Noita Wineryn Nouveau paikkaa Beaujolais Nouveaun puutetta Alkossa

Pitkin syksyä on uutisoitu huonosta satokaudesta Ranskan Bourgognessa, mistä syystä Alkon hyllyillä ei tänä vuonna nähdä Beaujolais Nouveau -viinejä. Suomen ensimmäinen ja ainoa "urban winery", Noita Winery, tuottaa juomia itävaltalaisista luomurypäleistä. Tänä vuonna Alkoon tulee saataville Noita Nouveau 2021.

Noita Nouveau valmistuu Zweigelt, Blaufränkisch ja Pinot Gris -rypäleistä. Luomurypäleet on poimittu käsin syyskuussa, toimitettu välittömästi kylmäkonteissa Fiskarsiin, jossa ne on jaloin poljettu. Noidan ideologiaan kuuluu puuttua juoman valmistumiseen mahdollisimman vähän ja sen sijaan antaa prosessin edetä luonnollisesti. Siksi juomaan ei ole pullotuksen yhteydessä lisätty sulfiitteja, eikä sitä ole suodatettu tai kirkastettu. Tummanpunainen Beaujolais-tyyliin valmistettu alkoholijuoma on kuiva ja keskitäyteläinen, ja mausta löytyy tummaa marjaa ja rento häivähdys vaaleanpunaista purukumia.

Noidan Nouveaussa yhdistyvät Beaujolais-alueen perinteinen hiilidioksidikäymisellä aikaansaatu nuori viini, itävaltalaiset alkuperäisrypälelajikkeet ja valmistuksen epätavallinen sijainti Suomessa. Juomassa on tuttu, mutta täysin uniikki tyyli.

Noita Nouveau sopii nautittavaksi esimerkiksi tapasten ja hyvän seuran kanssa. Tuote on luomu ja vegaaninen.

Noita Nouveau saatavilla Alkon verkkokaupasta ja tilausvalikoiman kautta maanantaista 22.11.2021 alkaen.
Hinta Alkossa 24,99€ / 75 cl.

Lisätiedot ja näytepyynnöt: Nina Jansson, kategoriajohtaja/viinit, p. 040-724 4482, nina.jansson@brukett.fi

www.noitawinery.fi
www.brukett.fi
IG @noitawinery