Lehdistötiedote: Tjäreborgin lomatarjonta kasvaa ja monipuolistuu

Lehdistötiedote: Tjäreborgin lomatarjonta kasvaa ja monipuolistuu

Suomalaisten lomatottumusten muuttuessa panostaa Tjäreborg yhä enemmän monipuoliseen ja uudenlaiseen matkatarjontaan. Viimeisten vuosien aikana suosiotaan ovat kasvattaneet erityisesti kaupunkilomat. Nyt perinteisten pakettimatkojen ja kaupunkilomien rinnalle ovat voimakkaasti nousemassa joustavat lomamatkat sellaisiin kohteisiin, joihin on aiemmin totuttu matkustamaan pakettimatkoilla. Tämän mahdollistavat lentoyhtiöiden tarjoamat uudet, suorat reittilennot suosittuihin rantalomakohteisiin.

Valinnanvapautta ja joustavia matkan pituuksia
Kasvavan reittilentotarjonnan ansiosta matkan pituudet voivat olla nykyään hyvinkin joustavia. Myös hotellitarjonta on monipuolista. Tjäreborg kuuluu yhteen maailman suurimmista matkanjärjestäjä-konserneista, ja pystyy näin tarjoamaan kattavan hotellivalikoiman kaikissa lomakohteissaan kilpailukykyiseen hintaan.

Reittilennoilla tehtävien joustavien matkojen määrä Tjäreborgilla on lisääntynyt viime vuodesta lähes 30 % perinteisten pakettimatkojen määrän pysyessä ennallaan. Nyt tarjontaan tulevien uusien lomakohteiden myötä reittilennoilla tehtävien matkojen määrän uskotaan Tjäreborgilla kasvavan voimakkaasti.

- Olen valtavan innostunut päästessäni kertomaan Tjäreborgin olevan paljon muutakin kuin perinteisten pakettimatkojen järjestäjä. Olemme joustavia ja moderneja. Tarjoamme nyt suomalaisille laajemman valinnanvapauden kuin koskaan aikaisemmin, sanoo Tjäreborgin markkinointi- ja myyntijohtaja Aarne Töllinen. Meillä on monipuolinen lomatarjonta, laaja lentoyhtiövalikoima sekä joustavia matkustuspäiviä ja matkan pituuksia kilpailukykyiseen hintaan, jatkaa Aarne Töllinen.

Tjäreborgin monipuolinen lomavalikoima voidaan kategorisoida rantalomiin, kaukolomiin, kaupunkilomiin, risteilyihin, liikunnallisiin aktiivilomiin, golf-matkoihin, häämatkoihin ja jalkapallomatkoihin. Tämän lisäksi tarjolla on useita erityyppisille asiakasryhmille suunnattuja hotelleja, joista suosituimmat ovat Sunwing Family Resorts -perhehotellit sekä aikuisille suunnatut Sunprime-hotellit.

Uutuuskohteita ja suomalaisten kestosuosikkeja
Tjäreborgin tilauslennoilla operoitavat uutuuskohteet ensi kesänä ovat Marmaris ja Turgutreis Turkissa sekä pohjoisella Egeanmerellä sijaitseva Thassos Kreikassa. Uutta on myös, että Turkin Antalyaan ja Gazipasaan pääsee ensi kesänä suorilla reittilennoilla. Tarjontaan on lisätty joustavia matkoja Antalyaan, Alanyaan, Belekiin sekä Sideen. Kreikan suosituille lomasaarille Rodokselle ja Kreetalle on tarjolla useita suoria reittilentoja ja myös näille saarille on nyt tarjolla joustavia matkoja.

Kestosuosikkien, Turkin ja Kreikan, ohella kiinnostus Kroatiaa kohtaan on vahvassa kasvussa. Kroatian Splitiin pääsee ensi kesänä suoralla reittilennolla useamman kerran viikossa ja Kroatian lomakohteiden määrää on lisätty neljällä uudella lomakohteella, jotka ovat Makarska Riviera, Hvar, Trogir ja Cavtat. Lisäksi Etelä-Portugalin tarjonta kasvaa neljällä rantalomakohteella, jotka ovat Algarve, Albufeira, Vilamoura ja Praia da Rocha. Mallorcalle tulee useita uusia lomakohteita, mm.
Ca'n Picafort, Santa Ponsa, Deia ja Banyalbufar/Estellencs. Mallorcalle on useita suoria reittilentoja kun taas Etelä-Portugaliin lennetään Lissabonin kautta.

Aarne Töllinen, markkinointi- ja myyntijohtaja, puh. 043 824 8802
Jessica Virtanen, tuotepäällikkö, puh. 040 524 7116

Tjäreborg kuuluu Pohjoismaiden suurimpaan matkanjärjestäjäkonserniin, Thomas Cook Northern Europeen (1,5 miljoonaa matkustajaa/vuosi). Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on
n. 195.000. Thomas Cook Northern Europeen kuuluu matkanjärjestäjätoimintaa Suomessa (Tjäreborg), Ruotsissa (Ving ja Globetrotter), Norjassa (Ving) ja Tanskassa (Spies) sekä hotelliketjut Sunwing Family Resorts ja Sunprime Hotels ja tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä. Thomas Cook Group plc:n vuosittainen matkustajamäärä on n. 23 miljoonaa.