Tjäreborgin ja pohjoismaisten sisaryhtiöiden toiminta jatkuu

Tjäreborgin ja pohjoismaisten sisaryhtiöiden toiminta jatkuu

Pohjoismaiden johtavan, yli 60-vuotiaan matkayhtiön toiminta jatkuu edelleen. Lentotoiminta jatkuu normaalisti tiistaina.

Thomas Cook Group ilmoitti maanantaina hakeutuvansa konkurssiin. Yhtiön Pohjoismaissa toimiva itsenäinen yritys, johon kuuluvat matkanjärjestäjät Tjäreborg, Ving, Spies, Globetrotter ja lentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia panostavat tulevaisuuteen ja lennot jatkuvat huomenna tiistaina.

Tjäreborg, Ving, Spies, Globetrotter ja lentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia ovat jo vuosien ajan kuuluneet Pohjoismaiden kannattavimpiin matkailuyrityksiin. Yhtiön hallitus on tehnyt päätöksen lentoliikenteen jatkumisesta tiistaista eteenpäin.

Matkanjärjestäjät keskittyvät nyt huolehtimaan asiakkaista, joiden lennot peruuntuivat maanantain aikana.

– Tilanne Thomas Cook Groupin ja sen henkilöstön ja asiakkaiden osalta on äärimmäisen valitettava, mutta on minun vastuullani huolehtia pohjoismaisen yksikkömme matkan jatkumisesta. Koska olemme itsenäinen ja kannattava yritys, olemme onnistuneet pankkien, rahoittajien ja takaajien avulla varmistamaan toimintamme jatkon, sanoo Magnus Wikner, pohjoismaisen konsernin toimitusjohtaja.

– Meillä on suuri vastuu asiakkaitamme, työntekijöitämme, alihankkijoitamme ja yhteistyökumppaneitamme kohtaan. Olenkin erittäin iloinen, että olemme näin nopeasti löytäneet ratkaisun ja voimme edelleen panostaa toimintaamme Pohjoismaissa, jatkaa Wikner.

Thomas Cook Groupin konkurssilla ei ole suoraa vaikutusta pohjoismaisiin asiakkaisiin.

– Olemme yli 60 vuoden ajan saaneet olla luomassa lomaelämyksiä ja -muistoja pohjoismaisille asiakkaillemme, ja tulemme tekemään niin myös jatkossa, sanoo Wikner.