TUI esittelee matkailun trendit 2021

TUI esittelee matkailun trendit 2021

Koronapandemialla on ollut valtava vaikutus matkustamiseen vuonna 2020. Vuosi on pitänyt sisällään karanteeneja, rajoituksia ja erillään oloa ihmisistä, joista välitämme. Monet meistä odottavat jo uutta vuotta ja uutta alkua. Kulunut vuosi on tuonut mukanaan myös paljon uuden oppimista ja uusia toimintatapoja, jotka vaikuttavat ajattelutapaamme ja käytökseemme. Tämä pätee myös matkailuun ja päätöksiin, sitten kun varaamme seuraavaa lomamatkaa. TUI esittelee viisi matkailun trendiä vuodelle 2021, jotka perustuvat asiakastietoihin ja -kyselyihin, sekä varaustilanteeseen.

NOSTALGIAMATKA
Oltuaan eristyksissä suurimman osan vuodesta 2020, matkailijat haluavat taas nähdä läheisiään ja paikkoja, joita ovat kaivanneet. Kun ensi vuonna yhdessäolo on taas turvallisesti mahdollista, monet meistä lähtevät rakkaimpiensa kanssa yhteiselle matkalle. Matkakohteiksi valitaan tutut suosikkikohteet ja paikat, joihin on ollut ikävä. Ihmiset haaveilevat palaavansa takaisin ja kokevansa samat tuntemukset ja kokemukset kuin ennenkin.

TEE HYVÄÄ, VOI HYVIN
Kuluneen vuoden aikana oman terveyden ja hyvinvoinnin merkitys on noussut ja se pidetään mielessä myös lomaa valittaessa. Sen sijaan, että hikoilisimme kuntosalilla, usealla meistä on kokonaisvaltaisempi lähestymistapa terveyteen ja hyvinvointiin.

Lomailijat haluavat majoittua hotelleissa, joissa on panostettu terveelliseen, mutta kuitenkin herkulliseen ruokaan. Myös luonto tulee olemaan tärkeässä roolissa ja retkiksi valitaan esimerkiksi pitkiä vaelluksia vuorenrinteille tai melontaretkiä upeissa maisemissa. Hyvinvoinnin lisäksi haluamme myös tehdä hyvää. Ihmiset haluavat lomailla vastuullisella tavalla ja antaa oman panoksensa paikallisille yhteisöille. Esimerkiksi ostamalla paikallisesti tuotettuja luomutuotteita, osallistumalla rantojen siivoamiseen tai vaikkapa auttamalla vastasyntyneitä kilpikonnavauvoja pesästä turvallisesti mereen.

LIFE GOALS  Aika toteuttaa unelmia
Meillä kaikilla on se lista unelmista, jotka jonain päivänä pitäisi toteuttaa. Vuonna 2021 tulemme raksimaan listan kohtia tehdyiksi. Miksi odottaa? Pandemia on saanut meidät arvioimaan asioita uudella tavalla. Tekosyyt, jotka estivät meitä aiemmin, tuntuvat nyt pieniltä. Ja meillä on nyt ollut aikaa unelmoida ja suunnitella. Kun maailma taas aukeaa, monet totetuttavat haaveitaan ja matkustavat unelmakohteisiinsa.

WORKATION – Työn ja lomailun yhdistäminen
Ota kannettava tietokone mukaan ja viivy kohteessa ylimääräinen viikko? Vuosi 2020 on opettanut meille, että on mahdollista työskennellä sujuvasti myös etänä. Meistä on tullut joustavampia ajattelutavassamme miten, missä ja milloin työskentelemme. Etätyö mahdollistaa, että voimme yhdistää lomaan työnteon ja matkustaa kauemmaksi ja viipyä kohteessa pidempään. Mikä olisikaan ihanampaa, kuin tehokkaan työpäivän jälkeen sukeltaa uima-altaaseen ja nauttia auringon lämmöstä. Miltä kuulostaisi työskentely palmujen alla Thaimaassa tai uima-altaan reunalla Kreikassa? Etätyön kannalta hyvä WI-FI yhteys hotellihuoneessa, aulassa tai uima-altaalla on ehdottoman tärkeää.

PLAY IT SAFE – Turvallisesti lomalle
Terveys ja turvallisuus ovat prioriteettilistamme kärjessä, kun seuraavan kerran lähdemme lomalle. Ne ovat yhtä tärkeitä myös ihmisille, jotka asuvat kohteissa, jonne matkustamme. Toimenpiteet, joita matkanjärjestäjät ovat ottaneet käyttöön pandemian aikana turvallisen loman varmistamiseksi ovat yhtä tärkeitä myös vuonna 2021, kuten esimerkiksi käytännöt lentokoneissa, kuljetuksissa ja hotelleissa.