TUIn Care Travel helpottaa asiakkaita tekemään vastuullisempia lomapäätöksiä

Matkanjärjestäjät ovat jo pitkään työskennelleet kestävämmän matkailun hyväksi. TUIn teettämän tutkimuksen mukaan kuitenkin vain noin puolet suomalaisista ovat tietoisia, että voivat tehdä vastuullisia päätöksiä valitessaan hotellia seuraavalle lomatkalleen. TUI lanseeraa Care Travel -tunnuksen helpottamaan asiakkaita valitsemaan vastuullisempia lomavaihtoehtoja.

TUIn kaikki omat hotellit ovat tänä päivänä ympäristösertifioituja ja pohjoismaalaisista asiakkaista jo 75 prosenttia majoittuu ympäristösertifioiduissa hotelleissa. Tavoitteena on nostaa tämä luku 80 prosenttiin vuoden 2022 aikana.

Mikä on Care Travel?
Care Travel on TUIn oma tunnus, joka auttaa asiakkaita valitsemaan vastuullisempia lomavaihtoehtoja. Care Travel -tunnuksella merkityillä hotelleilla on joko Global Sustainable Tourism Council tai ISO ympäristösertifiointi. Asiakkaan varatessa ympäristösertifioidun hotellin, kompensoi TUI majoituksesta ja kuljetuksista lentokentän ja hotellin välillä aiheutuvat päästöt, sekä lahjoittaa euron jokaista matkustajaa kohden TUI Care Foundation -säätiölle. Lahjoituksella edistetään kohteissa lasten ja aikuisten koulutusta, sekä eläinten ja ympäristön suojelua. Tavoitteena on lahjoittaa noin 800 000 EUR vuonna 2022.

Listietoa Care Travel -tunnuksella merkityistä hotelleista löydät täältä.

Tutkimuksen TUIlle teetti NOVUS 12-22.11.2021 ja siihen vastasi 1019 suomalaista.

• Loma

• hotelli
  • loma
  • vastuullisuus