Robinson Club Maldives -hotelli, Malediivit

TUI selvitti: Suomalaisten himotuin lomakohde on Malediivit, retkisuosikit löytyvät Mauritiukselta

Malediivit, Mauritius ja Karibian risteilyt muodostavat suomalaisten himotuimpien lomakohteiden kärkikolmikon. Tämä selviää matkanjärjestäjä TUIn tammikuussa tekemästä Himotuin loma 2018 -äänestyksestä, johon osallistui yli 52 000 suomalaista.

Nyt toista kertaa järjestetty Himotuin loma -äänestys kertoo, että suomalaiset haaveilevat edelleen rantalomista kaukaisilla, valkohiekkaisilla paratiisisaarilla. Tällä kertaa kärkisija kuitenkin vaihtui, kun Malediivit kiilasi viime vuoden voittajan Mauritiuksen ohi himotuimpana lomakohteena. Kolmannelle sijalle lipuivat Karibian risteilyt.

– Malediivit ja Mauritius himotuimpien kohteiden kärjessä eivät sinänsä yllätä. Monelle nämä paratiisisaaret turkooseine laguuneineen, huojuvine kookospalmuineen ja epätodellisen valkeine rantoineen kuuluvat ns. kerran elämässä -unelmiin. Karibian risteilyjen nousu pronssisijalle puolestaan kertoo siitä, että suomalaisetkin alkavat olla valmiita hyppäämään mukaan jo muissa Pohjoismaissa jylläävään risteilybuumiin, sanoo Anna-Maria Mettin, TUI Finlandin Head of Digital Sales & Marketing.

Ylivoimaisesti kiinnostavimmaksi retkikohteeksi äänestäjät valitsivat Mauritiuksen – kaikki kolme himotuinta retkeä löytyvät juuri täältä. Erityisesti saaren historiaan, luontoon ja kulttuuriin keskittyvät retkikokonaisuudet houkuttavat. Esimerkiksi Tropical Spices -retkellä vieraillaan Pamplemoussen maailmankuulussa puutarhassa, jossa voi ihastella mm. jättiläismäisiä vesililjoja ja satoja muita harvinaisia kasveja. Lisäksi tutustutaan saaren pääkaupunkiin Port Louisiin ja sen maustetoriin.

Himotuimpien hotellien kärkikolmikolle voitokkaita ominaisuuksia olivat sijainti pitkän, rauhallisen rantaviivan äärellä, hyvät aktiviteettimahdollisuudet, monipuolinen All Inclusive – ja ripaus luksusta.

– Äänestyksessä kolmanneksi kirineessä Robinson Club Maldives -hotellissa voi esimerkiksi asua veden päälle paaluille rakennetuissa Water Villoissa. Robinson-konseptin mukaisesti hotelli tarjoaa monipuolisia liikuntamahdollisuuksia, terveellistä ruokaa ja ylellistä nautiskelua. Jooga- ja treenitunteja järjestetään ulkona upein merinäkymin, kuvailee Mettin.

Suomalaisten himotuimmat lomakohteet, hotellit ja retket 2018:

Kohteet:

1. Malediivit

2. Mauritius

3. Karibian risteilyt

Hotellit:

1. Kuredu Island Resort & Spa TTTT, Malediivit

2. Sugar Beach TTTT+, Mauritius

3. Robinson Club Maldives TTTT+, Malediivit (pääkuvassa)

Retket:

1. Idän helmet, Mauritius

2. Tropical Spices, Mauritius