Trend Micro julkaisee markkinoiden ensimmäisen tekoälypohjaisen kyberturva-avustajan

Trend Micro julkaisee tänään uuden generatiivisen tekoälytyökalun, Trend Companionin. Se on suunniteltu auttamaan tietoturva-asiantuntijoita työssään tehostamalla työnkulkuja ja lisäämällä tuottavuutta.

- Tietoturvatiimit kamppailevat jatkuvasti voimiensa äärirajoilla, sillä heitä kuormittaa työn valtava määrä ja uhkatiedon monimutkaisuus. Trend Companion on meidän vastauksemme heidän hätähuutoonsa. Se on innovatiivinen generatiivinen tekoälyavustaja, joka selkeyttää työntekoa ja nopeuttaa tietoturvatoimia, kertoo Kalle Salminen, Trend Micron kyberturva-asiantuntija. Se on esimerkki transformatiivisesta innovaatiosta, joka on johtavan kyberturvallisuusalustamme perusta. Siinä missä kilpailijamme hidastelevat omien tuotteidensa suhteen, niin me panostamme tosissamme tuodaksemme uuden tuotteemme markkinoille nopeasti, silti laadusta tinkimättä.

Trend Companion voi lyhentää analyytikkojen riskianalysointiin ja uhkien tutkintaan kuluvaa aikaa 50 prosentilla tai enemmänkin. Selkokielinen käyttöliittymä puolestaan:

• Selittää ja kontekstualisoi hälytyksiä
  • Määrittelee uhat ja suosittelee niihin räätälöityjä vastatoimenpiteitä
  • Tutkii ja selittää monimutkaiset skriptit ja komentorivit
  • Auttaa analyytikoita kehittämään ja suorittamaan monimutkaisia uhkahakuja
  • Auttaa tietoturvatiimiä kehittämään OSQuery-kyselyitä IR- ja Forensics-moduuleissa

Analyytikot ennustavat, että generatiivinen tekoäly sisällytetään aikanaan kaikkiin tärkeimpiin tietoturvatuotteisiin. Trend Micro on kuitenkin tämän kehityksen keihäänkärjessä. Trend Vision Onen uhkahälytykset ovat mallipohjaisia, jotta ne kykenisivät mukautumaan jatkuvasti muuttuvaan uhkakuvaan. Pelkkä tekoäly ei silti riitä pitämään tietoturvatiimien tehokkuutta jatkuvasti huippuvireessä. Kriittisintä on data, jonka pohjalle tekoäly rakennetaan. Tämä on Trend Micron maailmanlaajuisen uhkatutkimusryhmän ja Zero Day Initiative -ohjelman suurin arvo - niiden tuloksena on luotu maailman suurin yksittäisistä toimijoista riippumaton haavoittuvuuksia etsivä palkkionmetsästysohjelma, josta kertyvää dataa hyödynnetään myös Trend Companionissa.

Trend Vision Onen ja Companionin GenAI-ominaisuuksien mukautuvien ja mallipohjaisten uhkahälytysten yhdistelmä voi nopeuttaa uhkiin reagointia jopa 30 prosentilla, nopeuttaa raportointia jopa kahdella tunnilla per raportti sekä parantaa hyökkäysten torjuntaa.

Trend Companion auttaa minimoimaan uhkia ja verkkorikollisten iskuja jo ennen niiden toteutumista.

Lisätietoja tekoälypohjaisesta Trend Vision One -alustasta osoitteessa https://www.trendmicro.com/en_us/business/products/one-platform.html.