Trend Micro tarjoaa kattavimman Zero Trust - ratkaisun ainutlaatuisella näkyvyydellä organisaation riskeihin

Kyberturvallisuuden edelläkävijä tukee ja turvaa työntekijöitä myös pandemian jälkeen

Trend Micro, kyberturvallisuuden globaali johtaja, tarjoaa kattavan näkyvyyden identiteettien sekä laitteiden luotettavuuteen, joka pohjautuu markkinoiden laajimpaan riskitietoon. Tämä on ensisijaisen tärkeää asiakkaille, jotka pyrkivät saavuttamaan Zero Trust- eli nollaluottamusmallin mukaisen tietoturvatason.

Lisätietoja Trend Micron Zero Trust -ratkaisusta osoitteessa: https://bit.ly/3wmYY5b

Tutkimusyhtiö Forresterin[1] mukaan "nollaluottamusmalli, Zero Trust Network Access (ZTNA), on pandemia-ajan tärkein kyberturvateknologia. Se on vapauttanut käyttäjiä antiikkisten VPN-ratkaisujen kahleista, ja samalla innoittanut organisaatioita miettimään kuinka tietoturvaa ja verkkoratkaisuja voidaan käyttää ja kehittää niin tänään kuin tulevaisuudessa."

Koteihin ja muihin etätyöpisteisiin hajaantuneet työntekijät hyödyntävät mitä erilaisimpia laitteita käyttäessään organisaatioidensa palveluja ja tietojärjestelmiä. Niitä ylläpidetään monissa eri paikoissa, kuten yritysten omissa palvelinkeskuksissa, pilvessä ja SaaS-pohjaisina sovelluksina. Yritykset eivät voi kuitenkaan enää olettaa, että edes varmennetut tai luotetut laitteet tai käyttäjien henkilökohtaiset kirjautumiset järjestelmään olisivat turvallisia.

Nollaluottamusmalli on keskeinen strategia kriittisten tietojen ja järjestelmien turvallisuuden parantamiseksi, sillä se perustuu käyttäjien ja laitteiden tunnistamiseen kaikissa tilanteissa. Päätös pääsyn sallimisesta palveluun perustuu joka kerta uudelleen tehtävään riskiarvioon. Nollaluottamusmalli on tulevaisuuden ratkaisu, jolla voidaan varmistaa jatkuvasti muuttuvan hybridityöpaikan turvallisuus perinteisiä tietoturvaratkaisuja ketterämmin ja tehokkaammin.

Markkinoilla on kuitenkin sekaannusta. Päätöksiä luottamuksesta ja käyttöoikeuksista tehdään ilman riittävää ymmärrystä tai käsitystä joidenkin Zero Trust -ratkaisuina markkinoitujen tuotteiden käyttötilanteista tai riskeistä.

"Teknologiatoimittajat ovat jo vuosia tarjonneet Zero Trust -ratkaisuja lätkimällä niitä mainostavia tarroja kaikenlaisten tuotteiden päälle ymmärtämättä miten luottamusta edes mitataan", kertoo Kalle Salminen, Trend Micron kyberturvallisuusasiantuntija. "Trend Micro on ainutlaatuisessa asemassa tarjota kriittistä tietoa identiteetistä ja turvallisuudesta XDR-ratkaisullaan, joka tarjoaa kattavan näkyvyyden käyttäjien laitteisiin, tunnuksiin ja palveluihin, kuten sähköpostiin, mitä tarvitaan menestyksellisen nollaluottamusstrategian rakentamiseen."

Trend Micron nollaluottamusstrategia hyödyntää Trend Micro Vision Onen ominaisuuksia. Se tarjoaa alan laajimman XDR-ratkaisun, joka tarjoaa kattavan ja ymmärrettävän näkyvyyden sähköpostijärjestelmien, pilvipalvelujen, sisäverkkojen ja SaaS-pohjaisten sovellusten telemetriaan. Strategia tarjoaa jatkuvan, reaaliaikaisen turvallisuustilanteen arvioinnin ja täydellisen tilannekuvan, jotta tietoturvatiimit voivat tehdä harkittuja päätöksiä.

Ydinkohdat yrityksille:

• Riskien ja turvallisuustilanteen arviointi perustuen käyttäjän, laitteen, sovelluksen ja sisällön jatkuvaan arviointiin. Järjestelmä tukee automaattista käytön ja käyttöoikeuksien valvontaa, automaattisia hälytyksiä tietoturvatiimille ja tarjoaa CISO- ja SOC-ylläpitäjille näkyvyyden, jotta nämä voivat tehdä päätöksiä parhaaseen mahdolliseen tietoon nojautuen.
  • Suojattu yhteys muodostetaan riskianalyysin jälkeen aina, kun laite tai käyttäjä yrittää käyttää yrityksen resurssia. Tämä sisältää Cloud Access Security Broker (CASB) API-rajapintojen integroinnin SaaS-pohjaisiin sovelluksiin, verkon valvontapisteet ennen yritysverkkoon yhdistämistä ja mahdollisuuden estää sovelluksia käyttämällä olemassa olevia päätelaiteagentteja.

SOC-tietoturvatiimien pääsy sähköpostijärjestelmien seurantaan on erityisen tärkeää, sillä tietojen kalastelu käyttäjien kautta saattaa olla merkki käyttäjätilin altistumisesta haittaohjelmille. Se on myös usein ensimmäinen havainto juuri alkaneesta kiristysohjelmahyökkäyksestä.

Asiakkaat voivat hyödyntää Trend Micron Zero Trust-pisteytyksiä lähettäessään tietoja API-rajapintojen kautta kolmansien osapuolten SASE-ratkaisuihin, mikä luo järjestelmälle lisäarvoa. Ylemmän portaan päättäjät voivat hyödyntää järjestelmän tarjoamaa informaatiota ja sen tuottamaa näkyvyyttä ymmärtääkseen paremmin, millä tavoin organisaation tietoturvan tilanne muuttuu ajan myötä.

[1] Forrester,New Tech: Zero Trust Network Access, Q2 2021(David Holmes, April 2021)