Kuva: Casa Cook Kos, kuvaaja Georg Roske

Thomas Cook lanseeraa 150 miljoonan punnan arvoisen hotellirahaston

Thomas Cook Croup, yksi maailman suurimmista matkailualan konserneista, johon myös mm. Tjäreborg kuuluu, lanseeraa Thomas Cook Hotel Investments -hotellirahaston yhteistyössä sveitsiläisen hotellisijoitusyhtiö LMEY Insvestmentsin kanssa. Ensimmäinen hanke on Espanjan Ibizalle tuleva Casa Cook -hotelli.

Thomas Cook Hotel Investmentsiin kuuluu viisi hotellia, joiden arvo on noin 150 miljoonaa puntaa, ja rahasto on jatkossa Thomas Cookin pääasiallinen kanava uusien kiinteistöjen hankkimisessa. Tavoitteena on kasvattaa konseptihotellien määrää.

-Omat konseptihotellimme on suunniteltu asiakkaiden toiveiden mukaan, ja tämä on tärkeä tekijä siinä, miksi ne ovat menestyneet niin hyvin. Tjäreborgin ja Thomas Cookin asiakkaat ovat kaikkein tyytyväisimpiä juuri omiin konseptihotelleihimme, ja näihin hotelleihin palataan mielellään uudelleen. Tavoitteena on lisätä omien hotelliemme määrää ja parantaa näin myös kannattavuutta, sanoo Magnus Wikner, Thomas Cook Northern Europen konsernijohtaja.

-Uusi hotellirahasto on ollut suunnitteilla jo pitkään, ja nyt pääsemme nopeasti edistämään suunnitelmiamme uusien kiinteistöjen hankkimiseksi suosituista kohteista sekä niiden muuttamiseksi konseptihotelleiksi. Meillä on keskustelut käynnissä useiden Välimeren alueen hotellinomistajien kanssa ja tulemme julkistamaan useita hankkeita lähikuukausien aikana, sanoo Ingo Burmeister, Thomas Cook Groupin Chief Officer Hotels & Resorts.

Hotellirahaston viiden hotellin joukossa ovat suositut perhehotellit Sunwing Kallithea Rodoksella ja Sunwing Makrigialos Beach Kreetalla. LMEY mukana rahastoon tulevat Aldiana Andalucian ja Aldiana Alcaidesan hotellit Espanjassa. Hotellirahaston ensimmäinen yhteinen hanke on Espanjan Ibizalle tuleva uusi Casa Cook -hotelli, joka lanseerataan kesällä 2019. Hotelli sijaitsee rauhallisella Cala Gracion lahdella, kävelyetäisyyden päässä San Antoniosta, jonka legendaariset auringonlaskut ja kuuluisat klubit ovat jatkuvassa suosiossa Ibizalla lomailijoiden keskuudessa.

-Alan paras asiakastyytyväisyys sekä uuden sukupolven houkutteleminen Thomas Cookin asiakkaiksi, tekee Casa Cook -konseptista tärkeän pilarin konseptihotellien strategiassamme. Erityisen iloinen olen siitä, että LMEY on mukana kehittämässä ensimmäistä Espanjan Casa Cook -hotelliamme ja että paikkana on juuri Ibiza, joka on täydellinen kohde Casa Cook -matkailijalle, joka haluaa asua rannan läheisyydessä, mutta silti pitää kiinni urbaanista elämäntyylistään, Ingo Burmeister jatkaa.

Casa Cook -konseptin boheemi tyylikkyys ja pelkistetty design ovat alusta asti olleet trenditietoisen kohderyhmän tärkeitä vetonauloja, ja konsepti on myös voittanut useita palkintoja. Ensimmäinen Casa Cook -hotelli avattiin Rodokselle kesällä 2016, ja toinen suosittu hotelli avattiin Kosille kesällä 2017. Kolmas Casa Cook -hotelli avataan vielä kesän lopussa Kreetalle. Casa Cook on yksi seitsemästä Thomas Cookin omasta hotellikonseptista, joihin kuuluvat Sunwing Family Resorts, O.B.C. by Sunwing, Sunprime Hotels, SENTIDO, SunConnect, smartline sekä Aldiana (Saksassa).

LMEY

LMEY Investments on vuonna 2012 perustettu sijoitusyhtiö, joka on keskittynyt hotelleihin ja vapaa-ajan asuntoihin. Tällä hetkellä yhtiöllä on 20 hotellia/lomakohdetta 11 maassa. Hotellihuoneita on yhteensä 3 200. Tavoitteena on kasvattaa hotellihuoneiden määrää yli 5 000 huoneeseen. Yhtiön hotellitoiminta työllistää noin 4 000 henkilöä.

Lisätiedot:

Matthew Magee
Group head of corporate communications

Thomas Cook Group plc
Sähköposti: matthew.magee@thomascook.com