetkellä myyty jo lähes 70 % ja jopa 40 % lomailijoista
suuntaa lomanviettoon juuri omia lomatoiveita vastaavaan konseptihotelliin. Ylivoimaisesti suosituin konsepti on perheiden toiveisiin suunniteltu Sunwing Family Resorts, johon kuuluu 10 hotellia. Sunwing-hotellit sijaitsevat suomalaisten suosikkikohteissa kuten Rodoksella, Mallorcalla, Turkissa, Kyproksella, Kanariansaarilla ja Phuketissa. Suuresta suosiosta johtuen uusia Sunwing-hotelleja on suunnitteilla.

Perhehotellien rinnalla vain aikuisille suunnatut Sunprime-hotellit ovat vakiinnuttaneet asemansa suomalaisten keskuudessa. Sunprime-lomien myynti onkin vahvistunut yli kolmanneksella viime kesästä. Tjäreborgin Sunprime-hotelliperheeseen kuuluu tällä hetkellä 12 hotellia ja ne sijaitsevat Mallorcalla, Turkissa, Rodoksella, Kreetalla, Kyproksella, Kanariansaarilla ja Phuketissa.

Muita suosittuja konseptihotelleja ovat digitaaliajan perhehotellit SunConnect Resorts, korkealuokkaiset SENTIDO-hotellit sekä kohtuuhintaiset Smartline-hotellit. Viimeisin uutuus konseptitarjonnassa on digiajan SunConnect.

- Digiajan perhehotellit ovat ilmiselvästi hyvä ja kaivattu lisä konseptihotellivalikoimaamme, sillä SunConnect-perhehotelleja on varattu ennätysmäärä. Hotelleissa on ilmainen WiFi koko hotellin alueella ja erilaisia tiedonhankintaan, aktiviteetteihin ja viihteeseen liittyviä interaktiivisia ratkaisuja koko perheen tarpeisiin, kertoo Tjäreborgin tiedotuspäällikkö Arja Pucilowski. SENTIDO- ja Smartline-hotellit on otettu myös hyvin vastaan ja kesän varaustilanne näihin hotelleihin näyttää erittäin lupaavalta, jatkaa Pucilowski.

Konseptihotellien suosio perustuu asiakaslähtöisyyteen. Lomailijat vaativat hotellilta nykypäivänä paljon ja yöpyminen on vain osa hotellielämystä. Esimerkiksi lapsiperheille Sunwing-konseptissa on huomioitu koko perheen tarpeet suunniteltaessa niin uima-altaita, huoneita, ravintolapalveluita, kuin myös aktiviteetteja. Vastaavalla tavalla esimerkiksi Sunprime-hotelleissa ravintoloiden ruokalistat, uima-altaat ja esimerkiksi sisustusratkaisut ovat aikuiseen makuun.

Aarne Töllinen, markkinointi- ja myyntijohtaja, puh. 043 824 8802, aarne.tollinen@tjareborg.fi
Arja Pucilowski, tiedotuspäällikkö, puh. 040 587 8605, arja.pucilowski@tjareborg.fi

Tjäreborg kuuluu Pohjoismaiden suurimpaan matkanjärjestäjäkonserniin, Thomas Cook Northern Europeen (1,5 miljoonaa matkustajaa/vuosi). Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on
n. 195.000. Thomas Cook Northern Europeen kuuluu matkanjärjestäjätoimintaa Suomessa (Tjäreborg), Ruotsissa (Ving ja Globetrotter), Norjassa (Ving) ja Tanskassa (Spies) sekä hotelliketjut Sunwing Family Resorts ja Sunprime Hotels ja tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä. Thomas Cook Group plc:n vuosittainen matkustajamäärä on n. 23 miljoonaa.