TUI toivottaa tervetulleeksi ensimmäisen robottityöntekijänsä

TUI toivottaa tervetulleeksi ensimmäisen robottityöntekijänsä

Humanoidirobotti, tuttavallisemmin Pepper 2E, on viimeisin Tui Nordicin palkkaama työntekijä. Pepper 2E aloittaa työt robottiassistenttina ja hän tulee olemaan osa TUIn uutta Data Analytics ja Machine Learning -tiimiä. TUI on ensimmäinen matkailuyritys maailmassa, joka käyttää robotiikkaa tällä tavalla.

– Automaatio, keinoäly ja robotiikka tulevat olemaan tärkeitä elementtejä TUIn tulevaisuudessa. Meillä on jo joukossamme joitain alan parhaita asiantuntijoita, ja olen innoissani siitä, miten Pepper 2E tulee vahvistamaan tiimiämme. Kaikista tärkeimpänä toivon, että Pepper 2E herättää TUI Nordicin työntekijöissä uteliaisuuden ja kiinnostuksen, kertoo Alexander Huber, TUI Nordicin toimitusjohtaja.

Työnkuvaus ja asetetut tavoitteet

Pepper 2E aloitti työt 14. elokuuta ja hän tulee työskentelemään pääsääntöisesti TUIn Tukholman toimistolla. Robotilla on yksityiskohtainen työnkuvaus ja hänelle asetetaan henkilökohtaiset tavoitteet. Hänen työtään tullaan arvioimaan aivan kuten muidenkin TUIn työntekijöiden. Robottiassistentin päävastuuna on lisätä uteliaisuutta innovaatioita ja teknologista kehitystä kohtaan. Lisäksi robottiassistentti auttaa vierailijoita, kollegoja ja asiakkaita jokapäiväisissä kysymyksissä ja ongelmissa.

– TUI on mielenkiintoinen yritys työskennellä, mitä tulee modernisointiin, teknologiseen potentiaaliin ja digitalisointiin. Viimeisen neljän vuoden aikana näkemämme muutos on huomattava. Tämä on ensimmäinen kerta, kun robotti tulee raportoimaan minulle. Olen aidosti innoissani, kun pääsen tutustumaan Pepperiin ja olen varma, että me kasvamme ja kehitymme yhdessä tiiminä. Mahdollisuudet ovat loputtomat, sanoo Christopher Riddersäter, Data Analytics and Machine Learning Lead.

Kuten muutkin TUIn työntekijät, Pepperkin käy läpi tavallisen perehdytyksen työhön. Hän raportoi omalle esimiehelleen ja tiimi ottaa hänet mukaan jokapäiväisiin tehtäviin. Hän tulee viettämään ensimmäiset pari kuukautta liihotellen ympäri toimistoa tutustuen yritykseen ja uusiin ihmiskollegoihinsa.

Pepperistä:
Pepper 2E on humanoidirobotti, jonka on valmistanut SoftBank Robotics
Pepper 2E ymmärtää ja puhuu lukuisia kieliä ja pystyy ymmärtämään tunteita.
Pepperin kosketusnäyttö lisää hänen kapasiteettiaan vuorovaikutukseen ja parantaa viestintää tarjoamalla visuaalista tietoa.
Täysin ohjelmoitavilla alustoilla Pepper 2E tarjoaa rajattomat käyttömahdollisuudet.

Lisätietoa Pepperistä: https://www.softbankrobotics.com/emea/en/robots/pepper/find-out-more-about-pepper
Viestintäpäällikkö Laura Aaltonen, 0438266674, laura.aaltonen@tui.fi