Lehdistötiedote: Lapsiperheiden lomamatkasuosikit

Lehdistötiedote: Lapsiperheiden lomamatkasuosikit

Lapsiperheet vaativat lomamatkalta turvallisuutta ja suosivat Turkkia ja Kreikkaa

Koululaisten kesälomien alku näkyy selvästi lapsiperheiden matkustamisen lisääntymisenä. Kesäkuun loppupuoli ja heinäkuu ovat suosituimpia perheloman ajankohtia, mutta yhä useampi perhe lähtee lomamatkalle jo heti lasten kesäloman alkaessa. Tänä vuonna perhelomien myynti on käynyt viime vuotta vilkkaampana.

75 % lapsiperheistä tekee viikon mittaisen lomamatkan. Kahden viikon matkojen osuus on vain
n. 20 % kunkin tilauslennon kapasiteetista ja kolmen viikon matkojen osuus on noin 5 %.

Perheet arvostavat lomamatkallaan turvallisuutta ja vaivattomuutta, joten myyntitilastoja tarkasteltaessa tutut suosikkikohteet pitävän pintansa. Tänäkin kesänä kysytyimpiä perhelomakohteita ovat Turkki, Kreikka, Mallorca ja Kypros. Turkissa perheiden selkeä suosikki on Alanya ja Kreikassa perinteinen Rodos.

Perhelomat suunnitellaan selvästi lasten ehdoilla. Tjäreborgin viimeisimmän asiakaspaneelin
(n. = 11 306 vastaajaa) tulokset kertovat, että lasten kanssa lomamatkalle lähdettäessä tärkeimpiä hotellin valintaan vaikuttavia tekijöitä ovat lasten turvallisuuden huomioiminen, oma parveke tai terassi, rannan läheisyys sekä suuri ja monipuolinen uima-allasalue, jossa eri-ikäisten lasten tarpeet on otettu huomioon.

Lomailu lasten ehdoilla näkyy selvästi hotellivalinnoissa. Kesän perhelomista jopa 80 % on varattu erityisesti lapsiperheitä varten suunniteltuihin hotelleihin. - Olemme iloisia voidessamme tarjota lapsiperheille erilaisia hotellivaihtoehtoja. Perinteisten perhehotellien rinnalle ovat tulleet digi-ajan hotellit, jotka sopivat erityisen hyvin myös isompien lasten kanssa matkustaessa. Digi-ajan hotelleissa on ilmainen WiFi koko hotellialueella, useita älypuhelimen latauspisteitä sekä paljon interaktiivisia toimintoja, sanoo Tjäreborgin tiedotuspäällikkö Arja Pucilowski.

Millainen vesipeto teillä asuu? –kilpailu
Tjäreborgin toukokuun lopulla Facebookissa julkaisema kilpailu "Millainen vesipeto teillä asuu?" on saanut hyvän vastaanoton. Tunnistamalla oman perheen pikku vesipedon voi voittaa jopa 2000 euron arvoisen lomamatkan yhdessä Tjäreborgin suosituimmassa Sunwing Family Resort -hotellissa Rodoksella. Kilpailu on voimassa on 10.6.2014 saakka.

Aarne Töllinen, markkinointi- ja myyntijohtaja, puh. 043 824 8802, aarne.tollinen@tjareborg.fi

Tjäreborg kuuluu Pohjoismaiden suurimpaan matkanjärjestäjäkonserniin, Thomas Cook Northern Europeen (1,5 milj. matkustajaa/vuosi). Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on n.195.000. Thomas Cook Northern Europeen kuuluu matkanjärjestäjätoimintaa Suomessa (Tjäreborg), Ruotsissa (Ving ja Globetrotter), Norjassa (Ving) ja Tanskassa (Spies) sekä hotelliketjut Sunwing Family Resorts ja Sunprime Hotels ja tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä. Thomas Cook Group plc:n vuosittainen matkustajamäärä on n. 23 miljoonaa.