Tänne suomalaiset matkustavat jouluna

Lontoo on suomalaisten suosituin matkakohde jouluna.  Aivan kuten ruotsalaisten ja norjalaistenkin. Tanskalaiset matkustavat puolestaan Wieniin.

Näin kertoo tuore nettimatkatoimisto Travellinkin tekemä tutkimus, joilla selvitettiin 17 000 pohjoismaalaisen matkustustapoja joulun ja uudenvuoden välillä.

”Suomalaiset ja tanskalaiset tekevät enemmän matkoja joulun aikaan kuin viime vuonna. Ruotsalaiset ja norjalaiset sen sijaan matkustavat vähemmän”, kertoo Travellinkin Suomen maajohtaja Anne-Marjut Väänänen.

Euroopan suurkaupungit vievät lähes koko joulumatkojen potin. Vain Thaimaan pääkaupunki Bangkok pääsee joulumatkojen Top-5 listalle.

”Matkojen keston piteneminen näkyy selvänä trendinä Travellinkin matkoissa nyt ympäri vuoden. Kun matkalle lähdetään, ollaan matkalla useampia päiviä kuin aikaisempina vuosina, jatkaa Anne-Marjut Väänänen.

”Koska joulun- ja uudenvuodenvapaat ovat pitkät tänä vuonna, useat jättävät matkojen varaukset myöhäiseksi. Mutta mikä parasta, edullisia matkoja on vielä runsaasti saatavissa”, sanoo Anne-Marjut Väänänen.

Joulumatkojen Top-5-lista

Suluissa oleva luku kuvaa viime vuoden joulumatkojen sijoitusta

Tänne suomalaiset matkustavat jouluna

3. Bangkok (1)
  4. Lontoo (2)
  5. Amsterdam (10)

Lisätietoja: Anne-Marjut Väänänen, maajohtaja Travellink Suomi, +358 41 522 2322, anne-marjut.vaananen@travellink.com

Tutkimus perustuu varauksiin, jotka on tehty 28.11.2013 mennessä ajalle 16.12.2013 – 4.1.2014.

• Matkailu

Travellink on Pohjoismaiden johtava nettimatkatoimisto Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Travellink tarjoaa palveluita kolmella eri liiketoiminta-alueella: vapaa-ajan matkoissa, liikematkoissa sekä kokous- ja ryhmämatkoissa. Travellink sekä eDreams, Go Voyages ja Opodo kuuluvat ODIGEO-ryhmään, Euroopan suurimpaan nettimatkatoimistoon. ODIGEO on edustettuna yhteensä 40 maassa Euroopassa, Pohjois-Amerikassa, Etelä-Amerikassa, Aasiassa, Afrikassa ja Oseaniassa. Yhtiö tarjoaa laajan valikoiman lentoja, hotelleja, autonvuokrausta sekä lento- ja hotellipaketteja.