Tjäreborgin pohjoismainen asiakaskysely osoittaa: Luksusmatkalla panostetaan tasokkaaseen hotelliin

- Tjäreborg kokoaa kaikki luksushotellinsa ”Signature by Tjäreborg” -nimen alle

Luksusmatkalla halutaan asua tasokkaassa hotellissa. Lentomatkalla halutaan istua mukavammin tilavimmilla paikoilla. Luksushotellin tulee tarjota runsas ja vaihteleva aamiaisbuffet. Muun muassa nämä asiat selvisivät Tjäreborgin ja sen pohjoismaalaisten sisaryhtiöiden Vingin ja Spiesin luksusmatkoja koskevasta asiakaskyselystä*, johon vastasi 32 773 pohjoismaalaista.

Noin puolet (52 %) pohjoismaalaisista on asunut joskus luksushotellissa. Suomalaisista luksushotellissa on asunut 46 %, tanskalaisista 44 %, ruotsalaisista 54 % ja norjalaisista 63 %. Useimmille pohjoismaalaisista luksusmatka tarkoittaa miellyttävää lentomatkaa paremmilla istumapaikoilla ja tasokasta hotellia jossakin rauhallisessa paikassa paratiisirannalla.

Runsas aamiaisbuffet ja hyvät sängyt tyynymenuineen ovat toivelistalla kaikissa Pohjoismaissa. Suomalaisille, ruotsalaisille ja tanskalaisille tulee luksushotellin ensisijaisesti tarjota runsas ja vaihteleva aamiaisbuffet kun taas norjalaisten mielestä tärkeintä hotellissa on korkeatasoinen ruoka- ja juomatarjoilu. Hyvän aamiaisen jälkeen suomalaisille seuraavaksi tärkeintä on hotellin keskeinen sijainti sekä mahdollisuus päästä suoraan uima-altaaseen oman huoneen terassilta. Kaikki pohjoismaalaiset arvostavat luksushotellissa laadukkaita sänkyjä ja monipuolista tyynyvalikoimaa.

Top 5 -lista – Mitä luksushotellin tulee pohjoismaalaisten mielestä tarjota?

SuomiRuotsiTanskaNorja
1Runsas ja vaihteleva aamiaisbuffetRunsas ja vaihteleva aamiaisbuffetRunsas ja vaihteleva aamiaisbuffetKorkeatasoinen ruoka- ja juomatarjoilu
2Hyvä ja keskeinen sijaintiHyvät, suuret sängyt useine tyynyvaihtoehtoineenKorkeatasoinen ruoka- ja juomatarjoilu sekä Keskeinen sijaintiRunsas ja vaihteleva aamiaisbuffet
3Suora käynti uima-altaalle omasta huoneestaKorkeatasoinen ruoka- ja juomatarjoiluKorkealuokkainen sisustus Hyvä ja keskeinen sijainti
4Hyvät, suuret sängyt useine tyynyvaihtoehtoineenHyvä ja keskeinen sijaintiSuuri kylpyhuone jossa sekä amme että suihkuHyvät, suuret sängyt useine tyyny-vaihtoehtoineen
5Suuri kylpyhuone jossa sekä amme että suihkuSuora käynti uima-altaalle omasta huoneestaHyvät, suuret sängyt useine tyynyvaihtoehtoineenSuuri kylpyhuone jossa sekä amme että suihku

Tjäreborg lanseeraa tänään ”Signature by Tjäreborg” -konseptin, johon on koottu luksushotellit

Uuteen ”Signature by Tjäreborg” -konseptiin on tarkoin valittu sellaiset viiden tähden luksushotellit, joiden palvelut, huoneet ja ravintolat ovat ensiluokkaisia. Sen lisäksi hotellit sijaitsevat parhailla paikoilla.”Signature by Tjäreborg” -konseptissa on kaikille sopivien Signature-hotellien lisäksi erityisesti perheille sopivia Signature-hotelleja sekä ilman lapsia matkustaville aikuisille soveltuvia Signature-hotelleja. Hotellien joukossa on hienostuneita boutique-hotelleja, spa-hotelleja, uniikkeja design-hotelleja sekä klassisia luksushotelleja.

”Signature by Tjäreborg” -konseptia tullaan kehittämään ja luksushotellin varaaville asiakkaille tullaan tarjoamaan erilaisia VIP-palveluita. Näitä ovat esimerkiksi pääsy lentokentän lounge-tilaan sekä yksityinen kuljetus lentokentältä hotelliin.

Luksusmatkaan kuuluu tasokkaampi lentokokemus
Jotta matka tuntuisi enemmän luksukselta, on myös lentomatkan oltava miellyttävä ja tasokas. Suurin osa kyselyyn vastanneista kertoo, että tärkeintä luksusmatkalla on, että lento lomakohteeseen on suora, ilman välilaskuja. Näin vastaa 84 % suomalaisista, 86 % ruotsalaisista, 87 % tanskalaisista ja 73 % norjalaisista.

- Yksi suurista tilauslentojen eduista on suorat lennot. Riippumatta siitä, matkustaako Mallorcalle tai Kuubaan, on lento suora. Tiedämme, että se on monille luksusta, sanoo Tjäreborgin tiedotuspäällikkö Arja Pucilowski. – Myös moniin kaukokohteisiin niin itään kuin länteen on Helsingistä suoria reittilentoja, jatkaa Pucilowski.

Top 3 -lista – Millainen lentomatkan tulee olla luksuslomalla?

SuomiRuotsiTanskaNorja
1Lennon tulee olla suora ilman välilaskujaLennon tulee olla suora ilman välilaskujaLennon tulee olla suora ilman välilaskujaLennon tulee olla suora ilman välilaskuja
2Aterioiden ja juomien tulee kuulua lentomatkan hintaanAterioiden ja juomien tulee kuulua lentomatkan hintaanAterioiden ja juomien tulee kuulua lentomatkan hintaanLennolla tulee olla tarjolla parempia istuimia, joissa enemmän jalkatilaa
3Lennolla tulee olla tarjolla parempia istuimia, joissa enemmän jalkatilaaLennolla tulee olla tarjolla parempia istuimia, joissa enemmän jalkatilaaLennolla tulee olla tarjolla parempia istuimia, joissa enemmän jalkatilaaAterioiden ja juomien tulee kuulua lentomatkan hintaan

* Asiakaskyselyyn on vastannut 6 988 Tjäreborgin asiakaspaneeliin kuuluvaa henkilöä. Sama kysely toteutettiin Tjäreborgin sisaryrityksissä Ruotsissa (matkanjärjestäjä Ving), Tanskassa (matkanjärjestäjä Spies) ja Norjassa (matkanjärjestäjä Ving). Ruotsissa kyselyyn vastasi 5 462 henkilöä, Tanskassa 13 879 henkilöä ja Norjassa 6 410 henkilöä. Kysely suoritettiin 4. – 17.4.2016. Asiakaspaneeliin voivat ilmoittautua kaikki matkailusta kiinnostuneet henkilöt ilman, että on matkustanut kyseisellä matkanjärjestäjällä.

Lisätietoja ”Signature by Tjäreborg” –hotelleista: http://www.tjareborg.fi/signature

Lisätietoja ja kuvia:

Tjäreborg on Suomen kolmanneksi suurin matkanjärjestäjä ja sen tarjonnassa on yli 400 matkakohdetta yli 50 maassa. Tjäreborg myy tilauslennoilla tehtäviä valmismatkoja, reittilennoilla tehtäviä kaupunki- ja kaukomatkoja, risteilyjä sekä myös pelkkiä lentolippuja ja hotellimajoituksia. Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on n. 190.000. Tjäreborg on osa Thomas Cook Northern Europe -konsernia, joka on Pohjoismaiden suurin matkan-järjestäjäkonserni ja johon kuuluvat matkanjärjestäjät Ving Ruotsissa ja Norjassa, Spies Tanskassa sekä tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä. Thomas Cook Group
plc:n vuosittainen matkustajamäärä on n. 20 miljoonaa.