Visa tarjoaa ensimmäisenä maksuliikkenneverkkona mahdollisuuden USD Coin (USCD) -suorituksiin

Hyväksymällä USD Coin-suoritukset, Visa luo uusia siltoja digitaalisten ja perinteisten valuuttojen välille

SAN FRANCISCO, Maaliskuu 29, 2021

Visa tuo yhteen digitaalisen ja perinteisen fiat-rahan. USD Coin (USDC) on US dollarin tukema stablecoin, jolla voidaan tehdä Visa-suorituksia Ethereumissa, joka puolestaan on yksi eniten käytetyistä avoimen koodin lohkoketjuista (1). Visa pilotoi käytettävyyttä partnerinsa Crypto.com:in kanssa.Cryptocom on yksi maailman suurimmista krypto-alustoista. Visa tulee tarjoamaan USDC-maksumahdollisuutta muillekin partnereille myöhemmin tänä vuonna.

Digitaalisten valuuttojen tukeminen uutena maksuvälineenä on merkittävä askel Visan verkostostrategialle, joka tukee kaikkea rahaliikennettä sekä Visa-verkostossa että sen ulkopuolella. Hyödyntämällä globaalia kattavuuttaan, partnerimallia ja luotettua brändiään Visa tuo lisäarvoa koko ekosysteemille, mikä tekee kryptovaluutoista turvallisempia ja soveltuvampia maksukäyttöön.

Visa on rakentanut viimeisen vuoden ajan reittiä digitaalisen valuutan suorituksille kassainfrastruktuurialustallaan, jossa liikkuu miljardeja dollareita päivittäin tuhansien instituutioiden välillä yli 200 markkina-alueella 160 valuutassa. Yhteistyössä Anchoragen kanssa, - joka on ensimmäinen liittovaltion perustama digitaalinen omaisuuspankki ja Visan eksklusiivinen digitaalisen valuutan suorittamisen partneri - Visa on käynnistänyt pilotin, jossa Crypto.com voi lähettää USDC:tä Visalle suorittaakseen osan velvollisuuksistaan Crypto-comin ja Visan korttiohjelmassa.

Visan standandiprosessi edellyttää partnerilta suoritusta perinteisellä fiat-rahalla, joka saattaa lisätä kustannuksia ja monimutkaisuutta yrityksille, jotka on perustettu digitaalisille valuutoille. Mahdollisuus tehdä suoritus USDC:nä helpottaa Crypto.comia ja muita kryptonatiiviyrityksiä arvoimaan uusia liiketoimintamalleja ilman tarvetta perinteiselle fiat-rahalle kassa- ja maksuvirran hallinnassa. Visan kassapäivitykset ja integraatio Anchoragen kanssa myös vahvistaa Visan mahdollisuuksia tukea suoraan uutta keskuspankin digitaalista valuuttaa (CBDC) kun se otetaan käyttöön tulevaisuudessa.

“Kryptonatiivit fintechit haluavat partnereita, jotka ymmärtävät heidän liiketoimintaansa ja digitaalisen valuutan muotoon liittyviä monimutkaisuuksia” sanoo Jeff Kim, Head of Product Nordic and Baltics. ”Tämän päivän ilmoitus merkitsee merkkipaalua kyvyssämme vastata fintech-yritysten tarpeisiin liiketoimintansa hallinnassa niin stablecoin kuin kryptovaluutassa. Tämä on oikeastaan jatke sille mitä teemme päivittäin, turvallisten maksujen suorittamista kaikissa eri valuutoissa ympäri maailman.”

Kris Marszalek, Crypto.comin perustajajäsen ja CEO sanoo ”Olemme nähneet ennätysmäistä kasvua liiketoiminnassamme ja laajemmassa krypto-ekosysteemissä viimeisen vuoden aikana.Pystyäksemme kiihdyttämään maailman siirtymistä kryptovaluuttoihin tarvitsemme partnereita, jotka ymmärtävät tämän mahdollisuuden ja työkalut, joilla pääsemme markkinoille nopeammin ja tehokkaammin. Olemme olleet Visan partneri jo monta vuotta, ja olemme innoissamme voidessamme syventää suhdettamme maailmanlaajuisella sopimuksella stablecoin-maksuissa.

”Anchoragen alusta on rakennettu nimenomaan instituutioille kuten Visa, jotta he voivat luoda uusia kryptotuotteita. Olemme tehneet yhteistyötä Visan kanssa jo vuodesta 2019 ja olemme mielissämme nähdessämme ensimmäisten stablecoin-maksujen käynnistyvän Anchoragen API:ssa” kertoo Diogo Mónica, Anchoragen perustajajäsen ja presidentti.

Centre valvoo USDC:n lisenssiä ja Centren toimitusjohtaja David Puth sanoo ”Visa johtaa markkinoita innovatiivisella lähestymisellään maksuihin niiden eri muodoissa. Olemme erittäin vaikuttuneita heidän toiminnastaan. Se että USDC on mukana Visan verkostossa on meille suunnaton askel missiomme toteuttamisessa, jossa pyrimme yhdistämään stablecoineja käyttävän maailman Centre-standardeilla, alkaen USDC:stä

Lisätietoa päivän uutisesta: Visa blog.

1)“Suoritus” viittaa päivittäiseen varojen siirtoon Visan issuing ja acquiring partnerien välillä VisaNetissä vahvistetuista ja suoritetuista transaktioista. Se ei tarkoita yksittäisen kuluttajan tililtä tapahtuneita siirtoja.

Visa Inc.

Visa Inc. (NYSE: V) on maailman johtava digitaalisen maksamisen yhtiö. Missionamme on tuoda yksilöiden, yritysten ja talouksien käyttöön innovatiivisin, luotettavin ja turvallisin maksamisen maailmanlaajuinen verkosto. Edistyksellinen ja globaali prosessointiverkostomme VisaNet tekee maksamisesta turvallista ja luotettavaa ympäri maailman, ja pystyy käsittelemään yli 65 000 tapahtumaviestiä sekunnissa. Yhtiömme päämääränä on tuottaa innovaatioita, jotka tukevat uudenlaista kaupankäyntiä millä tahansa laitteella, ja ovat siten kantava voima käteisettömän tulevaisuuden saavuttamisessa kaikille, paikasta riippumatta.

Samalla kun maailma siirtyy analogisuudesta kohti digitaalisuutta, Visa soveltaa brändiämme, tuotteitamme, ihmisiä, verkostoa sekä mittakaavaa muovatakseen tulevaisuuden kaupankäyntiä.

Lisätietoa osoitteista www.visaeurope.com, Visa Vision -blogista (vision.visaeurope.com) tai Twitteristä @VisaInEurope.