Lehdistötiedote: Talven 2015/16 uutuus Dubain risteilyt - Gambia palaa ohjelmistoon

Tjäreborgin risteilyvalikoima saa mielenkiintoisen lisän ensi talvena, kun ohjelmistoon tulee Arabiemiirikunnan ja Omanin alueilla kulkeva Lähi-idän risteilyreitti. Risteilyt järjestää Royal Caribbean International –risteilyvarustamo. Risteilyalus on vuonna 2011 uusittu Splendour of the Seas, johon mahtuu reilut 2 000 matkustajaa. Toinen mielenkiintoinen uutuus ensi talvena on eksoottinen ja aurinkovarma Gambia, joka palaa takaisin ohjelmistoon vuoden tauon jälkeen.

Dubaista lähtevät risteilyt alkavat joulukuun alussa. Seitsemän päivän risteilyn aikana vieraillaan Dubaissa, Khasabissa ja Muscatissa Omanissa sekä Arabiemiirikuntien pääkaupungissa Abu Dhabissa. Risteilyyn sisältyy yksi meripäivä, jonka aikana voi nauttia Splendour of the Seas -aluksen lukuisista aktiviteeteista ja mukavuuksista.

- Olemme hyvin iloisia voidessamme tarjota asiakkaillemme uuden, mielenkiintoisen risteilyreitin Dubain lähialueilla. Suomalaisten kiinnostus Dubaita kohtaan on suuri ja tällä uutuusristeilyllä pääsee tutustumaan Dubain lisäksi myös muihin mielenkiintoisiin kaupunkeihin, sanoo Tjäreborgin tiedotuspäällikkö Arja Pucilowski.

Tjäreborgin risteilypakettiin kuuluu yksi hotelliyöpyminen Dubaissa ennen risteilyä. Dubaihin voi tutustua myös risteilyn kahtena viimeisenä päivänä, jolloin alus on ankkuroitu Dubain satamaan. Maailman korkein rakennus Burj Khalifa, jeeppisafarit aavikolla sekä maailman suurimpiin kuuluvat ostoskeskukset ovat Dubain suosituimpia nähtävyyksiä. Omanissa, Arabian niemimaan toiseksi suurimmassa maassa, on kaksi pysähdystä, yksi Khasabissa ja toinen Muscatissa. Risteilyllä pysähdytään myös Abu Dhabissa, joka on suurin Yhdistyneiden Arabiemiirikuntien seitsemästä emiraatista. Abu Dhabi oli alussa pieni kalastajakylä, mutta öljyn ansiosta siitä on tullut yksi maailman rikkaimmista kaupungeista.

Hintaesimerkki: Risteilypaketti Dubai, Oman, Abu Dhabi + hotelliyöpyminen Dubaissa
7 yön risteily täysihoidolla sekä yksi hotelliyöpyminen Dubaissa sisältäen suorat edestakaiset lennot Helsingistä Dubaihin. Lähtö Helsingistä 17.1.2016, hinta alkaen 1 103 euroa per henkilö.

Eksoottinen ja aurinkovarma Gambia palaa Tjäreborgin ohjelmistoon
Tjäreborg alkaa lentää taas ensi talvena tilauslennolla Gambiaan. Gambia on ollut Tjäreborgin ohjelmistossa jo 2000-luvun alusta lähtien ja nyt vuoden tauon jälkeen Gambia tulee takaisin talviohjelmistoon. Gambian perinteet matkailumaana juontavat juurensa vuoteen 1965, jolloin maahan saapui 300 ruotsalaista risteilymatkailijaa. Matkailijoiden määrä kasvoi nopeasti ja nykyään Gambia on suosittu lomakohde eurooppalaisten keskuudessa.

Gambia on Afrikan pienin maa ja sillä on oma rikas kulttuurinsa. Lomakohteena Gambia on melko edullinen ja se on tunnettu hienoista ja pitkistä hiekkarannoistaan, luontosafareistaan, sadoista eri lintulajeistaan, vieraanvaraisuudestaan ja ystävällisistä asukkaistaan.

Gambiaan lennetään joka perjantai 27.11.2015 - 26.2.2016 välisenä aikana. Tjäreborgilla on Gambiassa tarjolla 20 eri hotellivaihtoehtoa.

Hintaesimerkki:
Viikon matkapaketti sisältäen lennot, hotellin (3*), aamiaiset ja kuljetukset lomakohteessa. Lähtö Helsingistä 11.12.2015, hinta alkaen 695 euroa per henkilö.

Tjäreborg kuuluu Pohjoismaiden suurimpaan matkanjärjestäjäkonserniin, Thomas Cook Northern Europeen (1,5 miljoonaa matkustajaa/vuosi). Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on n. 195.000. Thomas Cook Northern Europeen kuuluu matkanjärjestäjätoimintaa Suomessa (Tjäreborg), Ruotsissa (Ving ja Globetrotter), Norjassa (Ving) ja Tanskassa (Spies) sekä hotelliketjut Sunwing Family Resorts ja Sunprime Hotels ja tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä. Thomas Cook Group plc:n vuosittainen matkustajamäärä on n. 23 miljoonaa.