Visa Europe on FIA Formula E -sarjan virallinen yhteistyökumppani

Visa Europe on FIA Formula E -sarjan virallinen yhteistyökumppani

• Visa Europe jatkaa Formula E -sarjan sponsorointia kolme seuraavaa kautta vuoteen 2018 asti
  • Visa sponsoroi FIA Formula E -sarjan hallitsevaa mestaria Nelson Piquet Jr:a
  • Visa Fastest Lap -palkinto saa jatkoa tällä kaudella

Euroopan johtava maksuteknologiayhtiö Visa Europe on ilmoittanut maailmanlaajuisesta FIA Formula E -mestaruussarjan sponsoroinnista. Formula E on maailman ensimmäinen täysin sähköllä toimivien kilpa-autojen sarja. Sponsoroituaan koko viime vuoden Euroopan debyyttikauden osakilpailuja, Visa on nyt allekirjoittanut virallisen yhteistyökumppanuuden jatkuvalle kolmelle seuraavalle kaudelle vuoteen 2018 saakka. Toinen kausi alkaa Pekingissä 24. lokakuuta.

Sponsorointisopimuksen ansiosta Visa Europen jäsenpankit voivat hyödyntää Visan ja Formula E:n välistä yhteistyötä esimerkiksi tarjoamalla Visa-kortinhaltijoille majoitusmahdollisuuksia kilpa-ajojen aikana sekä järjestämällä Formula E -tapahtumiin liittyviä kilpailuja.

Maksuteknologiayhtiö ilmoittaa myös sponsoroivansa vuoden 2015 Formula E -mestaria Nelson Piquet Jr:a, josta tulee nyt Visa Driver Ambassador, ja siten Visa Europen ensimmäinen sponsoroitu kuljettaja. 22 vuoden kilpailu-uransa myötä Piquet Jr on menestynyt ja kunnioitettu kuljettaja, jolla kilpailu on verissä. Hän mm. voitti aiemmin tänä vuonna Berliinissä Visan Nopein Kierros -palkinnon. Palkinto myönnetään kunkin kilpailun nopeimman kierrosajan ajaneelle kuljettajalle.

Visan Fastest Lap -palkinto jatkaa keskeisessä roolissa Visa Europen uuden sponsorisopimuksen myötä. Mittatilaustyönä tehdyn palkinnon lisäksi nopein kuski saa jatkossakin 2 mestaruuspistettä FIA:lta muiden kisassa ansaittujen pisteiden päälle.

“Visa Europen kumppanuus Formula E:n kanssa yhdistää täydellisesti kaksi todella innovatiivista brändiä. Formula E ajaa eteenpäin muutosta kohti sähköisempää tulevaisuutta sekä samalla luo täysin uudenlaista moottoriurheilua. Sillä välin me Visalla luomme uudenlaista maksamista uraauurtavalla teknologialla saadaksemme maksamisesta nopeampaa, yksinkertaisempaa ja turvallisempaa. Me etsimme yhteistyökumppaneita, jotka vastaavat sitoutumistamme innovatiivisuuteen ja johtajuuteen, joten oli luonnollista jatkaa tämän kehittyvän urheilulajin tukemista maailmanlaajuisella sponsoroinnilla seuraavalle kolmelle vuodelle.” , Visa Europen myynti- ja markkinointijohtaja Mark Antipof kommentoi sponsorisopimusta.

“Olemme myös erittäin innostuneita voidessamme ilmoittaa Nelson Piquet Jr:n Visa Driver Ambassadoriksi. Tämä on ensimmäinen kerta, kun Visa Europe sponsoroi maailmankuulua kuljettajaa näin pitkällä sopimuksella. Samalla meille tarjoutuu upea mahdollisuus tiiviimpään yhteistyöhön fanien kanssa sekä tuoda heidät vieläkin lähemmäs toimintaa.” , Antipof jatkaa.

“Olemme iloisia siitä että Visa Europe on päättänyt tulla Formula E -mestaruussarjan viralliseksi yhteistyökumppaniksi. Viime kaudella he osoittivat sponsoroinnillaan Lontoon ePrix:ssä sekä Visa Fastest Lap -aloitteellaan innovatiivisuutta ja johtajuutta, joka saa Formula E -mestaruussarjan kukoistamaan. Visa on maailmanlaajuisesti tunnustettu yritys, joka on tunnettu uraa uurtavasta innovatiivisuudestaan. Juuri tällaiset ominaisuudet sopivat täydellisesti Formula E -mestaruussarjaan. Yhteistyö osoittaa Formula E -sarjan orastavaa profiloitumista ja menestystä Formula E -sarjalle.” , kuvaa Formula E -mestaruussarjan toimitusjohtaja Alejandro Agag.

“Olen todella ylpeä saamastani Visa Driver Ambassador -tittelistä kaudella 2015/2016. On suuri kunnia saada toimia maailmanlaajuisesti tunnetun yhteistyökumppanin kanssa joka on edelläkävijä alallaan. Maailman ensimmäisen sähköisten autojen kilpasarjan kuljettajana voin samaistua siihen määrätietoisuuteen, jolla Visa panostaa teknologiaan ja innovaatioihin. Olen innoissani voidessani työskennellä heidän kanssaan hienojen kampanjoiden kautta ensi kaudella.” , hehkuttaa Nelson Piquet Jr, 2014/2015 FIA Formula E -mestari.

Visa hyödyntää tätä sponsorisopimusta omien asiakkaidensa, jäsentensä sekö kauppiaiden kanssa kaikilla Euroopan markkina-alueilla yhdistäen erilaisia sosiaalisen, digitaalisen ja perinteisen markkinoinnin toimenpiteitä. Formula E:n innovatiivinen sosiaalisen ja digitaalisen median käyttö tuo fanit kilpailun ytimeen, ja uudenlaiset innovaatiot kuten FanBoost – jonka avulla fanit voivat äänestää ja siten kannustaa suosikkikuljettajaansa sosiaalisessa mediassa – vievät vuorovaikutuksen uudelle tasolle, mitä ei ole aiemmin nähty ammattiuheilun kentällä.

Visan uusi “Always On” on ilmaisu Visan asiakaslupauksesta sekä asemasta maksamisen keskiössä. Slogan tulee näkymään läpi Formula E -kilpailuissa koko mestaruuskauden.

Katso, mitä mieltä Nelson Piquet Jr on tuoreesta Visa Driver Ambassador -tittelistään:

Visa Driver Ambassador Nelson Piquet Jr kertoo, mikä tekee Formula E -mestaruussarjasta niin ainutlaatuisen:

Toimituksille:

Lisätietoa: http://visaeurope.com sekä http://fiaformulae.com
Korkearesoluutioisia kuvia: www.fiaformulae.com/media
tai FIA Formula E -sarjan viestintä: media@fiaformulae.com

Lehdistösuhteet, Zurich, puh: +41 (0) 58 888 8888.

FIA Formula E -mestaruussarjan taustaa:

Formula E on uusi FIA mestaruussarja, jossa kilpailevat Formula-autot ovat puhtaasti sähköllä toimivia. Sarja edustaa moottoriurheilun seuraavien vuosikymmenien tulevaisuudennäkymää ja toimii viitekehyksenä sähköautojen tutkimukselle ja kehitykselle. Sarjalla halutaan herätellä laajempaa sähköautoihin kohdistuvaa kiinnostusta sekä tukea kestävää kehitystä. Mestaruussarja, joka sai alkunsa syyskuussa vuonna 2014, jatkuu nyt kymmenessä maailman suurkaupungissa – mm. Lontoossa, Pekingissä sekä Miamissa, joissa kilpa-ajot ajetaan näiden suurkaupunkien ikonisten maisemien ja maamerkkien välittömässä läheisyydessä. Avajaiskauden ajan kymmenen joukkuetta, jolla jokaisella kaksi omaa kuljettajaa, kilpailevat keskenään jännittävässä ja uudenlaisessa sarjassa, jonka uskotaan puhuttelevan moottoriurheilun uutta kannattajasukupolvea. Koska sarja on avoin mestaruussarja, se tarjoaa samalla autojen valmistajille ja suunnittelijoille mahdollisuuden esitellä uusia sähköenergiaan liittyviä innovaatioita moottoriurheilun merkeissä ja tilaisuuden suunnitella autoja jotka täyttävät FIA:n tekniset vaatimukset.

Formula E:

Twitter: http://twitter.com/FIAformulaE (@FIAformulaE) #DrivetheFuture
Facebook: http://fb.com/fiaformulae
Youtube: http://youtube/fiaformulae
Kotisivu: http://fiaformulae.com

Nelson Piquet Jr

Moottoriurheilun ollessa verissä, ei ole yllättävää että FIA Formula E -mestaruussarjan voittaja Nelson Piquet Jr on jatkanut perheensä perinnettä.

Piquet Jr aloitti uransa Etelä-Amerikassa karting -sarjassa, mutta vaihtoi pian autourheilun pariin menestyen välittömästi Etelä-Amerikan F3:ssa. Voittaessaan F3 mestaruuden Iso-Britanniassa vuonna 2004, edessä oli muutto Eurooppaan. Brasilialaissyntyinen kuljettaja nousi nopeasti GP2 -sarjaan vuonna 2005. Vuonna 2006 lopettaessaan sarjan, Nelson ajoi toiselle sijalle kamppailtuaan ensin pitkään Lewis Hamiltonin kanssa.

Nelson jatkoi kilpauraansa F1 radoilla vuonna 2008 Fernando Alonson kumppanina. Hänen esityksensä, mm. toinen sija Saksan GP:ssä, auttoi koko tiimiä turvaamaan neljännen sijan valmistajien MM-sarjassa. Hän jatkoi tiimissä vuoteen 2009 asti.

Vuodesta 2010 Nelson alkoi menestyä Yhdysvalloissa NASCAR-sarjassa. Hänestä tuli kautta aikojen ensimmäinen brasilialainen kuljettaja joka voitti NASCAR-sarjan vuonna 2012. Sen jälkeen hän on voittanut myös NASCAR-kuorma-autojen sarjassa.

Vuonna 2014 hän osallistui Red Bull Global Rallycross -mestaruuskisoihin, ja teki heti vaikutuksen neljällä korokepaikalla ensimmäisen kauden aikana. Samaan aikaan hänet ilmoitettiin kilpailijaksi Formula E -sarjan debyyttikaudelle 2014/15. Tämä oli kuin paluu takaisin juurille. Hän päätti koko Formula E -sarjan debyyttikauden ensimmäisenä mestarina, voittaen Long Beach:n sekä Moskovan osakilpailut.

Visa Europe
Visa Europe on maksuteknologiayhtiö, jonka omistavat eurooppalaiset pankit ja maksupalveluyhtiöt 37 maassa. Visa Europe on maksamisen teknisen kehityksen keskiössä tarjoten asiakkailleen palveluita, joilla miljoonat eurooppalaiset kuluttajat, yritykset ja julkishallinnon toimijat voivat tehdä elektronisia maksusuorituksia. Sen omistajat vastaavat korttien liikkeellelaskemisesta ja käyttöpaikkaverkon kehittämisestä sekä päättävät kortinhaltijoiden ja kaupan toimijoiden maksamista palkkioista.

Visa Europe on Euroopan suurin maksutapahtumien välittäjä, se prosessoi yhteensä yli 16 miljardia tapahtumaa vuosittain – huippuhetkinä jopa 1 627 maksutapahtumaa sekunnissa. Euroopassa on yli 515 miljoonaa Visa-korttia. Jokaisesta Euroopassa kulutetusta 6 eurosta 1 euro on maksettu Visa-kortilla. Visa -korttien kokonaiskäyttövolyymi on yli 2 biljoonaa euroa, josta korttimaksujen määrä oli yhteensä 1,5 biljoonaa euroa.

Vuodesta 2004 lähtien Visa Europe on toiminut itsenäisenä, Visa Inc:stä riippumattomana yrityksenä. Yhtiö on rekisteröity Isossa Britanniassa ja sillä on eksklusiivinen, peruuttamaton ja ikuinen Visa – tuotemerkin käyttöoikeus Euroopassa. Yhtiöt toimivat yhteistyössä tarjoten mailmanlaajuisia Visa - maksupalveluja yli 200 maassa.

Lisätietoja: http://visaeurope.com ja @VisaEuropeNews