Gaudimaisen näyttävää luomucavaa loppuvuoden juhlavimmassa paketissa

Kestäviä kuplia juhlakauteen - Vilarnau Organic Cava Seco.

Kansainvälisesti palkittu Vilarnau tuo Alkon vakiovalikoimaan luomutuotetun cavan näyttävässä, Antoni Gaudin inspiroimassa pakkauksessa.

Vilarnau Seco on juhlava, puolikuiva ja keskihapokas kuohuviini. Maussa kypsää sitrusta, aprikoosia, päärynäisyyttä, hentoa paahteisuutta. Juhlava viini on luomu ja se sopii vegaaneille.

Castell de Vilarnaun tilalla on tuotettu cavaa jo vuodesta 1948. Vilarnaun viinitarhat sijaitsevat Katalonian sydämessä, Alto Penedèksen alueella, lähellä Barcelonaa. Vilarnaun missiona on tuottaa maailman parhaat cavat sekä alkoholittomat kuohuviinit luonnonmukaisesti ja ympäristöystävällisesti. Vilarnaulla on Katalonian paikallishallinon myöntämä luonnonmukaisen viljelyn sertifikaatti, Wineries for Climate Protection (WtCP). Sertifiointi edellyttää mm. viljelytoimien sopeuttamista vallitseviin luonnonoloihin ja luopumista kemiallisista torjunta-aineista. Vilarnaulla cavan valmistukseen tarvittavaa energiaa tuotetaan biomassasta ja kasteluvettä kierrätetään sadevesien muodostamasta järvestä.

Vilarnau on osa arvostettua Gonzales Byass -viinitaloa. Kaikilla Gonzales Byassin tuottajilla on ekologisen tehokkuuden ohjelmat, ja ne pyrkivät aktiivisesti suojelemaan ympäristöä.

Tuottaja on kerännyt useita merkittäviä palkintoja. Esimerkiksi Vilarnau Rose Organic Brut on hiljattain palkittu Espanjan parhaana viininä (“Best Spanish Wine”, Alimentos de España). Sama kuohuviini voitti myös kultaa arvostetussa Champagne and Sparkling Wine Championships -kilpailussa, jossa tuomarina toimi mm. suomalainen Essi Avellan. Tuote löytyy Alkon tilausvalikoimasta (11,99€).

Vilarnau Organic Cava Seco
Saatavilla laajasti Alkon myymälöistä.
Hinta: 12,98€ / 75 cl.
Rypäleet: 50% Macabeo, 35% Parellada, 15% Xarello.

Lisätiedot ja näytepyynnöt:
Nina Jansson, kategoriajohtaja/viinit, nina.jansson@brukett.fi, 040-724 4482.

www.brukett.fi
IG @brukett_drinks
FB @brukett

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika