Tjäreborgin ensi talven uutuuslomalentokohde on Punta Cana - viisi asiaa, joita et ehkä tiennyt Dominikaanisesta tasavallasta

Punta Cana tarjoaa Karibian-loman parhaat puolet: laajan valikoiman all inclusive -hotelleja, herkullista ruokaa ja rantaelämää. Atlantin äärellä olevat rannat ovat todellisia unelmarantoja, joilla huojuvat varjoa antavat palmut. Useita Punta Canan alueen rantoja suojaa koralliriutta, joten rannat ovat suojassa aalloilta. Tässä viisi asiaa, joita et ehkä tiennyt Dominikaanisesta tasavallasta.

1. Punta Canan alue on saanut nimensä palmun lehdistä

Punta Canan alueella kasvaa runsaasti Cana-palmuja, jotka olivat aikoinaan tärkeä raaka-aine Karibian alueen Taino-intiaaneille. Trooppinen ilmasto ja vehreä luonto ovat yksi alueen parhaista puolista.

2. Karibianmeri ja Atlantti kohtaavat Punta Canalla

Tämä tarkoittaa, että pääset kokemaan samalla matkalla molempien parhaat puolet. Punta Canalta voi tehdä myös päiväretkiä esimerkiksi läheisille Catalinan ja Saonan saarille, jolloin alueen pääsee kokemaan monipuolisesti. Punta Canalla on kymmeniä kilometrejä upeita rantoja.

3. Dominikaaninen tasavalta on tunnettujen elokuvien kuvauspaikka

Esimerkiksi Pirates of the Caribbean, Jurassic Park, King Kong ja Sininen laguuni -elokuvia on kuvattu Dominikaanisen tasavallan upeissa maisemissa.

4. Retkiä ja aktiviteetteja löytyy moneen makuun

Jos rantalomailun vastapainoksi kaipaa tekemistä, harrastusmahdollisuudet ovat monipuoliset. Lisäksi Punta Cana on tunnettu golfkohde, ja tarjolla on useita muitakin aktiviteetteja, kuten ratsastusta, tennistä ja snorklausta.

5.Merengue on Dominikaanisen tasavallan kansallistanssi

Latinalainen musiikki ja tanssi ovat keskeinen osa paikallista kulttuuria. Mikset siis opettelisi lomallasi Dominikaanisen tasavallan kansallistanssin merenguen askeleet?

Hintaesimerkit: Lento+hotelli Helsinki-Punta Cana: matkan pituus 1 viikko, alk. 1395 €/hlö/2hh. 2 viikkoa alk. 2045 €/hlö/2hh. All Inclusive sisältyy hintaan kaikissa lomalentojen hotelleissa.Tulevalla talvikaudella 2019/20 matkat Punta Canaan toteutetaan Finnairin suorin lomalennoin perjantaisin 13.12.2019-20.3.2020.