Trend Micro julkaisee suojauksen 5G-yksityisverkoille ja reunalaskennalle

Trend Micro julkaisee suojauksen 5G-yksityisverkoille ja reunalaskennalle

Trend Micro esitteli tänään uuden Mobile Network Security -ratkaisunsa, joka tarjoaa kattavan verkko- ja päätelaitesuojan uuden aikakauden IoT ja 5G verkoille.

Yksityiset verkot ovat luonnollinen valinta monille yrityksille, sillä ne tarjoavat pienen viiveen, häiriöttömät yhteydet ja turvallisen toimintaympäristön. Useiden tietoturvajohtajien ongelmana kuitenkin on IT, OT ja CT tietoturvan yhdistävän osaamisen puuttuminen.

‒ Yksityiset verkot ovat aina vain suositumpia, kun asiakkaille halutaan tarjota liiketoimintakriittisiä sovelluksia verkon reunoilla, kuten esimerkiksi ostoskeskuksissa, älykkäissä tehtaissa tai suuryritysten kampuksilla, kertoo Kalle Salminen, Trend Micron kyberturva-asiantuntija. Trend Micro on hyödyntänyt monipuolista, vuosikymmenien mittaista, kyberturvallisuusosaamistaan luodakseen Mobile Network Security -ratkaisun, joka on kattava alusta mobiiliverkoille ja ei-luotetuille IoT-laitteille.

Trend Micro Mobile Network Security koostuu kahdesta avaintekijästä:

Network Protection (Trend Micro™ Virtual Network Function Suite) tarjoaa nopean, tehokkaan ja pieniviiveisen virtualisoidun verkkoturvallisuusjärjestelmän 4G/5G/NB-IoT/CAT-M-laitteille. Network Protection suojaa konesalien ja niiden yhteydessä olevien ulkopuolisten laitteiden sekä palvelinkeskusten sisäisen verkkoliikenteen, samoin kuin reunalaskentalaitteiden ja eri verkkosegmenttien välisen liikenteen.

Endpoint Protection: Kattava päätelaitteiden ja IoT-laitteiden suojaus kahdella tapaa - fyysisellä SIM-kortilla ja ohjelmistopohjaisella Java-appletilla. Endpoint Protection mahdollistaa sallittujen laitteiden lisäämisen, paikannusrajat, laiteohjelmiston tarkistamisen, IMSI/IMEI-lukituksen, Zero Touch provisioinnin, kaksisuuntaisen todennuksen, on-demand TLS-avaimen luomisen, laitteiden eristämisen, tietojen salauksen, blockchain-salauksen ja paljon muuta.

Trend Micro Mobile Network Security julkaistaan arvioidusti maaliskuussa 2021. Lue lisää: Connected Security in the 5G and IoT Era. Lisätietoja oheisesta englanninkielisestä lehdistötiedotteesta.