Tjäreborg satsaa tulevaisuuteen ja esittelee uuden brändi-identiteetin

Kaikkien aikojen koettelevin vuosi matkailualalla on kohta päättymässä. Tjäreborg suuntaa katseen jo pandemian jälkeiseen aikaan, jolloin kiinnostuksen matkustamiseen uskotaan olevan suurta. Tjäreborg esittelee tänään uuden identiteetin ja strategian, jonka keskiössä ovat henkilökohtaiset elämykset, laaja valinnanvara ja helppous, sekä edelleen Pohjoismaiden johtavan matkanjärjestäjän tarjoama turvallisuus ja luotettavuus.

• -Erittäin haastavan vuoden jälkeen alamme nähdä trendin taittuvan, esimerkiksi koronarokotteeseen liittyvien positiivisten signaalien myötä. Kaipuu lomamatkoille on suurta, ja kysyntä on nousussa keväälle ja kesälle. Panostamme nyt kriisistä selviytymiseen ja investoimme tulevaisuuteen. Uusi brändi-identiteettimme ei ole vain ulkoinen uudistus, vaan keskiössä on jokaiselle ainulaatuinen lomamatka ja siihen liittyvät erilaiset tarpeet ja toiveet. Entistä yksilöllisempien lomaelämyksien ja markkinoiden turvallisimpien matkaehtojen ansiosta voimme tarjota erinomaiset puitteet hyvinvointiin lomalla, sanoo Jessica Virtanen, Tjäreborgin maajohtaja.

Henkilökohtaisten elämysten painottuminen tulee jatkossa näkymään sekä Tjäreborgin tuotevalikoimassa että tarjonnan laajuudessa. Tarjonnassa tulee olemaan erilaisia vaihtoehtoja aktiivilomista designhotelleihin ja perhehotelleihin. Tjäreborg esittelee lähiaikoina useita uutuuksia muun muassa hotellivalikoimaan, aktiivilomiin ja luontoelämyksiin liittyen.

Hyvinvointi – tärkein syy lomamatkalle

Lomassa on kyse ennen kaikkea hyvinvoinnista. Tämä käy ilmi Tjäreborgin asiakaspaneelin kyselystä*, johon vastasi lähes 3000 suomalaista. Rentoutuminen, hyvä olo ja uusi energia ovat ensisijaisia syitä lähteä lomamatkalle. Monille on myös tärkeää viettää laatuaikaa perheen ja ystävien kanssa sekä kokea asioita, joihin ei muuten ole aikaa.

Tjäreborgin uusi tunnus ”Waves of well-being” kuvastaa jokaisen lomailijan mahdollisuutta löytää sellainen lomamatka, joka tuottaa hyvinvointia juuri hänelle. Perinteinen kelta-oranssi väritys säilyy uudessa logossa, ja asiakkaat kohtaavat uudistuneen ulkoasun matkan jokaisessa vaiheessa niin hotelleissa, lentokoneissa kuin busseissakin. Sunclass Airlinesin ensimmäinen lentokone nähdään uudessa ulkoasussa jo joulukuun puolivälissä.

Matkapaketti on ajankohtaisempi matkustusmuoto kuin koskaan

Epävarmat ajat ovat saaneet yhä useammat tunnistamaan matkapaketin edut.

• -Vaalimme perinteitämme Pohjoismaiden suurimpana matkanjärjestäjänä ja tarjoamme luotettavuutta ja turvallisuutta, mutta samaan aikaan haluamme kehittää lomatarjontamme. Pohjoismaisena yrityksenä voimme tarjota juuri asiakkaidemme makuun sopivia lomia, ja vakaat omistajat – Strawberry Group, Altor ja TDR Capital – tarjoavat meille tukevan pohjan. Kulunut vuosi tuhansine peruttuine matkoineen on tuonut mukanaan sen, että yhä useampi arvostaa turvallista matkapakettia ja luotettava matkanjärjestäjää, joka ottaa vastuun koko matkasta, vaikka jotakin odottamatonta tapahtuisi, jatkaa Jessica Virtanen.

Noin 59 % Tjäreborgin kyselyyn vastanneista ilmoittaa aikovansa varata seuraavan lomansa matkanjärjestäjältä, ja noin 23 % aikoo itse koota tarvitsemansa palvelut. Peräti 67 % sanoo olevansa halukkaampi varaamaan matkapaketin matkanjärjestäjältä kuin viime vuonna. Tjäreborg on ottanut käyttöön laajennetut Safe Travel -turvallisuuskäytännöt hotelleissa ja lennoilla sekä parantanut asiakkaan varausehtoja muun muassa takaamalla rahojen palautuksen 7 päivän sisällä, jos matkaa ei voida toteuttaa.

*Marraskuussa 2020 toteutettuun kyselyyn vastasi 2716 Tjäreborgin asiakaspaneeliin kuuluvaa henkilöä. Asiakaspaneeliin voivat ilmoittautua kaikki matkailusta kiinnostuneet henkilöt, eikä siihen kuuluminen edellytä Tjäreborgin asiakkuutta.

Miten loma vaikuttaa sinuun?

1. Tunnen olevani rentoutunut 21,2 %

2. Lomalla voin yleisesti ottaen hyvin 19,7 %

3. Saan uutta energiaa jokapäiväiseen elämään/työhön/kouluun 18,0 %

4. Lomalla voin kokea asioita, joihin minulla ei muuten ole aikaa tai mahdollisuutta 16,0 %

5. Loma on tärkeää laatuaikaa perheen ja ystävien kanssa 14,2 %

Mistä syystä valitset matkanjärjestäjän?

1. Tuntuu turvalliselta, kun matkanjärjestäjällä on kokonaisvastuu 29,1 %

2. Varaaminen on helppoa ja saan vastinetta rahoilleni 21,4 %

3. Minua suojaa matkapakettilaki, jos matka jostain syystä perutaan 17,1 %

4. Saan apua matkanjärjestäjältä jos jotakin tapahtuu matkalla tai ennen matkaa 13,8 %

5. Laaja valikoima erilaisia vaihtoehtoja (perhelomia, matkoja pariskunnille, kaupunki- ja viikonloppulomia jne. ) 8,4 %

6. Matkavakuus suojaa minua, jos yritys menee konkurssiin 5,8 %

Lisätiedot: Jessica Virtanen, maajohtaja, Tjäreborg, jessica.virtanen@tjareborg.fi, p. 040 524 7116

Tjäreborg on toiminut Suomessa matkanjärjestäjänä vuodesta 1966 lähtien.