Suorat lennot Vaasasta suomalaisten suosikkikohteeseen Turkkiin

Suorat lennot Vaasasta suomalaisten suosikkikohteeseen Turkkiin

Suomalaiset suosivat Turkkia myös tulevana kesälomakautena. Suosiota selittävät edullinen hintataso, hienot uimarannat ja takuuvarma aurinko.

Tjäreborgin suorat viikoittaiset lennot Vaasasta Turkkiin alkavat 23.4. ja ne jatkuvat 11.6. saakka. Lennot Vaasasta Turkkiin alkavat uudestaan 13.8. ja viimeinen syyskauden lento lähtee Vaasasta 15.10.2015. Turkin Antalyaan lennetään joka torstai.

Turkki jatkaa myös ensi kesänä suosiotaan suomalaisten suosituimpana lomakohteena. Alanyaan suuntautuvista kesän matkoista on jo myyty lähes 50 %. Asiakaspalautteiden perusteella tärkeimmät syyt Turkin suosioon ovat: lyhyt lentomatka, takuuvarma aurinko alkukeväästä loppusyksyyn, edullinen hintataso, lapsirakkaat ja ystävälliset ihmiset, hienot uimarannat, hyvä ruoka, lukuisat nähtävyydet sekä monipuoliset ostosmahdollisuudet.

Turkin hotellien tasoon ollaan hyvin tyytyväisiä. Tjäreborgin ja sen ruotsalaisen ja norjalaisen sisaryhtiön Vingin sekä tanskalaisen Spiesin asiakastyytyväisyysraporteista ilmenee, että jopa kolme neljästä viime kesänä Alanyassa lomailleista pohjoismaalaisista oli hyvin tyytyväisiä valitsemaansa hotelliin. Tarkastelussa oli mukana 120 hotellia ja kyselyyn vastasi jopa 31 000 henkilöä. Arvosana koostuu vastauksista kahdeksaan kysymykseen koskien mm. hotellin ilmapiiriä, huonetta, hotellin siisteyttä, palvelutasoa, hotellin aktiviteetteja, uima-allasaluetta sekä ravintolapalveluita. Hotellien top 10 –listalla on mm. Barut Hotel Lara Resort Spa & Suites, joka palkittiin tänä vuonna matkailusivusto Tripadvisorin Travellers' Choice® 2015 –palkinnolla parhaana perhehotellina Turkissa. Sama hotelli sai Tjäreborgin asiakastyytyväisyyskyselyssä arvosanaksi 4,8 asteikolla 1-5. Erityisen hyvät arvosanat hotelli sai sijainnistaan, viihtyisästä ilmapiiristään sekä monipuolisesta All Inclusive –palvelustaan. Molemmat Tjäreborgin omat Sunwing Family Resorts -perhehotellit saivat arvosanaksi 4,5 ja aikuisille tarkoitettu Sunprime Dogan Side Beach sai arvosanaksi 4,6.

- Olemme iloisia voidessamme tarjota suoria lentoja Vaasasta Turkkiin keväällä, kesällä ja syksyllä. Turkki on hyvin suosittu lapsiperheiden keskuudessa ja kesän varaustilanteesta huomaamme, että lapsiperheet ovat olleet myös tänä vuonna aikaisin liikkeellä. Perhehotellien varausaste on reilut 20 prosenttiyksikköä enemmän kuin vastaavana aikana viime vuonna, sanoo Tjäreborgin tiedotuspäällikkö Arja Pucilowski.

Tjäreborg kuuluu Pohjoismaiden suurimpaan matkanjärjestäjäkonserniin, Thomas Cook Northern Europeen (1,5 miljoonaa matkustajaa/vuosi). Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on n. 195.000. Thomas Cook Northern Europeen kuuluu matkanjärjestäjätoimintaa Suomessa (Tjäreborg), Ruotsissa (Ving ja Globetrotter), Norjassa (Ving) ja Tanskassa (Spies) sekä hotelliketjut Sunwing Family Resorts ja Sunprime Hotels ja tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä. Thomas Cook Group plc:n vuosittainen matkustajamäärä on n. 23 miljoonaa.