Syyslomamatkan ehtii vielä varata – sekä ranta- että kaupunkikohteeseen

Syyslomamatkan ehtii vielä varata – sekä ranta- että kaupunkikohteeseen

Vaikka lämmin ja aurinkoinen sää saapui lopulta Suomeen, halutaan syyslomalla rantalomalle. Koulujen syyslomaviikoille osuvista pakettimatkoista on Tjäreborgilla myyty yli 80 %. Aikaisempien vuosien tapaan matkoja on myyty eniten Kanariansaarille, Kreikkaan, Turkkiin ja Mallorcalle. Rantalomien lisäksi kiinnostavat myös kaupunkilomat.

Lokakuulle ajoittuvat koululaisten syyslomat ovat olleet perinteisesti yksi suosituimmista loma-ajankohdista perheille. Tämäkään syksy ei tee poikkeusta ja syyslomamatkoista on myyty
yli 80 %.

- Kanarian matkojen suuresta kysynnästä johtuen lennämme 9., 10. ja 11. lokakuuta Gran Canarialle ja Teneriffalle poikkeuksellisesti isoilla Airbus A-330 -koneilla, joihin mahtuu 388 matkustajaa. Nämä lennot ovat loppuunmyytyjä täyttöasteen ollessa tällä hetkellä 99,9 %, kertoo Tjäreborgin toimitusjohtaja Regina Sippel. Olemme hyvin iloisia pystyessämme tarjoamaan lentoja isoilla koneilla silloin kun kysyntää on, jatkaa Regina Sippel.

Syyslomamatkan ehtii vielä varata
Vaikka monet syysloman aikaan ajoittuvista tilauslennoista ovatkin loppuunmyytyjä, pääsee syysloman aikaan rantalomalle vielä esimerkiksi Turkkiin, sekä Helsingistä että Vaasasta. Myös Kanariansaarille pääsee vielä Helsingistä, Kuopiosta, Turusta ja Vaasasta lähtevillä lennoilla.

Syyslomalla ei matkusteta pelkästään rantalomalle
Yhä useampi perhe varaa syyslomalle kaupunkimatkan tai matkan sellaiseen kohteeseen, jossa voi viettää samanaikaisesti ranta- ja kaupunkilomaa. Tjäreborgin varaustilannetta tarkasteltaessa muiden kuin perinteisten pakettimatkojen osalta listan ehdoton ykkönen on Costa del Sol. Melkein yhtä suosittuja perheiden syyslomakohteita ovat Barcelona, Malta, Dubrovnik, Rooma ja Lontoo.

- Aivan uutena tulokkaana perheiden syyslomasuosikkilistalle ovat tänä vuonna tulleet Englannin Valioliigan ottelupaketit, joita on myyty lokakuulle ennätysmäärä. Välimeren risteilyt ovat myös hyvä vaihtoehto niille, jotka haluavat nähdä ja kokea paljon lomansa aikana, kertoo Regina Sippel.

Regina Sippel, toimitusjohtaja, puh. 050 301 4568, regina.sippel@tjareborg.fi

Tjäreborg kuuluu Pohjoismaiden suurimpaan matkanjärjestäjäkonserniin, Thomas Cook Northern Europeen (1,5 miljoonaa matkustajaa/vuosi). Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on n. 195.000. Thomas Cook Northern Europeen kuuluu matkanjärjestäjätoimintaa Suomessa (Tjäreborg), Ruotsissa (Ving ja Globetrotter), Norjassa (Ving) ja Tanskassa (Spies) sekä hotelliketjut Sunwing Family Resorts ja Sunprime Hotels ja tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä. Thomas Cook Group plc:n vuosittainen matkustajamäärä on n. 23 miljoonaa.