Parempaa muottityön suunnittelua ja muottikaluston hallintaa Trimblen ja Avontuksen yhteistyöllä

Betonirakenteiden urakoitsijat kohtaavat usein haasteita muottityön arvioinnissa, suunnittelussa ja hallinnassa. Sujuvaan ja virheettömään muottityöhön tarvitaan täsmällisiä ja helposti ymmärrettäviä suunnitelmia, koska puutteellinen suunnittelu aiheuttaa kalliita myöhästymisiä, jotka vaikuttavat koko projektiin. Lisäksi on tärkeää tietää missä ja milloin muottikalustoa tarvitaan. Trimble ja Avontus ovat ryhtyneet yhteistyöhön auttaakseen betonirakenteiden urakoitsijoita ratkaisemaan näitä haasteita.

”Tekla Structures sisältää ainutlaatuiset betonirakenteiden valusuunnittelu - ja muottityökalut, mikä on muuttanut asiakkaidemme työskentelyä muottien parissa suuresti.” sanoo Andy Dickey, Business Development Manager, Trimbleltä. ”Tehokas tietomallinnus tekee tarkkojen muottityösuunnitelmien tekemisestä entistä nopeampaa. Urakoitsijat näkevät miten muottityö on suunniteltu ja voivat hallita työtä tehokkaasti.”

Parantaakseen asiakkaiden operatiivista tehokkuutta, Trimble on nyt ryhtynyt yhteistyöhön Avontuksen kanssa. Yhteistyö mahdollistaa betonirakenteiden urakoitsijoille ja muottitoimittajille sujuvan ja tehokkaan tavan arvioida, suunnitella ja hallita muottityötänsä. Tekla Structuresilla mallinnettu muottitieto voidaan nyt integroida Quantify:in, Avontuksen työkalustonhallintaohjelmistoon.

”Pullonkaula muottikaluston hallinnassa on aina ollut helppokäyttöisten materiaalilistojen puute,” sanoo Brian Webb, Avontuksen toimitusjohtaja/perustaja. ”Kun kalustoa pitää lähettää useita valuja varten työmaalle, on todella tärkeää koostaa tarkka lista työssä tarvittavista muottimateriaaleista. Listojen avulla tiedetään tarkalleen mitä muottimateriaaleja pitää lähettää työmaalle työn valmiiksi saamiseksi, ja samoin mitä palauttaa takaisin, kun muottityö on valmiina.”

Tekla Structuresin yhdistäminen Quantify:in nostaa alan ihan uudelle tasolle. Muottien mallintaminen ja detaljointi on nyt integroitu työkaluston kokonaisuuden hallintaan.

”Onpa kyseessä pieni betonirakenteiden urakoitsija tai suuri monikansallinen muottitoimittaja, Tekla Structuresin ja Avontuksen Quantify:n yhdistelmä mahdollistaa suurempien ongelmien ratkaisun muottityön suunnittelussa ja hallinnassa. Integraatio ohjelmistojemme välillä parantaa merkittävästi heidän toimintaansa,” Dickey sanoo.

Lue lisää Teklan ratkaisusta betonirakenteiden urakoitsijoille

Trimblen suunnittelu- ja rakennusliiketoimintayksikköön kuuluvan Trimble Buildingsin painopisteenä on rakennusten elinkaaren (suunnittelu-rakennus-käyttö) optimoivat ratkaisut. Trimblen tavoitteena on uudistaa toimialaa – lisätä tuottavuutta tehokkailla ratkaisuilla, jotka helpottavat tiedonvälitystä ja yhteistyötä. Ratkaisut tukevat arkkitehtien, suunnittelijoiden ja urakoitsijoiden työtä lisäämällä ketteryyttä, tehokkuutta ja saatavilla olevan tiedon määrää. Trimble Buildingsin ratkaisuja on käytössä yli 150 maassa, ja ne muuttavat maailmanlaajuisesti infrastruktuurien ja rakennusten suunnittelu-, rakennus- ja käyttötapoja. Lisätietoja osoitteessa www.trimble.com.

Quantify

Quantify tekee muottityön hallinnasta helppoa. Käyttäjäystävällisestä ohjelmasta voit tarkkailla kalusteluetteloa, lähettää materiaaleja, luoda laskuja, valvoa työkuluja, asettaa muistutuksia, hallita uudelleenvuokrauksia ja valvoa kaikkia projektejasi. Custom catalogia käyttämällä Quantify jäljittää missä työkaluston osat ovat ja laskee paljonko olet velkaa vuokrakalustosta. Kun haluat tietää enemmän, hae vain raportti. Pysyt ajantasalla liiketoiminnastasi ja aikaa jää enemmän muihin töihin. Tietoa Quantifysta: www.avontus.com

Avontus

Avontus on tuottanut laadukkaita ohjelmistoja vuodesta 2002 lähtien, keskittyen muottityö-, tuki- ja rakennustelinealoihin. Heidän helppokäyttöinen ja huolellisesti testattu ohjelmistonsa on alansa teknisesti edistynein.

Andy Dickey, Business Development Manager, Trimble, andy.dickey@trimble.com
Andrew Smith, Business Development Manager, Avontus, andrew.smith@avontus.com