Uusilla koneilla suoraan Kuopiosta Gran Canarialle

Uusilla koneilla suoraan Kuopiosta Gran Canarialle

Tjäreborgin suorat lennot Kuopiosta Gran Canarialle jatkuvat myös tänä talvena. Lennot lennetään Thomas Cook Airlinesin uusilla Airbus A321-koneilla.

Uudet Airbus A321-koneet ovat vähäpäästöisempiä ja polttoainetaloudellisempia kuin aikaisemmin käytössä olleet koneet. Paremman istumismukavuuden lisäksi matkustaja saa ergonomisten Recaro-istuinten ansiosta noin neljä senttimetriä lisää jalkatilaa.

- Suorat lennot on otettu tänäkin talvena hyvin vastaan Kuopiossa ja sen lähiympäristössä. Loka- ja marraskuun lähdöistä osa on jo loppuunmyyty. Muille talvikuukausille on vielä tilaa ja joulunpyhienkin viettoon pääsee vielä Kanarialle, sanoo Tjäreborgin tiedotuspäällikkö Arja Pucilowski.

- Olemme lentäneet Kuopiosta suoraan Kanariansaarille jo vuodesta 2004 lähtien. Nyt olemme erityisen iloisia voidessamme tarjota asiakkaillemme uusien koneiden myötä entistä enemmän matkustusmukavuutta, jatkaa Arja Pucilowski.

11 lomakohdetta ja 187 hotellia
Gran Canaria on Tjäreborgin suosituin ja suurin lomakohde. Suurimmat lomakohteet ovat perinteiset Playa del Ingles ja Puerto Rico, joissa Tjäreborgilla on yhteensä yli 100 hotellia. Las Palmas ja Maspalomas ovat seuraavaksi suurimmat, joissa molemmissa on kattava 22 hotellin valikoima. Perheiden suosikkikohteita ovat Arguineguin, Maspalomas, Puerto Rico ja Playa de Amadores.

Gran Canarialla voi viettää rennon rantaloman, aktiviteettiloman tai yhdistetyn ranta- ja kaupunkiloman. Saaren pääkaupunki Las Palmas viehättää alkuperäisyydellään ja paikallisasutuksellaan sekä kolme kilometriä pitkällä Las Canteras –uimarannallaan, joka on sekä paikallisten että lomailijoiden suosiossa. Yhdistelmämatkat, joilla vietetään yksi viikko Las Palmasissa ja toinen viikko jossakin Etelä-Gran Canarian rantalomakohteessa, ovat nykyisin hyvin suosittuja.

Ocean Beach Club – uutuus Gran Canarialla
Tjäreborg avaa joulukuussa ensimmäisen Ocean Beach Club -hotellinsa Gran Canarialle. Ocean Beach Club, eli O.B.C., on Tjäreborgin perhehotellikonsepti, joka toimii lähes samalla periaatteella kuin Tjäreborgin Sunwing-perhehotellit. Ocean Beach Club sijaitsee aivan meren äärellä Puerto Ricon ja Puerto de Moganin välissä Playa del Curan rannalla. Ocean Beach Club on pienehkö ja rauhallinen hotellikonsepti perheille, jotka arvostavat nykyaikaista designia, laatua ja rentouttavaa ilmapiiriä. Osasta huoneistoista on omalta terassilta suora käynti uima-altaalle ja Generous-huoneistoihin voi majoittua jopa kahdeksanhenkinen perhe.

Tjäreborgin suorat viikoittaiset lennot Kuopiosta Gran Canarialle alkavat 14. lokakuuta 2015 ja viimeinen lento on 30. maaliskuuta 2016.

Hintaesimerkkejä:
Lähtö Kuopiosta 2.12.2015, alkaen hinta 515 eur/hlö/vk, majoittuminen 3 tähden hotelliin
Lähtö Kuopiosta 27.1.2016, alkaen hinta 500 eur/hlö/vk, majoittuminen 3 tähden hotelliin

Kuvateksti:
Joulukuussa 2015 avattava Ocean Beach Club - Gran Canaria. Havainnekuva.

Tjäreborg kuuluu Pohjoismaiden suurimpaan matkanjärjestäjäkonserniin, Thomas Cook Northern Europeen (1,5 miljoonaa matkustajaa/vuosi). Tjäreborgin vuosittainen matkustajamäärä on n. 195.000. Thomas Cook Northern Europeen kuuluu matkanjärjestäjätoimintaa Suomessa (Tjäreborg), Ruotsissa (Ving ja Globetrotter), Norjassa (Ving) ja Tanskassa (Spies) sekä hotelliketjut Sunwing Family Resorts ja Sunprime Hotels ja tilauslentoyhtiö Thomas Cook Airlines Scandinavia. Thomas Cook Northern Europe on osa kansainvälistä matkailualan konsernia Thomas Cook Group plc:tä, joka on noteerattu Lontoon pörssissä. Thomas Cook Group plc:n vuosittainen matkustajamäärä on n. 23 miljoonaa.